Mindegyik szervó nélküli autónál nehéz a kormányzás?
Eddig egy autót vezettem amiben nem volt szervo. Akkor még nem volt jogsim, kipróbáltam a kocsit de olyan nehéz volt tekerni a a kormányt hogy kanyarodáskor nem tudtam a sávomban maradni.
Az otthoni kocsi szervós de szerintem valami baja van mert nem vezettem ennél régebbi és nagyobb autót aminek sokkal jobb volt a szervoja.
Szeretem ha egy kézzel, tenyérrel lehet kormányozni mert könnyebb az éles kanyarokat bevenni, legalábbis nekem könnyebb. Nos a miénknél azért rá kell nyomni a kezemet erősen ha egy kézzel akarok kormányozni, álló helyzetben(tudom nem szabad) meg aztán nemigen lehet.
Egyszer egy renault-tal álltam be garázsba. Álló helyzetben kezdtem tekerni a kormánxt hogy egyből be tudjak állni és olyan volt mintha levegőbe lett volna a kerék. Elgondolkodtam hogy milyen lehet akkor a fiat city servo-ja.
A francia autók szervója erősebb? nektek mi a tapasztalatotok?
"Amikor dolgozni mentem futárnak akkor egy golf 2 est kaptam szervó nélküli volt, hát igen téptem a hajamat mert nehéz volt vezetni de ugyanakkor kicsivel könnyebb is nem volt benne szervó de éreztem hogy annyira nem nehezebb mintha szervóssal mentem volna."
Ez a mondat díjat érdemel.
Persze. Egy szervó nélküli autó kormányát nehezebb tekerni. De azért ne úgy képzeld el, hogy izomlázad lesz tőle, vagy megizzadsz egy kanyargós útszakasz után. Nagyobb sebességnél már nem sok különbség van érzetre közte. A szervó előnyeit szerintem leginkább pl parkoláskor és alacsony sebességű manőverezéskor lehet kihasználni.
Ha a sávodban nem tudtál maradni, akkor azzal a kormányművel szerintem nem volt minden rendben.
A szervó nélkülit is lehet jól kormányozni ha rendesen van beállítva a futómű, persze alacsony sebességnél meg kell vele küzdeni - nem kell álló helyzetben tekergetni a kormányt, hanem finoman meg kell hozzá lendíteni az autót.
A szervó nélküliek közül pl. a farmotoros Skodáknak nagyon könnyű a kormányzása, annyira hogy télen szokás a megmaradt pár zsák cementet bedobni előre, hogy legyen amit az úthoz nyomja a kerekeket. :)
A klasszikus Csepel teherautókban csak "kenyér-szervó" van és minden rásegítés nélkül is élmény vezetni.
Persze a kormány átmérője is számít.
Csinos kis sportkormánnyal, ugyanazt az autót is érezhetően nehezebb, lassú tempónál terelgetni.
Nekünk egy GL 2007-es Ignisünk van,és k...va nehéz kis sebességnél,vagy lassan kanyarodva tekerni a kormányát.Ennyire nehéz még az 1200 S Lada sem volt!Pedig az orosz-olasz technika.
A futóműjénél lehet valami gond:el fogjuk vinni futóműbeállításra.Személyesen nekem egy szervós B Omegám van:azt álom vezetni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!