Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Lada széria, illetve egy...

A Lada széria, illetve egy ugyanakkora fúvókával ellátott Stromberg karburátor közt fogyasztás és teljesítmény szempontjából mi a különbség?

Figyelt kérdés
Nem tuningkarburátorra gondolok, ami nagy teljesítményt és fogyasztást eredményez, hanem egy átalakított motor karburátorra. Például: Jawa 350, a főfúvóka közel ugyanakkora mint egy 1.3 Ladáé és 5-6 litert eszik - igaz nem ugyanaz a motor, de abból a karbiból indulnék ki.
2012. márc. 13. 19:24
 1/3 anonim ***** válasza:

A teljesítmény és fogyasztás attól függ, hogyan hangolod a karburátort. Viszont remélem, tudod, (ha nem, most mondom), hogy nem a fúvókamérettől függ, mekkora hengerűrtartalomhoz van illesztve a karburátor. Hiába van ugyanakkora főfúvóka a 350-es Jawa karburátorában, mint a Ladáéban, az egytorkú karburátor képtelen lesz ellátni üzemanyaggal a négyhengeres motort.

A motornak ugyanis levegő kell. Sok levegő. Nem azért tették rá a 2*32 mm-es DAAZ-karburátort a Ladákra, hogy jól kitoljanak a vevővel, akinek majd jó sokat fog fogyasztani. Azért kell rá két nagy torok, hogy a motor kapjon elegendő levegőt. Igaz, nem mindig van nyitva mind a kettő, de ahhoz, hogy a motor teljes fordulatszámon is képes legyen a működéséhez elegendő légmennyiséget beszívni, kell az, hogy ekkora keresztmetszeten át döngessen befelé a zoxigén.

Az egytorkú Jikov-karburátornak viszont nincs ekkora keresztmetszete. Alacsony fordulaton még csak-csak el tudná látni levegővel a motort, de hamar elfogyna a szufla: akkora lenne a szívási ellenállás, hogy 2-3.000 fölé aligha pörögne fel a motor. Mondjuk ez is a fogyasztáscsökkentés módja, de akkor már inkább bánj óvatosan a jobb lábaddal.

Azt, hogy egy karburátor mekkora motort tud ellátni, a torokátmérő határozza meg. Ez szab gátat annak, hogy mekkora a maximális levegőmennyiség, ami másodpercenként bejuthat a motorba (a motornak meg ugye jellemző paramétere a maximális légnyelése). Az, hogy ehhez a torokmérethez milyen főfúvókát párosítanak, már sok egyéb tényezőtő is függ (venturi mérete, használat módja, stb.). Nem lehet elmondani, hogy minden 135-ös főfúvókájú karburátor ugyanolyan motorhoz való, mert azért minimális különbség csak van a Pannónia, a 350-es Jawa meg a Lada motorja között. Pedig hát mindhárom működik ilyen főfúvókával... (de akár még egy "szénné" tuningolt Simson is)

2012. márc. 13. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget - a kérdés kiírása után jutot eszembe hogy nekem kettő Stromberg karbim van amit fel szeretnék szerelni, de ezeket egyszerre működtetni úgy, hogy ne kótányolt megoldás legyen, igencsak macerás lenne. Kipróbálom és megírom a tapasztalataim, ha érdekel a kísérletem.
2012. márc. 13. 21:55
 3/3 anonim ***** válasza:

Nem megoldhatatlan a dolog: a pedálbakor átszabva meg lehet oldani, hogy bowdenes legyen a gázpedál, aztán már csak egy közös emelő kell a két karburátornak.

Viszont jó lenne tudni, milyen karburátorokról van szó. Használnak Ladán motorkerékpárokról származó karburátort (na, nem fogyasztáscsökkentésre), de azok nagy, 1000-1200 köbcentis motorokhoz méretezett CV karburátorsorok. Nem tudom, a két Stromberg elegendő lesz-e egy ekkora motor táplálásához.

2012. márc. 13. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!