Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Biztonság szempontjából...

Biztonság szempontjából szerintetek is jobb egy sedan autó, mint egy ferdehátú?

Figyelt kérdés
amikor ezek a ferdehátúak törnek elég durva, még a hátsó kerék is elég jól elmozdul, a sedannál viszont a nagy csomagtér valamennyit felfog. Nekünk 3éve 1kamion nekünk jött, tört is azért elég jól, de azért ha nem sedan lett volna bármi történhetett volna. Ja, a kocsi a törés után saját lábán jött haza, kb 30km.
2011. máj. 15. 10:45
 1/3 anonim ***** válasza:
Ennek az összehasonlításnak csak egyazon típuson belül van értelme. Például egy Lada vagy Dacia (vagy az itthon annyit emlegetett, de lassan mindenkiből trollkodást kiváltó Suzuki Swift) hiába szedán, sokkal rosszabbul törik, mint egy mai ötajtós. Hiába a hosszabb gyűrődőzóna, ha a gyengébb anyagminőség miatt kis erőhatásra is összecsuklik. Egy típuson belül azonban, ahol azonos platformra, azonos szerkezetek felhasználásával épülnek az autók, valóban jobban viselkedik a szedán karosszéria ráfutásos ütközéseknél. Bár manapság már az ötajtósokat sem kell annyira félteni: az új nagyszilárdságú acélok elterjedésével az ott rendelkezésre álló rövidebb gyűrődőzónából is megfelelő energiaelnyelést lehet kihozni. Csak sajnos erre nincsenek megfelelő mérési eredmények, mert a különböző NCAP-töréstesztek egyike sem tartalmaz ráfutásos ütközést, így a pontszámokban ez nem jelenik meg - márpedig sokan csak ez alapján minősítik az autó biztonságát és a gyárak is a "csillagokra hajtanak".
2011. máj. 15. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
igen én is úgy gondoltam h pl egy 5ajtós swift vs sedan swift vagy seat ibiza vs cordoba. A suzukit meg ilyen gyenge vagy régi autókat kivéve bármilyen márkát összehasonlíthatunk, a sedan jobb még szebb is.
2011. máj. 15. 10:59
 3/3 anonim ***** válasza:
Igen, ebből a szempontból jobb, a csomagtartója is nagyobb... De abban nem vagyok biztos, hogy szebb. Manapság az autókat ferdehátú karosszériával tervezik, ráadásul mivel minden autónak sportosnak kell lennie, ezért meredeken emelkedik az övvonal, hátul semmi ablak nincs. Ebből pedig nehéz szép szedánt építeni: a klasszikus, alacsony farú, háromdobozos forma sehogyan sem jön ki belőle. Ráadásul kötelező a kisautóknál is legalább 400-450 litert kihozni a csomagtartóból, mer' az kell, végeredményben pedig az egyébként formás ötajtósra biggyesztenek fel egy éktelen méretű puttonyt, amitől különösebben nem lesz szép. Bár a középkategóriában és feljebb azért már sikerül jókat alkotni.
2011. máj. 15. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!