motorfék üzemben nulla a fogyasztása,alapjáraton(üresben gurítva)viszont benzint eszik,
piros lámpához sebességben szoktunk gurulni,
2012. aug. 29. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
2/5 anonim válasza:
A mai, injektoros autók motorféknél (sebességben való lassulásnál/gurulásnál) egyáltalán nem fogyasztanak üzemanyagot. Ha az a célod, hogy lassulj, lassulj motorfékkel, így a féktárcsákat és az üzemanyagot is kíméled.
Amennyiben viszont nem akarsz lassulni, a lendületet meg akarod tartani, gurulj üresben. Amint mégis fékezned kéne, úgy gondolod, hogy mégis túl gyorsan mész, válts sebességbe. Minél kisebb sebességbe kapcsolsz, annál inkább lassul az autó a motorfék hatására.
Mindig az adott szituáció dönti el, melyik a gazdaságosabb.
2012. aug. 29. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
3/5 anonim válasza:
dobogókőről lefelé szerintem 5.-ben v . vagy 6. vban lehető legkisebb motorfékkel, esetleg néha adsz gázt akkor minimlisat ha tényleg lelassul, de ha üresben pont k egyenletes sebességgel gurul akkor üresben, de ezt így most nem lehet távlatból megmondani. Piros lámpánál motorfékkel, én személy szerit vissza váltogatással lassítok, le, a féket minimálisan nyomom csak leginkább a féklámpa miatt, de pl. ha hosszu pl fél km-es egyenes szakasz végén vasúti átjárót látsz, hogy piros, akkor meg érdemesebb kihúzni üresbe, és elgurulni odáig, mert ha olyankor lassítasz motorféken, akkor megfog állni hamarabb az autó, így megint gyorsítanod kell és az már több benzin, mint az üresben guruláskor az alapjárati üzemanyag. (mert ahogy előttem is irták, motorféken nem fogyaszt a kocsi semmit, csak ha alapjárat közelébe ér a fordulatszám, akkor visszaadja az elektronika az alapjárati üzemanyag mennyiséget, de ilyen megoldás nemcsak injektoros autóknál létezik, 89-ben lada samarákon is megjelent valami vákuumos megoldással ez a fogyasztáscsökkentés)
2012. aug. 29. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
4/5 atilis válasza:
Ez mind igaz, amit az előttem leírtak. Annyi hozzáfűzni valóm lenne csak, hogy az állandó visszaváltogatás, és ugye a kuplungozások a kuplungszerkezetet veszik igénybe, és koptatják a tárcsát. Tehát én szerintem meg kell találni az arany középutat, hogy ne kelljen sokat használni a kuplungot. A fékbetétek és esetenként a féktárcsa cseréje nagyságrendekkel olcsóbb, mint a kuplungszerkezet cseréje bármilyen típusú autóknál.
2012. aug. 29. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
5/5 anonim válasza:
igen ez is igaz, de függ attól milyen fékbetét, stb., milyen autó, ezt így most nem igazán lehetne kiszámolni, hogy mennyi idő után jön meg a nagyobbmértékű kopás a szinkrongyűrűknél, kupplungnál, vagy épp a féknél, én azért váltogatok sokat, mert szeretem, ilyen a vezetési stílusom, olykor lehet elég lenne csak 3.-ig visszaváltani, de én még rakok vissza egy kettest...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!