Autóakku probléma, tényleg ilyen ócskákat gyártanak?
Tegnap akartam menni kocsival, és puff, nem indult. Kaptam kölcsön egy akksitöltőt, 3 óra töltés után pöccre indult, aztán persze éjszakára is a töltőn hagytam. Elmentem oda ahol vettem az akksit, egy csuda műszerrel megmérték terheléssel, anélkül, mindent, és az jött ki, hogy minden rendben van, csak az akkut kell feltölteni és hogy a névleges 400A-es indítóáram már csak 330A.
Ez egy Perion akkumulátor, és 1 éve vettem, mert az előző (egy átlagos Varta) cirka 6 év után döglött meg.
Hozzáteszem, napi 100km-t megyek kocsival munkába, tehát nem a sarki boltba járok vele. :)
Nektek mi a tapasztalatotok? Mostanában tényleg ennyire gyér minőségű akksikat gyártanak?
Hát azért csak rá kell tenni töltőre.
No mind1 én ezt tanultam, hogy milyen, ebből indulok ki viszont ilyen urban legendek mellett meg az ára mellett nem is csodálom, hogy nincs elterjedve.
Mi is a családban Vartát használunk .
Egy jó tanács ha veszel egy akksit minnél fiatalabb legyen (valahol a műanyagba bele van ütve vagy a matricán)
Ugye azért mert a boltba nem valószínű h töltögetik és leszulfátosodnak . Az pedig nem annyira kedvező neki
Ezért van az hogy szinte minden márkánál lehet olyan h 1 évet se bír ki vagy akár 6 évet is kibír
"Bannereitek fele félév után elpusztult? Mégis hány pontosan, meg hogyan pusztultak el, s milyen használattól?"
Kamionokban 225Ah-sak és 180-190Ah körüliek vannak nálunk. Nálunk normál használatban vannak, vagy talán túl normálisban, ugyanis hét közben napi 10-15 órát folyamatosan mennek az autók, hétvégén nem mindegyik megy, de télen le vannak áramtalanítva. Volt olyan, amit beraktunk zsír újonnan és 7 hónap után elkezdett gyengülni, egy-két hónap múlva meg se kép se hang.
Nekem volt olyan, mikor beraktam két újat és 2 hónap múlva bezárlatosodott az egyik.
Hűtős pótkocsikban 74Ah-sak vannak ha jól emlékszem 1000-res 4 hengeres dízelmotor mellett. Itt volt vagy 5 darab, ami nem bírt egy hónapot se. Állt hétvégén két napot nyáron és hétfőn már nem volt benne akarat :)
Eddig 3 év alatt asszem 7 nagy akksival és úgy 5 kicsivel volt gondunk.
A márka védelmére talán annyit elmondhatok, hogy amik mennek, azok tényleg mennek rendesen. Én azt sem tartom kizártnak, hogy a kereskedő, ahonnan vannak, az hekkelne valamit esetleg, pl gari időn belül elsüti valakinek a kuka akksit , hátha nem veszik észre vagy ilyesmi. Ez 12-13 akkut jelent nálunk a harminc valamennyiből. Ennyire azért nem lehet rossz a kihozatal..
Érdekes, mert neme a Vartával csak rossz tapasztalatom volt, ráadásul a vartára nézve legkínosabb eseteket tudnám mesélni. Ettől függetlenül biztos jó a Varta, mivel vezető gyáró csak én nem szeretem :P
Nekem a Bosch mindig bevált, főleg mióta van Silver + sorozat. Egy-két darab sokáig kibírta. Amúgy számít a kilométer is, mert az akksikat a rázkódás is tönkre teheti. Mintha azt is tapasztaltam volna, hogy ami nem motortérben, hanem utastérben, pl. ülés alatt van, az talán tovább bírja. Azért egy jó nevű akksiank 3-6 évet el kéne mennie, átlagos futás mellett, szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!