Egy rendszámos motort mennyivel olcsóbb fenntartani, mint egy autót?
Ha a gyakorlati szempontokat veszel figyelembe akkor egy motor biztos bukó. Nekem nagyobb fajta motorom van és ráköltött pénz eléri egy középkategóriás kocsi fenntartási költségét. 6 litert fogyaszt, az 1 pár gumi szett rá 60-80e Ft, a szervíz pedig legalább 30e Ft 6e km-ként. Ráadásul hideg is van rajta, áprilistól - szeptemberig szoktam használni.
A motor hobbi, passzió nálam, nem használati eszköz. Olyan élményt nyújt amire egy autó képtelen és pénzben sem nagyon realizálható.
Nálam még használati ezköz lenne inkább és gyakorolni a motorozást, mert később én is szeretnék egy nagyobb motort.
Most van egy Simsonom, de napi 30km-et azzal nem igazán jó megtenni, ezért vennék vagy egy kocsit, vagy egy nagyobb motort, amivel mehetek 90-el.
Ha az ETZ helyett nézel egy némileg drágább 125-ös négyütemű gépet, ami ugyanúgy nem megy jól akkor 2-3L között meg fog állni a fogyasztás, és megbízhatóbb is lesz.
Csak egy tipp. A fenntartásról majd nyilatkozom később, valahol van egy exceltáblám arról mennyit költöttem idén a gépemre.
Azért az ETZ sokkal olcsóbb mint egy modern moci... Pl. egy szett gumi 20 és kibiír két szezont is akár.
Nekem Pannoniám van, simán bevágja az 5 litert 1:30-as keverékből, azon kívül idén biztosításra (4*1880 forint) és adóra (1680 forint) költöttem. Azon kívül kellett egy úszó a karbiba. A gyertya bírta végig, igaz csak 5500 km-t tettem meg vele. Más költségem nem volt...
A gumik még jók lesznek a következő szezonra, talán tavaszra be kell ruháznom két felújított fékpofába előre.
Úgyhogy lehet ilyesmi motorral olcsón közlekedni - de ahhoz egyszer meg kell jól csinálni vagy csináltatni hogy ne legyen valami hibája 10 km-enként és ne hagyjon ott egy váratlan pillanatban.
Na , szóval:
Husaberg FE450, 3éves, 13500km körül
-biztosítás 4x5500ft
-2L motorolaj 9900ft
-fogyasztás: pályán 4L/100km, városi-autóút 4-4,5, terepen 7-8L/ üzemóra
-a gumi húzósabb, 40E környékén van darabja terepre, 20környékén utcára, nekem 2 szettem van, egy terepre és egy aszfaltra, mindkettő 3éves , az utcai 80, a terepre való 60%-os
-fékbetétek még a gyáriak, most lesznek cserések, egy huszasból meg fog állni az első-hátsó garnitúra, a tárcsák még bőven jók
És ennyi. A láncsprayt nem számolom külön, az bármilyen motorhoz kelleni fog, annyira nem veszélyes.
Ja, és hogy kicsit g*ci legyek: egyszer sem robbantam le. :'D
Ó, 3 éves motorral könnyű... :P
Nekem mondjuk a 40 éves gépen a semmi közepén repedt el az úszó a forrasztásnál - olyan cifrákat káromkodtam hogy bármelyik kocsis megirigyelhette volna. Aztán elővettem a táskából egy másikat, 4 perc alatt kicseréltem és gurultam tovább.
Ja kérem ,aki veteránozik... :)
Nekem is tetszenek a Pancsik, de az egy külön életforma, "mezei" motorosnak nem való. Nyáron segítettem egy kollégának, nála is az úszó adta meg magát (típushiba?), rettenetesen összeragasztottuk gyorskötős kétkomponensűvel (ajánlom ilyen célokra, egy cigi alatt megköt, mindenre jó), visszarakta, aztán pömpörömm.
Élmény volt látni, van kisugárzása, de komoly költség mire üzembiztossá teszed a magyar megmunkálási minőség, meg a kisipari alkatrészek miatt. /Ha minden igaz. :)/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!