Végsebességre egy Köenigsegg a nyerő, de szerintem sokkal "utcaibb" egy Bugatti. Ha ingyen adnák, akkor elfogadnám bármelyiket.
Viszont nézd meg az Ariel Atomot, mert szerintem lenyűgöző mérnöki precizitás és logika áll mögötte egyszer kipróbálnám szívesen.
"Igaz a Bugatti 407km/h sebességgel tud menni"
Pontosítsunk egy kicsit a tisztánlátás végett. Jelenleg a sorozatgyártású autók sebességi rekordját már két éve a Bugatti Veyron egy változata tartja: az EB 16.4 Veyron Super Sport nevű variáns. Ennek egyik példánya 431,074 km/h-t ért el. Ebből 30 db készül és ezen szériából csak 5 db képes erre a sebességre, a maradék 25-ön elektronikusan korlátozzák a végsebességet 415 km/h-ra.
A képzeletbeli trófea tehát most a Bugattié, de nem az első alkalommal. A 400 km/h-t is a Veyron törte át: 2005-ben állították be egy EB 16.4 Veyronnal a 408,47 km/h-s rekordot. Ezt döntötte meg 2007-ben az SSC Ultimate Aero Twin Turbo névre hallgató autó 412,28 km/h-val, őt követte a mostani rekordfutás.
A Koenigsegg Agera R-nek kétségkívül jó esélye lenne a cím elhódítására. Az elméleti végsebessége 420 km/h körül van és a Veyron több rekordját is megdöntötte, például rövidebb idő alatt gyorsul 300 km/h-ra, mint a négyturbós német vaddisznó. A végsebességi rekord megdöntése viszont még várat magára. A Veyron 430 km/h fölötti sebessége nem vicc ám, nehéz megdönteni olyan technikával, ami utcán is használható. A Koenigsegg pedig érthetően nem szeretne világméretű égést azzal, hogy megpróbálkozik a rekorddöntéssel, de nem sikerül neki. Ha valóban meg is próbálják megdönteni a Veyron rekordját, azt csak akkor fogják megtenni, ha teljesen biztosak lehetnek benne, hogy az Agera gyorsabb a Veyronnál és nem csak pár tizeddel képes felülmúlni a nagy ellenfelet, hanem megnyugtató mértékben dönti meg a rekordot.
A világ nem ennyire egyszerű. A "mezei" Veyron valóban 1000 lóerős volt (vagy 1001, bár ilyen teljesítmény mellett már 1%-os szórás is 10 lóerőt jelent), de azóta már van egy Super Sport névre hallgató verziója, hivatalosan 1200 lóerővel.
Az Agera meg eredetileg 940 lóerős volt, az Agera R-ről pedig 1115-öt híresztel a gyár. Ráadásul az Agerát is hétsebességes DSG-váltóval szerelik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!