Bmw 5-ös széria tulajdonosok mennyivel eszik többet pl egy 530D Autómata, mint egy 530D Manuális sebességváltós?
attól függ
nekünk majdnem minden szériából volt 530D/535D
a régebbiekre inkább igaz, hogy az automata többet eszik 1-2 literrel
de a mostani 530D BMW-nk (2010-es, F10) a 8 fokozatú automata váltójával sokkal kevesebbet eszik mint egy 6-os manuális
komolyabb használat mellett is elmegy 7 literrel
e39-es vagy e60-as szériáról van szó?
Másképp kérdezem. 2003 előtti vagy utáni a kiszemelt autó?
Ha 2003 előtti (vagyis e39) akkor nagyon nem ajánlom az 530d-t automata váltóval. Ennek az az oka, hogy az 530d alá szerelt GM gyártmányú automata váltó maximális nyomaték teherbírása 390NM ezzel szemben a motor 410NM forgatónyomatékot ad le. Tehát ha kihasználták az autó erejét (ne legyünk naivak. Egy bmw esetében erre nagy az esély) akkor nem árt félretenni 300 000ft-ot egy váltófelújításra...
Kézi váltó esetén nincs ilyen gond az 39 530d-vel! Édesapám is ilyet vett anno magának.
Az 525d motor esetében már nincs ilyen gond. Ha hidegen-melegen egyaránt szépen, lökések nélkül vált az automata váltó és álló helyzetben a gázról lelépve szépen megindul az autó a gázpedál érintés nélkül (tehát kúszik) akkor meg lehet venni. Kézi váltóval szintén nyugodtan meg lehet vásárolni.
Akárki akármit mond az automata váltókban 50-60 000km-ként gyártói előírásnak megfelelő olajat + szűrőt kell FELTÉTLENÜL cserélni. Ezt sokan nem tudják! (még a szerelők sem) Aki már látott 100-150 000km futott váltó olajat,annak ezt nem kell magyarázni ( én láttam nem egyszer, nem kétszer...)
Az 520d motor (feltéve ha a 136 lovas vp44-el szereltről beszélünk) eléggé gyengén muzsikál az e39-ben. Egy ekkora hajó mozgatásához minimum az 525d motor kell. Szóval ezt egyáltalán nem ajánlom.
Néhány dologra nagyon oda kell figyelni vásárláskor.
1. Tény, hogy a Bmw-k futóműve nem bírja a magyar utakat! Feltétlenül át kell vizsgálni a lengéscsillapítók- szilentek- stabilizátor rudak állapotát. Egy komplett futómű felújítás esetén 200 000ft fölé is elszaladhatnak a költségek!
2. A közös nyomócsöves dízelmotorok gyenge pontjai a porlasztók. Darabja minimum 70 000ft és van belőle összesen 6. (minden hengernél 1)
Könnyen le lehet ellenőrizni őket. Az első próbakör után (ami minimum 10 km legyen) le kell állítani és várni 15 percet (addig is lehet faggatni az eladót!!) ezt követően újra be kell indítani az autót. Ha feltűnően sokat "teker" az önindító akkor valamelyik (vagy több) porlasztó hibás. Mivel melegen nem tudja megtartani a nyomást. Hidegen a rossz porlasztókkal is szépen fog indulni, de ennek ne dőljön be!
Járó motornál le kell csavarni az olajbeöntő sapkát. Ha dől belőle a kartergáz és köpködi az olajat az a motor elhasználódására utal (minimális kartergáz még nem gond!)
Feltétlenül rá kell kérdezni, hogy volt-e az autóban kartergáz-szűrő cserélve!! A válasz valószínűleg az lesz, hogy 'az mi'. Sajnos Magyarországon nem cserélik olyan természetességgel mint Németroszágban. (minden 2. olajcserekor ezt is cserélni kell).
Ha ezt elfelejtik és eltömődik ez a szűrő és megszűnik a motor szellőzése. Ez a tömítések elfáradáshoz és a turbó korai halálához vezet! (egy új turbó ára pedig igen magas)
Hozzáteszem, hogy egy 12 000ft értékű alkatrészről beszélek!!
Tudok egy rendszeresen szervizelt eladó 525d-t. Sötétszürke színű és automata váltós.
Ő az: [link]
Ok. Abból az 525d-t vedd.
Sajnos van a szívótorokban egy pillangószelep nevű alkatrész. Na az előszeretettel esik bele a hengerbe ahol szétver mindent. Ezt érdemes eltávolítani.
A kartergáz szűrő csere szintén fontos.
Itt érdemes lenne körülnézned: (2003 utáni 5-ös bmw fórum)
Őszintén? Amit 3,5 millió alatt árulnak azok általában 450 000km-t futott hulladékok... E fölött nyugodtan nézelődj.
Itt olvasgass:
Ezen például elgondolkoznék. (bár én inkább Mercedes rajongó vagyok)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!