Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történik az autóban,...

Mi történik az autóban, amikor jobban nyomom a gázt? Mitől gyorsul az autó?

Figyelt kérdés
Értem én azt, hogy hogy megy a motor, de ha jobban nyomom a gázt, akkor pl nagyobb lesz a benzin-levegő keverék-arány, és a robbanások gyorsabban jönnek egymás után, és így a hengerek is gyorsabban mozognak? vagy hogyan?
2012. szept. 4. 18:34
 1/6 anonim ***** válasza:

Na vágod te a lényeget!

Majd mindezt valaki leírja neked fél oldalban is!:)))

2012. szept. 4. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Lényeg hogy több levegőt és üzemanyagot kap, így nagyobb a robbanás, gyorsabban nyomja le a dugót az pedig ezért gyorsabban mozog és nő a fordulatszám.
2012. szept. 4. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 smitwesson ***** válasza:
van ott elöl az a hangos valamin, na az a motor. Amikor begyujtod, vagyis beindítod akkor kerreg, vagyis működik függetlenül attól, hogy milyen üzemanyagot tankolsz az adott autóba. Na ha nyomod a GÁZ-t, akkor adsz neki GÁZ-t tehát ( a GÁZ mint tüzelőanyag ) minnál többet adsz neki annál nagyobb a teljesítmény. Mint a kályhában. Viszont nem meglepő módon vannak dugattyúk meg szelepek meg egy csomó minden amivel neked nem kell foglalkozni. Nyomd a jobbost és jóvan majd ha lesz jogsid majd látsz képeket erről. Addig meg fogad el ezt a magyarázatot
2012. szept. 4. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

tény, hogy a kérdést sokkal tudományosabban is megfogalmazhattam volna... talán akkor sokkal tudományosabb választ is kaptam volna.


jogsim meg 10 éve van.

2012. szept. 4. 20:52
 5/6 anonim ***** válasza:

Az én autómban:

ha nyomom a gázt ( elektromos gázpedál ), akkor az elektromos fojtószelep több levegőt enged a szívósorba, amibe az injektorok több benzint adagolnak (

amit a légtömegmérő, szívó oldali légnyomás mérő, beszívott levegő hőmérsékleti jel alapján kalkulál ki az ECU). Megtörténik a gyújtás, a keverék elég, a kopogásérzékelő eközben mér valami jelet, ami alapján a következő gyújtás ideje módosítva lesz - ha lesz -, a keletkezett gáz távozik. Mivel a kipufogógáz több mint előtte, jobban meghajtja a turbófeltöltőket> nagyobb lesz a szívó oldali levegőnyomás> még több benzin mehet bele, amit a katalizátor előtti és utáni lambdaszomda alapján korrigál az ECU ( és persze a megváltozott szívónyomás és hőmérsékleti jel alapján ). Aztán megint nagyobb lesz a bumm, több gáz szabadul fel, még jobban tölt a turbó. Így egyre több energia szabadul fel a hengerekben, ami miatt gyorsul a munkavégzés üteme > nő a főtengely/motor fordulatszám. Ez a folyamat a gázpedál folyamatos padlózása mellett addig "öngerjesztő", ameddig a feltöltők el nem érik a maximális töltőnyomást, onnantól már nem fog nőni a befecskendezett üzemanyag mennyisége.( kivéve, ha mondjuk olyan, az ECU, hogy állandó dús keverék előállítását hozza létre, a hengerek/dugattyúk hűtése céljából, de szerintem ilyen utcán nem nagyon van).


Számszerűsítve, 600as alapjáratnál nyomok egy padlót, akkor folyamatosan nő a beszívott benzin/levegő keverék mennyisége, egészen 2000-2200-as fordulatig, ahol eléri a maximumot, innentől ez nem változik ( munkaütemenként, nyilván a fordulatszám növekedésével nő az egységnyi idő alatt beszívott keverék mennyisége ).


Nem feltöltött motornál annyi a különbség, hogy ott a beszívott levegő igazából a légköri nyomástól és a motor szívóhatásától függ, amíg a feltöltöttnél a feltöltő által létrehozott nyomástól is. E miatt, a szívó motor valamivel lassabban pörög fel terhelés alatt, a fajlagos teljesítménye is kisebb ( azért feltöltött motornál előfordulhat feltöltésnél a szívósorban a légköri nyomás duplája is, amihez ugye dupla mennyiségű üzemanyag mehet).


A szivódízeleknél kicsit más a helyzet, de a lényege nagyjából ugyanez, a common rail dízelek pedig tök ugyanilyenek. Közvetlen befecskendezésnél annyival változik a dolog, hogy ott lehet egy munkaütem alatt több befecskendezés is, ha szükséges, a hagyományos befecskendezős motoroknál nem, mivel ott ennek csak addig van értelme, ameddig nyitva a szívószelep.


Elég sok dolgoz egyszerűsítette/kihagytam, majd ha valakinek lesz kedve megfogalmazza tudományosabban. :)

2012. szept. 4. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
ez így nekem tökéletes. köszi.
2012. szept. 5. 10:28

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!