Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motor vásárlásnál?

Motor vásárlásnál?

Figyelt kérdés
( sportmotor ) honnan lehet megállapítani,hogy nincs-e szétajtva,? ha pl sport légszűrő ,meg más ( tuning ) alkatrészek vannak rajta,az biztos hogy rossz vétel?
2012. okt. 23. 20:07
 1/6 anonim ***** válasza:

[link]



Vigyél motorhoz értő embert....

2012. okt. 23. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
köszi a segítséget. külön köszi ezt a részletes leírást, amit belinkeltél. nagyon tetszett amiket írnak.
2012. okt. 23. 21:54
 3/6 anonim ***** válasza:

Külsőre? Nehezen. Sportmotort venni mindig rizikósabb szerintem mint pl egy túramotort. Ezeket a motorokat azok vásárolják akik a lendületes motorozást kedvelik és vannak akik szétgyilkolják ezeket a gépeket. Én is sportmotor tulajdonos vagyok.


A vétel szerintem inkább pszihológia mint műszaki tudomány :D Vegyünk pl engem. Van egy sportmotorom amit kisebb nagyobb megszakításokkal 11 éve nyúzok. Csak hétvégéken tudom használni ás akkor is csak rövidebb túrákra. Így van benne 63e km. Sok vagy kevés? Én nem látok benne drámai értéket. Ám számomra ezért érthetelen, hogy hogy lehet egy 8-12 éves motorban pl 6-12 e km. Oké, hogy van egy két fehér holló ( nekem is van olyan ismerősöm aki tényleg alig megy ) de amikor hirdetésekben sorozatosan látok sportmotorknál ilyesmit akkor már több mint gyanús. Pláne amikor kiderül, hogy a gyári fékbetétek már a múlté, a gyári láncszett sem az már ami volt. Egy gumit még bele lehet ( nehezen ) magyarázni, hogy elkopott a szett, vagy tapadósabbra váltott (mondjuk arasznyi rinyacsíkkal nehezen hihető), de egy fékbetét szettet elfogyasztani néhány ezer km alatt már komoly tudomány. Az eredeti fékbetétek nálam majd 40e Km-t elmentek elöl ( alkalmankénti pályáznál, ebből is látszik, hogy nem vagyok Rossi )


A szervíz füzet 60e KMig van, szóval az már betelt. Szervízkönyvet lehet hamisítani és a szerviz ahova hordom ( márkaszervíz egyébként ) sosem adott számlát ( nem írom le a szervíz nevét egyébként műszakilag korrekt márkaszervízről van szó ) - tehát én nem tudnám számlákkal igazolni a szervizeket. Viszont madjnem mindegyik alkalommal végignézem a motorom szervizelését így tudom, hogy az általam kért olajat kapja és elvégezzék azokat a javításokat amik tényleg kötelezően le vannak írva. ( Van egy Haynes manuál-om, pontosan tudom mit mikor kell elvégezni ). Pontosan tudom, hogy meddig tart egy lánc, mikor cseréltem fékbetéteket és milyen márkára.

Azért írom le ezeket mert ezt szerintem még egy olyan kocamotorosnak ( amilyen én is vagyok ) illik tudnia ha már nagyobb gépen gurul fel s alá. Szerintem az is megnyugtató ha olyan embertől veszed a motort aki több évig tulaja volt. Mivel annak az az érdeke, hogy több idényen keresztül használja a gépet és nem az, hogy hajtja mondjuk 6 hónapig és továbbadja.


A túlságosan csillogó idom is megtévesztő lehet. Az én motoromon meglátszik az idomoknál, hogy le volt szedve párszor ( az évek alatt a csavar alatt megkopott a festék ). Ha egy 10 éves motornál nem látod jelét, ez kettő jelenthet: sosem vették le ( ami elég szutyok, mert pl hűtővíz cseréhez le kell szedned 2 évente, nem nagyon tudod lekötni a vízpumpa csövét az idom levétele nélkül ) - ami azt jelenti nem törődtek a motorral Vagy: leszedték és végig pálya idomokkal futott a motor, teljesen más kilóméter óra állással ment a motor és kapott hideget meleget.


Aprobó pályázás: attól, hogy egy motor futott versenypályán szerintem nem feltétlen káros. Egy jól bemelegített motor, lendületes körök alatt kevésbé károsodik mint a városi lámpától lámpáig gyursulásos, hideg motoros témában.


Tanácsaim tehát:

Picit nézz utána a motortípusnak mielőtt megnézed

Vigyél magaddal olyan embert aki ért hozzá

Figyeld a tulaj reakcióit a kérdésekre, merj kérdezni. Akár azt is amit hülyeségnek gondolsz, kérdezni kell

Próbáld ki a motort! ( Ez a legfontosabb. Az a szokás, hogy ilyenkor leszurkolod a gép vételárát és papírt írtok róla, hogy a próba után elállhatsz a vételtől )


Mit kell tapasztalnod:

Tökéletes fékek, semmi ütés vagy rezgés a futómű felől.

Tökéletes egyenes futás

Intenzív fékezéskor jól működő felfüggsztések

Határozott, jól működő sebességfokozatok


És még ide írnak többet az engem követő hozzászólók :) Ami kimaradt :)

Tehát alaposan nézz utána milyen jellemzői vannak

2012. okt. 24. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
*szerviz, végig, nem tudom mit írjkálok szervÍzként
2012. okt. 24. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

köszi a segítséget.

még van időm minden dolognak utánanézni,mert úgy néz ki hogy az első motoromat 8 hónap múlva veszem meg.


úgy tudom,hogy 21 éves kor alatt,csak 125 cc 25 kw-os motort vezethetek. nagyon feltűnő,ha pl 250 cc és jóval erősebb motort vezetnék,úgy hogy a jogsiban le van írva hogy csak 125 cc vel mehetek?

2012. okt. 27. 18:15
 6/6 anonim ***** válasza:

Milyen jogsid van?


A1-el: MAX!!! 125ccm és 11KW!!


A korlátozott: Mindegy hány ccm (lehet akár 600 is) és MAX 25KW.


Itt csak a KW számít, a ccm nem! :)

2012. okt. 27. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!