Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem értem hogy miért jó a hibrid?

Nem értem hogy miért jó a hibrid?

Figyelt kérdés

Azt mondják hogy nem szennyezi a levegőt!

De valamiből elő kell állítani azt a ki... áramot!

És az miből van ? csupa káros anyagokból!

nem értem.......


2012. szept. 14. 19:06
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Elég baj ha nem érted pedig csak gondolkodni kéne!

kis sebeségen a villanymotor hajt ezért a benzinmotor csak nagyobb sebeségen működik épp ezért egyenletes állandó fordulaton üzemel emiatt kevesebbet fogyaszt nincs az állandó fel leváltogatás miatt plussz fogyasztás.

Másik fékezés során az energia egy része megint visszatöltődik mellesleg nagyobb sebeségen mikor a belsőégésű motor üzemel nem csak a kocsit generátort is hajtja ami tölti az akkukat.

Normál kocsiban is forgatja a generátort a motor csak ott sok esetben feleslegesen mert tele van az egy akku!

átlagos generátor 60-70ah körüli teljesitményű ha teljesen üres az akkud akkor is 1 óra alatt termel annyi energiát a generátorod amenyit az akkud tárolni tud. többi termelt energia nem tárolódik hagyományos autóba ezt használja ki a hibrid.


Az más dolog hogy az akkuk rendkivül környezetszenyezők cserélni kell őket drágák dehát ujra lehet hasznositani a levegőt nem szenyzi.

2012. szept. 14. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
az 1-es röviden, de velősen megválaszolta..ez van. elég ennyit tudni. majd ha lesz neked is, meglátod milyen praktikus.
2012. szept. 14. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Igen, valamiből elő kell állítani az áramot. Csak éppen az áramot nem kizárólag fosszilis energiahordozókból lehet előállítani. Lehet napelemmel, szélturbinával, vízierőművel - ezek egyike sem szennyezi a levegőt (legalábbis közvetlenül). Vagy ott az atomenergia, de az meg vörös posztó a zöldeknek.

De ha hagyományos hőerőműről is van szó: egészen más egy erőmű és egy autó hatásfoka. Ugyanaz történik mindkettőben: elégetjük az üzemanyagot, ezzel pedig mechanikai munkát termelünk. Csak egy óriási kazánban sokkal tökéletesebb égést lehet megvalósítani, mint egy aprócska hengerben. A jókora kéménybe sokkal fejlettebb szűrőket lehet telepíteni, mint a karosszéria alatt húzódó, alulról védtelen kipufogóba. Ráadásul az egész hatalmas erőmű hatásfoka jobb, mint az autóé: ugyanannyi energia megtermeléséhez kevesebb tüzelőanyagot használ el, kevésbé szennyezi a környezetet. És még a vesztesége is hasznos: az erőművek hulladékhőjével lehet lakásokat fűteni, ami hasznos. Az autó hulladékhője meg a környezetet fűtöd, aminek különösebben nincs sok értelme.

Szóval nem váltja meg a világot a hibridautó, az erőművek igenis szennyeznek, de egy nagy erőmű károsanyag-kibocsátása sokkal jobb, mint sok kicsi autóé.

És bizony a hibridautó nem csak annyit tud, hogy bedugod a konnektorba és megy. Sőt, ez csak most kezd elterjedni. A hibridek nagy előnye a fékenergia visszanyerése. Mikor egy hagyományos autóval fékezel, annyi történik, hogy a mozgási energiából hőenergia lesz, felfűtöd a fékeket. Nem vagy vele előrébb. A hibridek viszont ilyenkor képesek generátorüzembe kapcsolni a villanymotorjukat, ami feltölti az akkukat. Az autó lassul, a mozgási energiából elektromos energia lesz és a lámpától azzal az energiával rajtolsz el, amit fékezésnél az akkuba töltöttél. Sőt, városban a villanymotor korlátlanul képes elindulni és megállni. Ha csak 2 másodpercig állsz a pirosnál, nem fogyaszt energiát, míg a benzinmotort ilyen rövid időre nem állíthatod le, mert annak semmi értelme.

Nem hülyeség tehát a hibridautó. Az új, plug-in hibridek végre használható alternatívát nyújtanak a belsőégésű motorok mellett, csak piszok drágák. Viszont mivel van belsőégésű motorjuk, lehet őket használni a tisztán elektromos üzemű autókkal ellentétben.

Az viszont nem hülyeség, amit felvetettél, miszerint az energiát is meg kell termelni valahol. A hibridek és a talán később eljövő üzemanyagcellás és akkumulátoros villanyautók szépek és jók, de a hosszú távú megoldás a közlekedés energiagondjaira csak az lehet, ha átgondoljuk az egészet. Vajon tényleg szükség van arra, hogy mindenki, minden reggel tök egyedül üljön egy négyszemélyes acélkarosszériában és úgy járjon be a külvárosból dolgozni? Tényleg autóval kell elugrani a szomszéd utcába is? Valóban nem lehet élni nélküle? Jelenleg úgy tűnik, ez nem megoldható. De bizony látni kell, hogy a jelenlegi, borzasztó kényelmes életformánk nem tartható fenn sokáig. Sem benzinnel, sem gázolajjal, sem elektromos energiával.

2012. szept. 14. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Egyszer már megkérdeztem,gyakorlatilag ugyanezt...


http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__314..

2012. szept. 14. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Jó, de pl a benzinmotor hatásfoka 20% az elektromosé kb 80%. Ugye nem mindegy...
2012. szept. 14. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
és a telefonodon is van kipufogó mert azis árammal megy ugye? -.-
2012. szept. 14. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Szerintem sem jó a hibirid, ráadásul nagyon drága is, nem lehet menni vele csak max 70-80 kilómétert, és emellett a legtöbb fogyaszt 3-4 litert száz kilóméteren, 1-2 literrel kevesebbet, mint egy átlagos autó.
2012. szept. 15. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!