Ha a hidegben lemerül az autó aksija, számít, hogy
rögtön aznap vagy csak 2-3 nap múlva "bikázzák" be?
Nem kicsi az az aksi véletlenül az autódba? Nem kéne muszájnak lennie a járkálásnak! Bár lehet nagyon kicsi távokat használjátok az autót és az aksi is nagyon kicsi. Mégis milyen márka és mekkora? Egyébként tökmindegy mikor van bebikázva. Ha lemerült, az lemerült.
2012. dec. 14. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
Nagyon csalfa dolgokat tudnak csinálni az immobilizerek, meg az állandó fogyasztók. Érdemes megnézni az elvileg álló, nem használt autónál mennyi áram terheli az akkut.
2012. dec. 14. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem Saab-od van véletlenül?:)
2012. dec. 14. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem, nem normális. Sőt, ha lemerül az aksi akkor télen bizony meg és szét is fagyhat. Nem kell hozzá nagy hideg.
Ha fel van töltve akkor ~-70°C a fagyáspontja.
Mindenképp mérj áramot úgy hogy minden ki van kapcsolva és persze le van állítva a motor.
(egyik akkusarut leveszed és az ampermérőt sorba kötöd, de még véletlenül se indítod be az autót)
2012. dec. 14. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
Ha 12,4 Volt alá esik a feszültség egy akkuban, elkezdődik a lemezek szulfátosodása, ami az akku idő előtti tönkremeneteléhez vezet. Tehát mindig fel kell tölteni, nem szabad lemerült állapotban még néhány napot sem tárolni!
2012. dec. 14. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
6/14 A kérdező kommentje:
70-es Bosch aksi van benne, márciusi vétel. (Opel Astra F) Valóban van benne immobiliser, ennyire lezabálná az aksit? Ha az immo a hibás mit lehet tenni, muszáj leszedni róla?
7/14 A kérdező kommentje:
Mármint az aksi márciusi vétel. Biztos, hogy nem a hidegtől szívódott le? Igaz, valóban nem járunk vele nagy távolságokat.
A hidegtől nem szívódik le! Azt, hogy mi szívja le, csak egy multiméterrel tudod kimérni, mint ahogy feljebb már leírták. (kb. 1.000Ft) A rövid távok miatt, a generátor sem tudja rendesen feltölteni, de lehet, hogy nem is tölt rendesen. Ezt is ki lehetne mérni egy multival. (14-14,5 V) Persze az is lehet, hogy az akku haldoklik.
2012. dec. 14. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
Én rövid távon használom a kocsit. Megy az indítózás egyből kapcsol a rádió, fűtőventi max-on, hátsóablakfűtés és a múltkor feltűnt, hogy nehezen indul és lenullázta utána a fedélzeti órát.
Nemjójel mert azt jelzi kevés van az akkuban. A rövid táv ( és gondolom a hideg )miatt szegény nemtölt annyit vissza mint amit elhasználok. Lehet, hogy neked is valami ilyesmi van (+ mikor tavasszal volt villamos szerelőnél, ő is mondta, hogy valami 1 ampert fogyaszt úgy, hogy semmi sem megy )
2012. dec. 14. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
10/14 A kérdező kommentje:
Egyébként mennyi rendszeres "járás" kéne az aksinak hogy normálisan fel tudjon töltődni?
Kapcsolódó kérdések: