Nekem 6 éve van sedan 1.6 16V G Astrám., ECOTEC motorral. Annak idején kb. 156.000km-el vettem, most 200.000 km felett van benne... Az olajat igen, valóban szereti enni ez is, ha 3-4000 fordulat fölé pörgeted, akkor jobban, amúgy nem vészes, csak néha azért bele kell kukkantani, hogy van-e benne elég olaj. Bontottan sok alkatrész van hozzá elfogadható áron, pl 5.000,- Ft volt egy bontott injektor, első lámpa utángyártott új 10.000 Ft/db, stb. Én jobbos külső tükröt elektromos motoros állitásút, fűthető tükörlappal kompletten kevesebb mint 6.000 Ft-ért vettem újat! A gyári olyan 35.000 Ft körül lett volna. Tehát van új utángyártott alkatrész is hozzájuk, van többféle minőség, és van GM feliratú gyári ami a legdrágább :) De legalább van választási lehetőséged, hogy mennyit szánsz egy-egy cserélendő alkatrészre, és dönthetsz hogy mit enged a pénztárcád meg. Olyanok hogy fékbetét, lengéscsillapító stb kopó cuccok szintén vanank többféle árban és minőségben, ez a hasonló korú autókhoz hasonló árakon vannak a kategóriájában. Van választék. Sok G Astra van forgalomban és sok évig gyártották, sok van belőle használatban és bontóban is, emiatt általában értenek is hozzá a szerelők, illetve fórumokon is sokat lehet olvasni - okosodni a témával kapcsolatban. A fogyasztása nem vészes, átlagban 7 liter, rövid városi távokon (3-4 km munkába reggel, este vissza ugyanez) télen sem volt 9 liter, ha nem pörgeted és hamar felváltasz, akkor ki lehet hozni városban is 7-8 literből, igaz ekkor nem egy élmény az autózás... De tévhit hogy az 1.6-osok sokat esznek!!! Autópályán 130-nál még gyorsul rendesen, és 300 km-es, 800-es és 1000 km-es autópályás használatkor 130-as tempóval tartósan, klimával, 4 személlyel sedan kviitel fullig megpakolva is 6 literrel elment, többször is!!! Szereti az utazótempót, olyan 110-130 körül ilyen 6 liter körül elmegy, nem vicc, tényleg! Amúgy inkább 7 liter a jellemző átlagban pl 90-es tempónál. Alacsony fordulaton elég lomha (2000 rpm alatt főleg), de ha nem pörgeted 4000 fölé elég baráti a fogyasztása. Kasztni formája nagyon tetszik, ez mondjuk izlés dolga. Tipushibák a gyújtótrafók elromlása, EGR szelep, lambdaszonda.... Olajfogyasztás... Nem szereti ez sem a sok rövid városi távot, néha ki kell kormolni egy hosszabb úttal meleg motorral, kicsit kihúzatva pl. 20 km-t menni vele néha így. Összességében szerethető autó, sok apró tuning elem is kapható hozzá amivel feldobható a németes puritánsága (pl krómkarikák a műszerfalra, műszerfal betétek, spoilerek, hűtőrácsok, stb) minden beszerezhető hozzá. Ami még sokszor elkophat: sebességváltó szoknya (2-3000 Ft-ért vehető mindenféle színű), kézifékkar szoknya (szintén olcsón pótolható), duda gomb ki szokott szakadni (én bőrkesztyűből kivágott darabkát ragaszottam rá, alá kis szivacs darabka, és több éve semmi baj vele), ülések szövete főleg a vezetőnél (ez szinte bármelyik autónál előjön), az első lámpabúrák szinte mindig bemattulnak előbb-utóbb (vegyszeres gépi mosást nem szeretik hosszú távon, de lámpapolirozás szokott segiteni rajta). Lehet rossz példányt is kifogni, lehet jót is, de alkatrészellátás ügyben jó a helyzet. Összességében ajánlani tudom :)