Első autónak jó lenne -e a Lada 1200S?
Nagyon meg tetszett a Lada 1200s .
A hozzá értőket kérdezném hogy mik a hátrányai egy iylen autónak (és előnyeit) . Ja és hogy a fogyasztást lehet ne e (és menyire ) csökkenteni ? (és hogy ?)
Hogyne lenne jó, a biztosító direkt örülne neked, mert fiatal gyerek Zsigulit akar - jól le lehet venni pénzzel, mert úgyis nekimegy valaminek.
Előnyei: a hangulata, az egyszerűsége és a hátsókerékhajtása.
Hátrányai: hiába óvatoskodsz, keveset nem akar semmiképpen sem fogyasztani; a hátsókerékhajtással kezdetben nagyon finoman kell bánni amíg rá nem érzel - nem olyan megbocsájtó mint a fronthajtás; amit olcsón kapsz, az olyan is; relatíve magas biztosítás; stb stb.
A zsiguli.hu-n van néhány írás, de nem fogsz vele 5 literrel eljárni, bármit csinálsz. :)
első autónak jó,mert ha ezen megtanulsz vezetni,akkor bármi mást is elvezetsz!
Kérdezted mik a a hátrányok,előnyök!akkor itt egy kis saját tapasztalat,mert nekem is van egy jó 1200es szásám!
Előnyei:a feeling,rossz úton is egész kényelmes futómű,viszonylag tágas utastér es csomagtartó,rendkívül egyszerű buta szerkezet amit kis szaktudassal barki otthon is szerelhet,az utolsó 6os alátétig még ma is lehet hozzá kapni mindent,hátsókerékhajtás,olyan fűtés hogy télen egy pólóban is elvagy benne,nevetséges fenntartási költségek,a nagy hasmagasság miatt jó ˝terepjáró˝ képességek......
Hátrányok:nagy zaj,nagy fogyasztás,a biztonsági övön kivül semmilyen védelem,teljesen gyári állapotban harmatos menetteljesítmények,az új alkatrészek közül ami megdöbbentöen olcsó az általában megdöbbentően szar is,igényli a karbantartást,bárhol képes rohadni,az emberek lesajnáló tekintete mert ez csak egy büdös zsiguli(tisztelet a kivetelnek,meg amugy ez a resze érdekel a dolgoknak legkevésbé),sok a leharcolt lelakott példány különösen kíméletlen használat esetén,az igazán jó állapotúaknak horrorisztikusan és irreálisan magas a vételára,ha valaki nem szeret kilinccsel előre közlekedni télen bajba lesz a hátul hajtás miatt,a libegős puha futómű miatt óriási dőlés/lengés éles kanyarokban és terhelésváltásnál........ja és ha hosszabb útra indulsz,egy pót trafó,megszakító,kondenzátor és egy generátor kötelező tartozék..........
A zsiguli.hu-n találsz egy csomó leírást hogy lehet a fogyasztást csökkenteni!itt ismételten egy kis saját tapasztalat:egy nyitott légszűrőház illetve egy gondosan karbantartott(rendesen beállitott gyújtás,szelephézagok,jó olaj)motor,csodákra képes....ha minden megfelelő 100nál elég egy centire nyomni a gázpedált és tartja a tempót.......és a fogyaztás ilyenkor 120-130as autópálya tempónál 5ös váltóval 9,2liter,városban 8-8,5.....viszont országúton 70-80al óvatoskodva sem megy 7liter alá 100km-en......hallottam már csodákat hogy samara karbival minden értékből -1 liter,bár én még ezt nem próbáltam(bár ez az egész csak egy jó állapotú,nemszétbarmolt,átfúvókázott,lelakott samarakarbinál igaz).....
Nagyjából ennyi jutotteszembe,ha kíváncsi vagy még valamire kérdezz nyugodtan!! Üdv
Nekünk van egy 34 éves 1. tulajos példány a családban.
Nekem ezek a tapasztalataim vele:
Előny: a fogyasztást leszámítva filléres a fenntartása. Biztosítás, adó éves szinten pár ezer Ft.
Alkatrészt fillérekért lehet hozzá kapni, a szervizelése is olcsó. A motortér nagyon szellős, jól átlátható. Egy kis műszaki érzékkel és utánaolvasás után (pl zsiguli.hu) sok mindent te magad is meg tudsz rajta javítani.
A Lada mellett nekem van egy Opel Astra H-m is. Az Opelra csak egy szimpla vezérműszíj csere a legolcsóbb helyen többe kerül, mint amennyit a Ladára szervizelésére 5 év alatt költöttem.
További előnye, hogy olcsó. 100-150e-ért már teljesen megkímélt garázsban tartott példányokat vehetsz.
Hátránya: Nem olyan kényelmes, mint egy mai autó. Ez nekem is csak akkor tűnt fel, miután megvettem az Opelt. Több száz km-t egyhuzamban azért én se szívesen vezetnék le vele.
Való igaz hogy nincs benne se kormány se fékszervó. De szerintem ez nem túlságosan zavaró. egyszer még 400 km után se volt izomlázam a szervó hiánya miatt.
Inkább nekem fordítva vol először kicsit zavaró, hogy az Opelnál nem szabad rátaposni a fékre. Először olyanokat fékeztem relexből, hogy majd kiestem a szélvédőn. Mert az újabb autókon csak hozzáérni kell a fékpedálhoz, a Ladánál megy nyomni. De szerintem ez is megszokható.
Még egy hátrány amit már említettek a fogyasztás. A miénk 9 alatt nem nagyon hajlandó fogyasztani. Városban meg inkább 10-11 körül.
Hátsókerék hajtású. Ez lehet előny meg hátrány is. De az tény, hogy ha télen hóban normálisan akarsz közlekedni és nem ökörködni meg driftelni kell az autó, akkor érdemes a csomagtartóba pár tíz kiló plusz súlyt tenni. Mert az autó orrnehéz így csúszós úton a hátsó kerekek könnyen kipöröghetnek ha nem balanszírozod egy kicsit.
Nagyjából ezek jutnak eszembe róla. Szerintem első autónak nem rossz választás, ha közlekedni akarsz vele, ha vezetési rutint akarsz szerezni, ha szeretsz autót szerelni saját kezűleg és nem csak nemőzésre kell.
Én mind a mai napig nagyon szeretem a Ladákat, pedig van másik is, de a Ladától nem szívesen válnék meg.
Íme, egy tipikus Lada megcsúszás:
60 lóerő egy 1 tonnás kasznihoz szerintem bőven elég, ha nem versenyautónak vagy gyorsulási versenyre kell.
Arányaiban ez olyan mint egy mai 1,5 tonnás 90 lóerős autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!