Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szelepszár szimering csere?

Szelepszár szimering csere?

Figyelt kérdés
Vettem egy Mazda 323-as autót 1.5-ös benzin motorral. 280ezer km van benne. Amikor hidegen sok állás után be van indítva jó sok kékes füst jön belőle, olyan 1-2 percig, aztán elmúlik, és utána már nem produkálja meghajtva sem, és melegen való indítással sem. Katalizátor nincs a kocsin. Lehetséges, hogy szelepszár szimeringes? Vagy más a hiba oka?
2012. dec. 5. 17:52
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
28%
Fene tudja, ha más baja nincs én hagynám. Nekem is 20 év környéki autóm van, egyszerűen nem biztos, hogy érdemes rá költeni.
2012. dec. 5. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 taki9333 ***** válasza:
nincs nagy baja érdemes megcsinálni minthogy véletlen egy rosz vétel legyen ha ezt eladod. ettől még nincs komoly baja az autónak
2012. dec. 5. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Külföldről lett behozva a kocsi. Ilyen hidegen való füstöléssel nem megy át a műszakin mi?
2012. dec. 5. 18:29
 4/12 taki9333 ***** válasza:
nállunk ez úgy működik h hideg motorral sose vizsgázik autó mert, mindig üzemi hőn kell vizsgáztatni, vagyis ha a víz elérte a 90fokot, és az olajnak is el kell érnie azt a 80-90 fokot mert az a jó, és ha melegen jó az autó akkor simán átmegy
2012. dec. 5. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
62%
Szinte biztos, hogy szelepszár szimering! A hosszabb állás alatt a kopott szimering mellett szép lassan lecsurog egy csomó olaj és a következő indításkor füstöl mint a gyárkémény, amíg ki nem ég belőle. Érdemes kicserélni, mert egy idő után annyira tönkre fognak menni, hogy már menet közben is zabálni fogja az olajat.
2012. dec. 5. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Szinte biztos ,hogy nem szelepszár szimering a felelős. Ugyanis hosszabb motorfék után gázadásnál is füstölni kellene . De egy hengerfej felújításnál természetesen cserélni kell .Egy gyűrűzés ráférne...
2012. dec. 5. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
Most akkor az vagy nem?:/
2012. dec. 5. 20:49
 8/12 anonim ***** válasza:
Ötös vagyok. Szerintem az, hatos szerint nem az! :) Azért elmagyarázhatnád hatos, hogy szerinted mitől füstöl? Van egy Vitarám, az pont ilyen tüneteket produkál és biztos vagyok benne, hogy a szimeringek miatt, de tovább megyek, van egy Pandám is ilyen hibával és éppen most cserélem a szimeringeket rajta. Teljesen kemények voltak, némelyik pedig még ki is volt repedezve.
2012. dec. 5. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

Két fő ok van ami okozhatja, a kopott dugattyúgyűrű, és az elöregedett szelepszárszimmering.


Nagyon egyszerűen megállapítható melyik a tettes, csak kell mérni egy kompressziót.


Én a szimmeringre tippelek, kb 4garnitúra kopik el mire a gyűrűk cserések lesznek.

2012. dec. 6. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

mr flash

Te is szakmabeli beli vagy ,és tudod motorfék után gázadásra kék füstöt kell produkálnia . Hiszen akkor szinte "szívja " be az olajat az égétérbe. (vagy tévedek )

A kompresszió mérés becsaphat ,mert az olaj kiválóan tömít !

( pld sokat állt motoroknál olajat kell a gyertyáknál befecskendezni és könnyebben indúl ) ...6-s vagyok :)

2012. dec. 6. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!