Első autó 800. 000Ft alatt. BMW e36 vagy Fiat Stilo?
Nem kifejezetten javaslom se a BMW-t, se a fiatot....a BMW-ben ha elromlik valami akkor egy vagyon az új alkatrész és amúgy is általában nem az alacsony fogyasztásáról híres. A Fiat Stilo pedig Fiat, tehát nem tartozik a műszakilag legmegbízhatóbb autók körébe...
Szerintem a következőket nézd meg:
régi Astra, Golf, esetleg valami régebbi Ford, Toyota Corolla, Mazada 323, Nissan Almera, Suzuki Swift, régebbi Hondák stb.
Az E36 nagyon jó autó és szép is, de arra készülj fel, hogy fenntartani többe kerül. Ugyanis a fenntartási költségeit az eredeti árára tervezték, nem arra, hogy most 8 kilóért lehet kapni egy 1x éveset jól lelakva.
Ergo ha lesz pénzed a fenntartásra és szervízelésre (pl. nem fakadsz majd sírva mikor kiderül, hogy 100,000 lesz egy új abroncsszett rá, míg egy szuzkára 40-ből kijössz) akkor vedd nyugodtan, amúgy ne.
Egyik autót se válaszd első autónak, mert nagyon hamar megutálod majd az autózás hátterét jelentő karbantartást, és anyagi ráfordítást bőven igénylő szervizeltetést.
A Fiat, mint sajnos minden olasz verda, sem elektronikailag, sem műszakilag nincs a toppon. Mindig van valami, általában csak bosszantó, de annál drágábban javítható hibája.
Hiába a tetszetős design, ha nincs mögötte tartalom. Sajnos a Stilo esetében a kasztni korrózióvédelméről sem beszélhetünk szuperlatívuszokban.
Az előbb leírtakat alátámasztják a gyár egyre inkább csökkenő eladási számai, a folyamatos létszámleépítések stb.
A BMW a másik oldala az éremnek:
Az általad említett E36 egykori presztízse mára erősen megkopott, sőt sajnos a "tiniwagen" kategóriába csúszott le.
Olcsósága miatt a friss jogsisok, és az arcoskodó tinisofőrök kedvence, emiatt rengeteg a lehajtott, széttaposott, törött, lelakott példány belőle. Amennyiben itthon szeretnél ilyen gépet venni nagyon-nagyon alaposan nézz szét.
Mivel olcsó, így sajnos leginkább a nagyon kispénzű fiatalok veszik/vették az elmúlt években, akiknek valószínű nem lesz pénzük normálisan fenntartani, és csak a legfontosabb javításokat végzik el rajta, azt is zömében másod/harmadkézből, bontóból.
Ezt sajnos a verda megbosszulja, mert köztudott, hogy ezek a járgányok érzékenyek a szervizintervallumok, és a karbantartási periódusok betartására.
Itthon gyakorlatilag lehetetlen reális áron törésmentes, valóban szervizelt, jó állapotú példányt találni belőle, így mindenképp érdemes külföldön nézelődni, ha ilyen gépet akarsz magadnak.
Óvakodj az automatától, és az ellenőrizhetetlen előéletű vasaktól!
Valós km állású gépet talán nem is érdemes itthon keresned, mert sajnos nem létezik!
Jó tanács:
Vásárlás előtt mindenképp ellenőrizd a biztosítási káreseményeket, nehogy úgy járj, hogy egy többszörösen lebiztosítóztatott, tönkre tört, elemcserés lomot sózzanak rád! Ez a típus igen kedvelt volt a biztosítási csalók körében a 2000-es évek elején.
Az 1.6-os motor nem egy erőgép, alacsony fordulaton nincs kellő nyomatéka. Ahhoz, hogy dinamikusabban menjen pörgetni kell, ami viszont benzinbe kerül. A gyár ezt a típust egy belépő szintű autónak tervezte, amit "bárki" elérhetett az akkori nyugati érában, tehát ne számíts nagy technikai tűzijátékra. Ennek megfelelően lett a kategóriájában is igen szerénynek mondható alapfelszereltség bekalibrálva, amit némi pluszért lehetett extrákkal bővíteni.
Az alkatrészellátása jó, a kisebb dolgok egész jó áron beszerezhetőek, de a fődarabok alkatrészei, és a hajtáslánc elemei még utángyártottban is irreálisan magasak annak ellenére, hogy a sorozat pont 20 éve került gyártásba. (92-99-ig gyártották az E36 szériát.)
Az elektronika nem egy időtálló konstrukció, ráadásul a hazai felhasználói réteg többsége nem is foglalkozik/foglalkozott vele, tehát arra mindenképp készülj fel, hogy lesznek gondjaid a villamos részekkel.
Fogyasztása normál vezetési stílus esetén, manuális váltóval:
vegyesbe 7.8l/100km,
városban 10,5l/100km,
országúton 6,5l/100km (90km/h-ra vetítve)
Összességében egy folyamatos törődést igénylő, a kategóriatársaktól szervizigényesebb gépről van szó, aminek az alkatrészárai a mai napig tükrözi a márka prémium mivoltát.
Rendszeres karbantartás mellett szerethető, a mai napig vállalható autó, csak az a kérdés, hogy az ehhez szükséges anyagi ráfordítás megéri-e?
Első autónak egyáltalán nem ajánlom, hacsak nincs a családban egy jó autószerelő, és egy tuti autóvillamossági szaki.
A helyedben első autó vásárlásakor inkább a biztonsági berendezések meglétét helyezném előtérbe, és miután belejöttél a vezetésbe, és van némi rutinod, akkor gondolkodj divat, vagy kiöregedett presztízstípusba.
Remélem tudtam segíteni:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!