Mennyit fogyasztana egy régi típusú Suzuki Swift ha
átalakítanák hibridre? Vagy Atkinson típusú motor
kerülne bele?
Figyelt kérdés
Elméleti síkon azon gondolkodom, hogy mennyit fogyasztana egy régi típusú Swift, ha mondjuk egy Toyota Priushoz hasonló elektromotor kerülne bele, ami meghajtaná az autót, ugyanis annak elég lenne az a 60-70 lóerő, amit még a régebbi Priusokban lévő elektromotor le tudott adni, valamint a töltés pótlására mekkora benzinmotor kellene? 200-300cc elég lenne? Mert én úgy képzeletem ezt el, hogy az elektromot felel a hajtásért, a benzinmotor pedig csupán az elektromotort töltené, tehát nem olyan lenne mint egy mai hibrid. Vagy a másik lehetőség, ha egy Atkinson típusú motor kerülne bele. A régi Swiftek így is elmennek 5-6 literrel, de ezzel mennyit lehetne nyerni a fogyasztáson?
Semennyit. Amit elmondtál 3-400kiló alsó hangon, felmenne 1tonna fölé az önsúly, ahhoz pedig már kevés a 60-70LE.
A töltéshez is komoly teljesítmény kell, elektromos téren nem vagyok otthon, de egyszerű fizika, egy 250cc-s motor mondjuk tud 15kW-t, a rákötött generátorral maximum ekkora teljesítménnyel lehet tölteni, a nagyteljesítményű elektromotorok fogyasztása pedig sokkal több.
Nem mellesleg az akkuk miatt buknád a csomagteret is, ugyanis ha az orrába raknád azt a 2-3-400 kilót reménytelenül túlkormányzott lenne a gép.
2012. okt. 7. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
2/13 A kérdező kommentje:
Na és egy Atkinson típusú motor? ilyen van az új Priusokban is, azt olvastam,hogy ugyan gyengébb mint az otto motor, de kevesebbet fogyaszt, azzal mennyit lehetne fogni? 1-2 litert?
2012. okt. 7. 20:43
3/13 anonim válasza:
Jó esetben 1-1,5-öt mondanék, de a sokkal bonyolultabb szerkezet miatt romlana a megbízhatóság és nőne a karbantartási igény és költség, plusz nagyon valószínű hogy hozzá kéne nyúlni a hajtáslánchoz is.
2012. okt. 7. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
4/13 A kérdező kommentje:
annyira nagy a karbantartási igénye az Atkinson motornak? Egyébként először a hibriddé való átalakítás is jó ötletnek tűnt
2012. okt. 7. 21:06
5/13 anonim válasza:
Alapesetben a több alkatrész több hibalehetőséget jelent, erre még rájön az hogy nem kiforrott konstrukció, szóval szerintem igen. Egyébként nem rossz ötlet, csak igazából nem éri meg.
2012. okt. 7. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
6/13 A kérdező kommentje:
Na és esetleg egy Euro 5-ös motor? Konkrétan egy 3 ajtós 1.0-as Swift motorját ha kicserélném egy 1.0-es Euro 5-ös motorra. A Chevrolet Sparkben van ilyen motor, 68 Le, de már minden Chevroletben Euro 5 van. A Suzuki ha jól tudom Euro 2
2012. okt. 8. 13:40
7/13 A kérdező kommentje:
bontóból elvileg be lehetne szerezni a motort, utána meg csak bele kell rakni + némi beállítás
2012. okt. 8. 13:43
8/13 anonim válasza:
Az Euro-szabványok nincsenek összefüggésben a fogyasztással, a károsanyag-kibocsátás alapján minősíti be a motorokat, szóval az Euro-osztály ilyen szempontból mindegy. :)
Persze biztos bele lehetne rakni, de nem hinném hogy kevesebbet fogyasztana.
2012. okt. 8. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
9/13 atilis válasza:
Ezekkel a módosításokkal csak többet fogyasztana az autó.
Igazából gázosra lenne értelme átalakítani, de ott sem számottevő a költségek csökkenése. Így a jó, ahogy van.
2012. okt. 9. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
10/13 A kérdező kommentje:
hát én ezt onnan vettem, hogy az újabb autók fogyasztása kevesebb mint a régebbieké, a suzukinak az a nagy előnye, hogy nagyon könnyű, tehát a könnyű kasznit ötvöznénk az újabb, fejlettebb motorral még alacsonyabb fogyasztást el lehetne érni
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!