Mindenkinek olyan nehéz a jogsi meg szerzése, mint nekem?
mérd fel a szituációt, hogy mikor mit kell
tegyük fel mész a városba 3asba 40el meglátod hogy mindjárt egy biciklis mögé érsz... ki kell kerülnöd de szemből meg jönnek... tegyük fel egy kocsi jön csak te hamarabb oda érsz a biciklis mögé, de már a kocsi előtt nem bírod kikerülni, kicsit lassítasz tegyük fel 40ről 30 addigra a szemből érkező már elhalad, kezdheted a kikerülést így nem kell kuplungolni csak fékezni, sőt azt sem ha időben észreveszed ezt, és kihasználod a motorféket, azaz nem nyomod a gázt.
De pl főbb utakon ami tele van lámpával adódhat az, hogy a kocsisor elkezd lassítani, de nem érted miért, elsőnek te is fékezel ha tovább fékeznek akkor egy idő után benyomod a kuplungot is, hogy ne fulladj le persze de van amikor ott se kell, pl 40ről 30ra nem kell leváltanod 2esbe maradhat hármasban.
de van olyan is amikor érkezel egy piros lámpához pl 50el.
elsőnek nyomod a féket, pl 40ig lemegy utána kuplunggal együtt nyomod, de mondjuk mire 20ra lecsökken a sebesség, addigra zöld lesz, akkor fék fel, kuplung benyomva, vissza kettes, lassan engeded felfelé és mész is tovább. számtalan ilyen helyzet adódhat még.
nekem azt tanították hogy első második sebességfokozatnál, mindig kuplung fék a sorrend, de viszont feljebb már függ a fordulatszámtól... azaz, hogy az előző példát folytassam 3asba tudsz menni 30is, de akár 45el is, így hát 45el mész, és lassítanod kell, az azt jelenti hogy magas a fordulatszám ezért elsőnek lefékezed 30ig és ha még annál is lejjebb kell, majd csak 30 körül kezded el a kuplungot is benyomni.
nem tudom mennyire érthető, belefogsz jönni nyugi, kezdetben én is így voltam... azaz féltem mindig hogy valamit rosszul csinálok, ezért mindig a kuplung volt a kapaszkodó pontom:D
A második válaszadónak.Az magyarázza a párom és az oktatóm is amit Te írtál le.Érthető amit leírsz,csak nem mindig sikerül úgy csinálnom ahogy szeretném,mert néha pánikban vagyok a forgalomban,tudom ez nem jó,de majd csak megszokom a sok autót körülöttem:-)))Az oktatóm is mondta,hogy ne az legyen a pánik első lépése,hogy benyomom a kuplungot lassítás előtt.Nagy sebességnél először lassítok és utána fék,de csak óvatosan ,mert arra is néha rátaposok,mert félek,hogy nem áll meg az autó.:-(((
a harmadik hozzászólónak gratulálok a C kategoriához.Én is úgy vagyok,majd ha magabiztosabb leszek jobban megy.
Milyen kocsin tanulsz?
Én olyan kocsin tanultam amin az elinduláshoz nem is kellett gázt adni csak engedni a kuplungot és már ment is.
Kivétel nélkül mindenki bénavolt.
Aki mástmond,az hazudik!:)
Mindenesetre jobb,ha diesel-en sajátítod el az első lépéseket...
Én 2 hónapja vizsgáztam forgalomból és elsőre sikerült. (1 hónapja jogsim is van). Benzines autón tanultam. Ne aggódj 1 percig sem, összesen én 29 órát vezettem, és ugye a 30. a vizsga. A 29 órából kb a 17. órától volt az, hogy nem fulladtam le a 2 vezetési órán át, csak 1x, nagyon max 2x, azokat is emelkedőknél, esetleg parkolásnál tolatva, kuplungot csúsztatva. Ezzel nincs is gond, megszoksz majd minden autót, csak gyakorlás kérdése. Nagyon féltem én is mindig a lefulladástól, mikor vezettem az oktató mellett, kb "fél időnél" lettem már magabiztosabb! :) Mellesleg én direkt benzinesen tanultam, mert azt nehezebb vezetni, mint egy dieselt. Többet kell váltani, jóval könnyebben fullad, érzékenyebb. Így a nehezebbet megszoktam... :)
Egy tipp a kérdésedre : Ha csak lassítasz, akkor nem kell kuplung, ha megállsz, akkor kell. Nagyon kicsi sebességnél, amikor gurulsz akkor is "jelez" a motor, hogy kéne a kuplung. Kissé berreg, remeg. Én egy elhagyatott utcán gyakoroltam ezt a menetet az oktatómmal. Mindig figyeltette velem, hogy érezzem, mikor "kér" az autó kuplungot, és mondhatom jó ötlet, bevált!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!