Ha simsonom karburátorjában a fő fuvokat 50-es röl 60-as ra cserélem várható valami féle javulás?
Ha eddig jól működött az 50-es főfúvókával, nem szegényedett el sehol sem a keverék, akkor romlani fog a helyzet. A nagyobb főfúvóka ugyanis minden tartományban dúsítja majd a keveréket, köhög a motor, kormolódik a gyertya.
A nagyobb főfúvóka - ha semmi mást nem módosítasz - a felső tartományban van a legnagyobb hatással a motorra, mikor a fúvókatű (vagy súbertű) már szinte teljesen kiemelkedik a fészkéből, nem sokat szabályoz. Ilyenkor a főfúvóka méretétől függ a benzin-levegő keverék összetétele. A nagyobb főfúvóka tehát magas fordulatszámon javíthatja a motor reakcióit, de ha eddig is jól pörgött, akkor nem vagy előrébb vele.
Sajnos a motortuning a valóságban nem olyan, mint a Need for Speed-ben, hogy "megveszem a nagyobb befecskendezőt, azt' erősebb a motor". A Simson motorja - bármennyire is egyszerűnek tűnik - áramlástanilag igen összetett, ezért a részegységesek összehangoltan kell módosítani. Ahhoz, hogy a nagyobb főfúvóka által átengedett több benzinnek értelme is legyen, az kell, hogy több levegőt kapjon a motor (logikus: hiába megy be több benzin, ha nincs miben elégetni). Erre mondjuk jó megoldás egy nyitott légszűrő, de sokat nem tudsz alakítani a szívóoldalon úgy, hogy a kipufogóoldalhoz nem nyúlsz hozzá, mert hiába megy be ugyanannyi idő alatt több keverék, ha nem tud eltávozni a hengerből.
Azt pedig már tényleg csak halkan jegyzem meg, hogy a teljesítménynövelés nem a karburátor átfúvókázásával kezdődik, sőt, általában az az utolsó lépés. Mikor már megvan a szívóoldal kialakítása, a "belőtt" vezérlés és a megfelelően megépített kipufogó, akkor kell a karburátor fúvókázását és beállításait (úszószint, fúvókatű helyzete, állítócsavarok helyzete) úgy eltalálni, hogy a motor jól működjön vele.
Az S50-eket és a korai S51-eket a BVF 16N1 karburátor különböző változataival szállították. Ez az ún. "nagysúberes" karburátor. Ezeknek a tűszelepe értelemszerűen ugyanaz, nincs különbség abban, hogy S50-be vagy S51-be építették-e be.
A későbbi S51-ekben BVF 16N3 karburátort használtak, ezt "vékony súberes" néven ismerik. A tűszelepe ennek is olyan, mint a másiknak, máshol vannak eltérések köztük.
Ezért a tűszelepért fontos volt másik kérdést feltenni...
Olyan méretű főfúvókát használj, amilyet a motor megkíván. Egyébként én figyelembe venném, hogy gyárilag mekkorával szerelték.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!