Lada fogyasztását lehet valahogy csökkenteni, úgy hogy a teljesítményéből ne veszítsen?
ez a 2 alkatresz segít pussz még jobban is megy
Lehet. A Lada motorjában bőven maradt még tartalék, lehet optimalizálni, ha szeretnéd. Csak mondjuk csodára ne számíts: általában a vezető jobb lába az az alkatrész, ami a legjobban meghatározza a fogyasztást.
Az UIS-t sokan dicsérik, érdemes kipróbálni. A karburátor torkára szerelhető tölcsér is jó dolog, javítja az áramlási viszonyokat odabenn. Ezen kívül ha lehetőségeid engedik, érdemes a Samarák Solex-karburátorát vagy a kockák mikrokapcsolós karbiját beszerezni (ha még nem olyanod van). Mindkettő jobb eredményeket produkál, mint a korábbi mechanikus vagy vákuumos karburátorok.
Viszont akármilyen csodakarbit veszel, érdemes átnézni, hogy tényleg jó-e. Síkba kell csiszolni az illeszkedő felületeket, ellenőrizni kell a tömítéseket (a szétszakadt, megkeményedett tömítés nem jó semmire, csak begyújtani), meg kell nézni, hogy mindenütt értelmes méretű fúvókák legyenek (némelyik aranykezű szerelő még a gyári mérnököknél is jobban tudja, milyen fúvóka kell a Ladának, aztán csodálkoznak, hogy 80-as végsebesség mellett eszik 20 litert az autó), be kell szabályozni a holtjátékokat és egyebeket, le kell takarítani a kormot a torkokról - elmegy rá egy délután, de utána csodát fogsz tapasztalni: ha sikerül belőni a karburátort, jobban fog menni az autó és kevesebbet fog fogyasztani. Sajnos a Ladák karburátora már elég régóta mostohagyerek: már a hőskorban is csak kevesen értettek hozzá, mert bonyolultabb volt a korábbi típusokon használt daraboknál, mostanra pedig már csak páran veszik a fáradságot, hogy ne csak úgy nagyából lőjék be. Pedig elég sok helyen tud falsot szívni, aminek általában egyenes következménye az egekbe szökő fogyasztás és gyanúsan rossz menetdinamika.
A motorba belenyúlva is lehet még javítani a hatásfokon: felújításkor érdemes egyforma dugattyúkat használni és "grammolni" őket, ugyanezt érdemes eljátszani a szelepekkel és himbákkal is, ha találsz olyan műhelyt, ami foglalkozik ilyenekkel. Így a motor rezgései csökkennek, ettől kicsit készségesebben forog, nem kell "kitaposni a szemét". Esetleg szóba jöhet még a hengerfej járatainak "megigazítása" is, de szigorúan csak a szelepfészek méretéig. Mondjuk ezzel az a baj, hogy ettől már elég rendesen ugrik a motor, nehéz vele alacsony fogyasztással közlekedni. Vagyis elméletileg kevesebbet enne, mert a karburátor által porlasztott üzemanyag nagyobb része jut be ténylegesen a motorba, a gyakorlatban meg jobban is nyomod neki.
Jó dolog még a kocka Ladák termosztátos levegőcsonkja, ha nem ilyened van, fel kell szerelni légszűrőházzal együtt, ettől hidegben gazdaságosabb az üzemelés. Nagy motorok (1500, 1600) esetén a hátsó híd áttételével is lehet variálni: ha jó állapotú, elbírja a 3,9-est is, nem lesz tőle vészesen lomha, de kevesebbet forog. Erre jó még az ötsebességes váltó is, bár abból nem könnyű jót kifogni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!