Mit tud a Mercedes-Benz G típusú terepjáró, amit a többi nem?
Azért, mert kisebb sorozatban készül, ezért drágább a készítése. Ha már a GLK-t hoztad példaként: sokkal nagyobb sorozatban készül, jobban beilleszthető a modellpalettába, több közös alkatrésze van a többi modellel, mint a palettából teljesen kilógó G-nek. Az egyedi alkatrészeknek pedig ugyanúgy nagy ráfordítás kell, mint a nagy sorozatban gyártottaknak.
Ráadásul a G mechanikája sokkal összetettebb, ezért drágább is: három differenciálzár van alatta, masszívabbak az alkatrészei, ezért többe kerül előállítani a hajtásláncot, mint a GLK esetén.
És hogy mit tud a G, amit a többi terepjáró nem? Terepet járni. Nem csak a lószállító utánfutót tudja vontatni a lovardáig, hanem egészen komoly terepen is tudna haladni, ha a mai W463-asoknak nem lenne borzasztó hosszú a tengelytávjuk, nem lennének irtó nehezek, nem alufelnik lennének rajtuk aszfaltgumikkal és nem félnének a tulajok összekarcolni a metálfényezést a susnyásban. De az eredeti G-k nagyon jó terepjárók, csak ugye ma már ezért nem lehet sok pénzt elkérni, a parasztvakító, látványos alkatrészekért viszont igen.
Azért olyan drága még mindig a G osztály mert iszonyatosan strapabíró. Egyszerűen elpusztíthatatlan.
W 124,123,190,140 és a G osztály. Ezek örök darabok! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!