Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Növekszik az autó fogyasztása,...

Növekszik az autó fogyasztása, ha nyomatjuk a fűtést?

Figyelt kérdés

2012. okt. 14. 21:33
 1/6 anonim ***** válasza:
elméletileg minden plussz teljesítményt a motornak kell kitermelnie (most ne menjünk bele generátorba meg ilyesmibe), de a fogyasztáson tuti nem fogod észre venni ezt a pluszt, mert annyira minimális; pár száz watt
2012. okt. 14. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
75%
Igen,de elhanyagolható!Akkor is többet fogyaszt,ha rajta van a világítás,rádió be van kapcsolva!
2012. okt. 14. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
56%

"elméletileg minden plussz teljesítményt a motornak kell kitermelnie (most ne menjünk bele generátorba meg ilyesmibe), de a fogyasztáson tuti nem fogod észre venni ezt a pluszt, mert annyira minimális; pár száz watt"

Ezen sokáig gondolkodtál? Csak mert kár volt azért az időért.

A fűtés - az esetek túlnyomó többségében - a motor hulladékhőjét hasznosítja. A műszerfal mögött van az ún. fűtőradiátor, ez nagyon hasonlít az autó elején csücsülő hűtőre, csak kisebb. Ezen halad át a forró hűtővíz, közben hőt ad le, ezt lehet fokozni azzal, hogy a ventillátorral nyomod át rajta a levegőt. A fogyasztást nem növeli, hiszen a motor melegíti a vizet, ha kell, ha nem, így csak eggyel több helyen adja le a hőjét, de plusz energia nem kell a fűtéshez.

Az állófűtés már más dolog: ott nem a motor hője melegíti az utasteret, hiszen ez a motortól függetlenül működik. Ilyenkor a benzin a benzinkályhában ég el, az autót meg nem hajtja. Tehát a felhasznált benzinmennyiség "elvész", a fogyasztást rontja. Viszont járó motornál már az ilyen autó is "rendesen" fűt, a benzinkályha kikapcsol.

Van még egy köztes megoldás is, amit némelyik modern turbódízelben használnak. Ezeknél a fűtést alapvetően a fűtőradiátor adja, mint az első esetben, viszont a motorok alacsony hulladékhő-termelése miatt a fűtésre elektromos fűtőszál segít rá. Ez már növelheti a fogyasztást, hiszen az ehhez szükséges energiát a generátor szolgáltatja, de a növekedés mértéke sokszor nem mutatható ki a hagyományos kereteken belül: ha a szokott módon, vagyis deciliterre pontosan méred a fogyasztást, nem biztos, hogy észlelhető az elektromos segédfűtés által okozott többlet. Sőt, a hagyományos fűtésnél is van elektromos energiafogyasztás, mert a ventillátor nem magától pörög, de az sem fog csődbe vinni.

2012. okt. 14. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
58%
hülye gyökér, lefikázol engem aztán pontosan levezeted azt amire gondoltam: a ventilátornak meg a fűtőmotornak is kellenek a plussz wattok. Fene nagy tájékozott vagy, de közlöm veled pl.: diesel Ford Mondeo-ban a víz körben is van 3 izzító gyertya, szerinted annak az energiája honnan fog elő jönni, azt valahogy elő kell teremteni
2012. okt. 14. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
81%
Amíg hideg a motor, addig igen, mert lassabban melegszik be, és a hideg motor többet fogyaszt. de amikor meleg akkor már nem. Kivéve persze a ventillátor fogyasztását, de ott meg tökmindegy, hogy télen a meleget nyomja be, vagy nyáron a hideget, az ígyis-úgyis ugyanannyi.
2012. okt. 14. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat! Ment a zöld kéz ;)
2012. okt. 15. 09:17

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!