Autóakku probléma, tényleg ilyen ócskákat gyártanak?
Tegnap akartam menni kocsival, és puff, nem indult. Kaptam kölcsön egy akksitöltőt, 3 óra töltés után pöccre indult, aztán persze éjszakára is a töltőn hagytam. Elmentem oda ahol vettem az akksit, egy csuda műszerrel megmérték terheléssel, anélkül, mindent, és az jött ki, hogy minden rendben van, csak az akkut kell feltölteni és hogy a névleges 400A-es indítóáram már csak 330A.
Ez egy Perion akkumulátor, és 1 éve vettem, mert az előző (egy átlagos Varta) cirka 6 év után döglött meg.
Hozzáteszem, napi 100km-t megyek kocsival munkába, tehát nem a sarki boltba járok vele. :)
Nektek mi a tapasztalatotok? Mostanában tényleg ennyire gyér minőségű akksikat gyártanak?
Valóban egyre rövidebb ideig bírják az akkuk, de azért 1 évnél tovább kellene bírnia egy Perionnak is. Már ha nem valami rosszul sikerült szériából származik.
Viszont az tény, hogy a korábbi, évtizedes élettartamot megközelítő akkuk már alig-alig léteznek. De ez nem is csoda: a cégek spórolnak az előállítási költségen, ez meglátszik a minőségen is. Ráadásul egyre több az elektronikus ketyere az autókban, az akkuknak egyre nagyobb teljesítményigényt kell kielégíteniük álló motor mellett, miközben a miniatürizálás, tömegcsökkentés miatt a méreteik és kapacitásuk egyre csökken. Így még a régi, bakelitházas, örökéletű darabok sem bírnák sokáig a kiképzést.
Mi is Bannert használunk a haszonjárművekhez. A fele fél év után elpusztult eddig. :)
Ami az enyémben van ( 2db 225Ah-s Banner) az viszont már ~3 éve dolgozik minden nap. Ezek szerint márkán belül is elég nagy szórás van.
Köszi a válaszokat.
Azt is furcsának tartom, hogy pont tegnap nem is volt olyan hideg, ráadásul előtte vasárnap vígan indult a kocsi. Plusz amikor nagyobb minuszok voltak mostanában, akkor is...
Láttam amúgy most Banner akkut ugyanannyiért, amennyibe ez került tavaly (16e). Egyelőre beszerzek magamnak egy töltőt, aztán meglátjuk mennyit kell használnom. :)
Ha ilyen sokat használod az autód, akkor szerintem érdemes lenne beruháznod egy zselés akkumulátorra, átlag kétszer tovább bírják mint a savasak, ráadásul teljesen gondozás mentesek, a hideget és a meleget is jobban tűrik.
Hátrányuk, hogy eléggé drágák, a típusoknak utána kell nézni, de ha jót választasz, nem lesznek nagy gondjaid vele.
Nekem anno a Banner 6évet bírt ki dízelben,aztán bekerült benzinesbe még további 2évig.
Jelenleg Bosch Silvert használok,-20ban is kifogástalanul működik
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!