Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mindegyik szervó nélküli...

Mindegyik szervó nélküli autónál nehéz a kormányzás?

Figyelt kérdés

Eddig egy autót vezettem amiben nem volt szervo. Akkor még nem volt jogsim, kipróbáltam a kocsit de olyan nehéz volt tekerni a a kormányt hogy kanyarodáskor nem tudtam a sávomban maradni.

Az otthoni kocsi szervós de szerintem valami baja van mert nem vezettem ennél régebbi és nagyobb autót aminek sokkal jobb volt a szervoja.

Szeretem ha egy kézzel, tenyérrel lehet kormányozni mert könnyebb az éles kanyarokat bevenni, legalábbis nekem könnyebb. Nos a miénknél azért rá kell nyomni a kezemet erősen ha egy kézzel akarok kormányozni, álló helyzetben(tudom nem szabad) meg aztán nemigen lehet.

Egyszer egy renault-tal álltam be garázsba. Álló helyzetben kezdtem tekerni a kormánxt hogy egyből be tudjak állni és olyan volt mintha levegőbe lett volna a kerék. Elgondolkodtam hogy milyen lehet akkor a fiat city servo-ja.


A francia autók szervója erősebb? nektek mi a tapasztalatotok?


2012. okt. 14. 13:38
 1/9 anonim válasza:
a "szervó" az egy rásegítő szivattyú, ami könnyíti a kormányzást, tehát ha nincs benne akkor mindfegy milyen kocsi, nehezebb lesza kormányzása, mert a telejs erőt neked kell kifejteni, de ha már a sávban se tudtad tartani az autót, az lehet h azért volt mert még nemnagyon vezettél előtte, hameg nem amiatt akor a kormányművel komoly gondok voltak abban az autóban...
2012. okt. 14. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Én vezettem már olyan szervő nélküli autót aminek könnyebb volt a kormányzása de lehetett persze érezni hogy nincs benne szervó. Amikor a tesóm autóját vittem szervizbe mert szervó problémája volt elfojt az olaj meg a szivattyú és döglődött és annak elég nehéz volt a kormányzása, szó szerint két kézzel kellett tekernem mert egyébként én is egy kézzel szoktam kormányozni. A szervós autómat meg persze 2 újjal is elkormányzom meg szinte éppen hogy tekerem már meg is van a szükséges kerékforgás ami nekem kell. Amikor dolgozni mentem futárnak akkor egy golf 2 est kaptam szervó nélküli volt, hát igen téptem a hajamat mert nehéz volt vezetni de ugyanakkor kicsivel könnyebb is nem volt benne szervó de éreztem hogy annyira nem nehezebb mintha szervóssal mentem volna.
2012. okt. 14. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

"Amikor dolgozni mentem futárnak akkor egy golf 2 est kaptam szervó nélküli volt, hát igen téptem a hajamat mert nehéz volt vezetni de ugyanakkor kicsivel könnyebb is nem volt benne szervó de éreztem hogy annyira nem nehezebb mintha szervóssal mentem volna."


Ez a mondat díjat érdemel.

2012. okt. 14. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Nem mindegy, hogy sima, hagyományos e a szervó, vagy elektromos rásegités. Különbség, hogy az elektromost még könyebb tekerni, akár 1 újjal is álló helyzetben, és nagyobb sebességnél " bekeményít".
2012. okt. 14. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Persze. Egy szervó nélküli autó kormányát nehezebb tekerni. De azért ne úgy képzeld el, hogy izomlázad lesz tőle, vagy megizzadsz egy kanyargós útszakasz után. Nagyobb sebességnél már nem sok különbség van érzetre közte. A szervó előnyeit szerintem leginkább pl parkoláskor és alacsony sebességű manőverezéskor lehet kihasználni.

Ha a sávodban nem tudtál maradni, akkor azzal a kormányművel szerintem nem volt minden rendben.

2012. okt. 14. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

A szervó nélkülit is lehet jól kormányozni ha rendesen van beállítva a futómű, persze alacsony sebességnél meg kell vele küzdeni - nem kell álló helyzetben tekergetni a kormányt, hanem finoman meg kell hozzá lendíteni az autót.


A szervó nélküliek közül pl. a farmotoros Skodáknak nagyon könnyű a kormányzása, annyira hogy télen szokás a megmaradt pár zsák cementet bedobni előre, hogy legyen amit az úthoz nyomja a kerekeket. :)

2012. okt. 14. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

A klasszikus Csepel teherautókban csak "kenyér-szervó" van és minden rásegítés nélkül is élmény vezetni.

Persze a kormány átmérője is számít.

Csinos kis sportkormánnyal, ugyanazt az autót is érezhetően nehezebb, lassú tempónál terelgetni.

2012. okt. 14. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Főzős Laci ***** válasza:

Nekünk egy GL 2007-es Ignisünk van,és k...va nehéz kis sebességnél,vagy lassan kanyarodva tekerni a kormányát.Ennyire nehéz még az 1200 S Lada sem volt!Pedig az orosz-olasz technika.

A futóműjénél lehet valami gond:el fogjuk vinni futóműbeállításra.Személyesen nekem egy szervós B Omegám van:azt álom vezetni!

2015. márc. 12. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
nekem már volt jogsim, aztán fater autójával mentem, fater meg mellettem ült. Jobbra akartam kanyarodni, felező vonalnál sziget volt kialakítva, a nem szervós kocsi nem olyan ívben fordul el mint a nem szervós, mármint hogy nem olyan gyorsan tudom elforgatni a kormányt, viszont a lendület az megvolt már, szóval sikerült a szigtnek baszni a kocsi bal kerekét, fater megvolt őrülve, volt mit hallgatni 150 km-en át
2016. febr. 18. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!