Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért keresik ennyire a...

Miért keresik ennyire a használt Mazda, Toyota, satöbbi kisteherautókat?

Figyelt kérdés
Elég sok hirdetés van ilyen szöveggel pl.

2012. nov. 30. 19:58
 1/9 anonim ***** válasza:

Mert megbízható és jó!


Pl. ha megnézel egy afrikai videót és figyeled a kocsikat ott sok ilyen kisteherautó-kisbusz van, vagy a közel keleten. Sokat kibírnak.

2012. nov. 30. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Dolgoztam E2200-zal. Fú az valami nagyon nagy szemétdomb az a kocsi. Vagyis inkább úgy fogalmaznék, hogy arra a munkára, amit mi végeztünk nem igazán volt alkalmas, főleg fél millió kilométerrel maga mögött.
2012. dec. 1. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Nagyon olcsók a Mercedes VW-khez képest és elterjedtek, sok az alkatrész, olcsón fenntarthatók. Mazdából a személy autókat is érdemes megnézni micsoda kocsik vannak 7-8 millióért. Más márkánál ilyesmiért elkérnek 15-20-at is. És még jól is néznek ki. A Toyota meg a másik fele, japán, megbízható, bizonyított már rengetegszer.


Viszonyításképp ott van pl. a suzuki. Abból inkább az olcsó, régi vackokat, illetve az újat is, de azt 8-10 év hitelre. Muszájból, mert nincs másra pénz. Meg lehet nézni hány 7-8 milliós Vitara szaladgál az utakon. Az a márka csak az árban van toppon, az autói rakás szarok és koporsók. A Mazda, Toyota meg minden szempontból előnyben van. Mercedes, BMW, Audi helyett választanak emberek új Mazda 6-ost például.

2012. dec. 1. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
van egy néger banda a 13.kerületbe, mikor trélereztem én is vittem nekik néhány Toyota Hiacet, meg ismerős mesélte adtak neki mindig névjegyet volt már vagy 50 aztán végül eladta nekik a kocsit. Aztán látta, hogy flexel végják ketté a kisbuszokat, és rakják be hajókonténerekbe. Biztos viszik ki Afrikába.
2012. dec. 2. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

"Dolgoztam E2200-zal. Fú az valami nagyon nagy szemétdomb az a kocsi."


Ezt kifejtenéd bővebben, hogy érted?

2012. dec. 15. 16:14
 6/9 anonim ***** válasza:

Nekünk mezei E2200-es fülkésalvázak voltak hűtős felépítménnyel.

Ilyenek:

[link]


[link]


Alapból szívó dízel, tehát nagyon gyenge(65ló, facelift után 71). 1500 kiló körül volt üresen, úgy sem volt egy rakéta, ha meg dobtál bele egy tonna motyót, akkor .... Mondjuk ez az alulmotorizáltságból fakad. A hűtőkompresszort a szintén a motor hajtotta, olyankor még annyira sem ment.

Hihetetlen, de a lelkét ki kellett taposni, hogy normálisan ( minimum 80km/h-val ) menjen. Ebből következett, hogy sem a motorok sem a kardánkeresztek sem bírták sokáig. Évente 2-3 autó lett hengerfejes, és nagyjából minden kocsi megevett egy kardánkeresztet.


A vezetőfülke, az nekem szörnyen kicsi volt - 188 centi vagyok. Nem sokat jártam vele szerencsére(3-4hónap,~50 000km), de nekem mindig fájt a derekam és a nyakam, mivel egyszerűen nem fértem el benne. Rakodni sem igazán lehet bele, semmi hely nincs benne. A zajszigetelése sem volt az igazi.( a motorhoz úgy férni hozzá, hogy felhajtjuk az ülőlapot az alatta lévő burkolattal, és ott a motor...ezért nyáron qrva meleg van, ha egy kicsit is hibás a burkolat alján a hőszigetelés, márpedig 300 000-nél már tuti hibás).


