Sokan mondanak sokfelet a futozott gumikrol. Mi az igazsag biztonsag szempontjabol?
Teli gumi vasarlas elott allok. Angliaban elek, itt nem havazik, de azert 7 fok ala lemehet a homero higanyszala. Sokan csak a meghajtott tengelyen cserelik a gumikat.
Ez mennyivel rosszab egy elsokerekes auto eseteben mintha mind a negy gumi teli volna. Itt havazni nem igen szokott, ritkan fagy.
Futozott gumikrol is sokfelet mondanak. Ki jot, ki rosszat. Az teny hogy olcsobb. Na de mennyire van valosagalapja annak, hogy ezek leszakadhatnak az eredeti feluletrol, vagy hogy rosszabb minoseguek?
Ma mar a gumi oldalat is bevonjak es tudomasom szerint az M&S emblemaval ellatottakat (mindet) vulkanizaljak, azaz a ket gumifeluletet molekularis szinten is osszemelegitik nagy nyomas alatt.
Annyi pro es kontra verziot hallottam, hogy kisse elbizonytalanodtam. Futozottat? Kettot? Negyet?
Elore is koszi a tapasztalati alapu ertelmes megnyilvanulasokat!
Attól is függ mennyit mész vele, én ismerősömtől hoztam, Bridgestone,16",90%-os, defekttűrő, 5 ezer volt darabja.
Az is igaz, h nem megyek mint az őrült, héten 3* állok ki, akkor is csak ide a boltba megyek meg havreomhoz vagy anyóshoz.
De nem kell azt gondolni, h amint felmész 90 fölé rögtön leszakadnak.
Igen,sajnos a sok birka azthiszi,hogy elég lesz csak a hajtott kerekekre téligumit szerelni,majd az jól felhúzza az emelkedőn..
Ugyanolyan fontos /pl egy első kerék meghajtású kocsinál/hátul is.Sőt,hátra ajánlatos felrakni a "jobb állapotú"téligumikat,ha nem akarsz 5 percenként keresztbeállni a hóban!
Én haszongépjárművön kívül másra nem vennék futózót gumit.
Azért már elfogadható minőségű új gumi nem megfizethetetlen kategória. A gumi talán a kocsi legfontosabb alkatrésze én biztos nem ezen fogok spórolni.
És igen leszakadhatnak. Kamionoknál nem olyan nagy gond ha a 16+ kerék közül egyik leszakad. Mert nem befolyásolja radikálisan az egyenes futást, de ha a 4 kerék közül szakad le az egyik az már más. Egyik ismerősömnek szakadt már le ilyen futózott gumi 140-nél a pályán. Hát kiverte a víz mire megbírt állni. Az a pár ezer forint különbség nem éri meg a kockázatot.
Attól is függ mennyit mész vele, én ismerősömtől hoztam, Bridgestone,16",90%-os, defekttűrő, 5 ezer volt darabja.
Az is igaz, h nem megyek mint az őrült, héten 3* állok ki, akkor is csak ide a boltba megyek meg havreomhoz vagy anyóshoz.
De nem kell azt gondolni, h amint felmész 90 fölé rögtön leszakadnak.
Koszonom a valaszokat. En is kicsit ertetlenkedtem, hogy miert ne vegyek negyet, es nem igen akartam beruhazni ilyen futozott gumira, bar ezermester Sanyi bacsi a szomszedbol nagyon meg akart gyozni, hogy ketto futozott, ha mar flancolni akarok...
Azt hogyan kell elkepzelni, hogy defekt turo? Van erre valami nemzetkozi jelzes az abroncs oldalan?
Szomszéd Sanyi bácsi akkor nem nagyon tanult fizikát, ha csak 2-re akar rábeszélni. Ha csak alapszinten végiggondolná, akkor rájönne, mért hülyeség. Az tény, hogy a téli gumi nagyságrendekkel jobban tapad télen, téli körülmények között, mint a nyári. Ha tehát erőteljesen fékezel, az első kerekek jóval nagyobb mértékben lassítják az autót, mint a hátsók, így a hátsó tengely "le akarja majd előzni" a kocsi többi részét, és mivel előre nem tud menni, ezért oldalra fog kitörni. És kész is a keresztbeállás.
Szóval nem érdemes megbontani az autó egyensúlyát. Inkább négy egyforma akármilyen, mint tengelyenként különböző. Mert fogalmad sincs, hogyan fog viselkedni veszélyhelyzetben az autó, tengelyenkénti más tapadással.
"pár ezer forint különbség nem éri meg a kockázato"
Kifizeted nekem azt a pár ezret?
Ha autora van penz, akkor normalis gumira tuti kell legyen...
Ezen nem akarok sporolni. Sajnos itt nem divat a teli gumi.
Kb olyasmi szemmel neznek itt a teli gumira, mint otthon a kalapra. Eppen ezert nincs tul boseges valasztek, es joval az otthoni aron felul van. Persze ez nem lehet akadaly, ha mar autoba ulunk...
Szoval, elkezdem a gumivadaszatot...
Koszonom az ertelmes valaszokat es az utolso hozzaszolo idelyet!
Lenne rá, ha tudnám, h nem fölösleges.
Nem véletlenül szarják le az angolok, ha akkora para lenne nem így állnának hozzá.
Az egytengrlyest mondjuk én se csinálnám.
Mind a 4 keréken ki kell cserélni. A téli gumi nem csak hóban, fagyban, hanem vizes úton is jobb, mint a nyári. Angliában szerintem lesz alkalmad erről meggyőződni.
Nem tudom mit mondjak, de én nem tudnék egy felújított gumiban megbízni. Az a gumikeverék, amiből az utólagos futófelületet csinálják, közel sem olyan minőségű, mint egy neves gyártó eredeti terméke. Az, hogy elnevezik pl. Continental-felületűnek, ne tévesszen meg, itt ugyanis csak az utánozni kívánt MINTÁZATRÓL van szó, és nem az anyagminőségről!
Lehet, hogy más nem így látja, de szerintem az egyik legfontosabb biztonsági kellék a gumi, mivel ez biztosítja az egyedüli kapcsolatot az autó- és az út között. Én nem ezen spórolnék! Felelőtlen lenne, mert nem csak a saját épségemet veszélyeztetem azzal, hogy az esetleg előforduló kritikus pillanatban az autó megáll-e ha fékezek, vagy nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!