Nálunk volt pár szerencsés példány, amibe beleszaladt havonta 10 000km felett belföldön. Igazából ezek pusztultak meg állandó jelleggel, bennük 300-600 000km volt ami csak "helyben" rohangált, a sofőrnek nem kellett hajtani, ráért 60-70-ezni, azokkal lényegében nem volt gond. Amit fentebb linkeltem, ott olyan 1800-1900kg a megengedett raksúly. Háát, 1500 kilóval bele kellett könyörögni a 80-ba. Emlékszem egyszer kicsit szeles nap volt, erős szembeszéllel kb 1200 kiló lehetett a kocsin az M3-on sikerült belőle kihajtani 65-70-et !negyedikben!. Normál terheléssel ( nálunk 750-1300 kg között ) a bagi parton 30-40-nel mászott fel.


Volt válunk régebbi modell és faceliftes is. A faceliftesben legalább volt kormányszervó, a régebbiekben még az sem. Igaz, ha meg volt rendesen rakva, akkor csak akkor ért valamit a szervó, ha pörgetted a motort.


Ha már rakodás.. Az a baj ezekkel, hogy el van b@szarintva súlyelosztásuk. Teherautós jellegük van, a fülke fele az első tengely előtt van. A motor-váltó a tengely felett kezdődik. Alapból a motor/váltó kombó nehéz. A raktér eleje, a váltó felett kezdődik, a raksúly egy része szintén az első tengelyre nehezedik(és a hűtőaggregát is a hűtő első falán van), e miatt olyan baromi nehéz kormányozni-főleg a szervó nélkülit.


Volt a cégnél pár Ducato 2.8jtd. Igazából ég és föld ugyanazzal a teherrel a 2.2 szívó meg a 2.8jtd , felesleges is lenne összehasonlítani(65-70LE vs 12x Le). Volt négy-tizenvalahanyas Sprinter. Kényelemre össze sem hasonlítható sem ez, sem a Ducato (vagy valamelyik hasonló modell) a Mazdával. Talán amiben mégis, az a fogyasztás. Nálunk 9 liter volt a norma a Mazdákra ( ez napi 450km autópálya,150km országút és 50-100km város ), amit nem tudtunk hozni, pedig pályán 80-aztunk. A Ducatok simán elgurultak 8-9 literrel és nem ilyen tempóban...


A hűtés meg egy elcseszett dolog volt. Ez a motorra szerelt kompresszoros megoldás semmire sem jó. Hiába volt a kocsi szervizbe,a hűtő műszakilag teljesen renden volt, akkor sem bírt eleget hűteni. Pl: nyáron megdobtuk a kocsit 1 tonna hússal- ami 2°C-os volt - és nem bírta hidegen tartani a hűtő a bódét.8-10-12 fok simán volt benne, ami igen nagy gáz egy 3,5 órát autópályás úton. Ha 30 fok fölött volt, akkor már nem is erőltettük a hűtést, +15 alá nem tudta vinni... Friss hús .. :)


Összefoglalva: ez az autó nálunk a kis fülkével, gyenge motorral nem bírta a kiképzést. Szerintem nem is igazán erre lettek ezek kitalálva, csak itthon ez volt olcsó aztán jó ez.. Nem mondom, hogy eleve rossz konstrukció,de szerintem itthon elég korlátozottan használható autó- persze ha normális és kulturált munkáról van szó. Mi is eldolgozgattunk velük, de igazából az csak cigánykodás volt nem munka :)


Nemrég összefutottam egy cimbivel, egy 1,5 éves Sprinterrel volt. Hááát ég és föld -jó tudom ez sokkal újabb.


Remélem így elég bő volt :)

2012. dec. 15. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Az én véleményem szerint ezek, és a Hiace-k is igazából olyannak valók akiknek nagyobb jármű kell egy személyautótól. Annyi biztos, hogy a Mazda fülkéje nem nekünk magasaknak készült, meg szereti eszegetni a rozsda, de ha jól rendben van tartva akkor szerintem jól bírja. :)



Igazából azért is írtam ki a kérdést, mert ismerősnek is van aztán a nem a napon barnultak nagyon megakarták volna venni, persze sz.ért-húgyért! :)

2012. dec. 16. 00:28
 8/9 A kérdező kommentje:
Meg kíváncsi voltam a sok ilyen jellegű hirdetés okára is.
2012. dec. 16. 00:29
 9/9 anonim ***** válasza:
A Mazda E2200-hoz inkább a Dyna hasonlít. Azért a Hiace az másabb jóval, az szerintem kényelmesebb lehet, bár azzal nincs tapasztalatom.
2012. dec. 16. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!