Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy szakadhat mi egy autó...

Hogy szakadhat mi egy autó kereke? Mi történik ilyenkor?

Figyelt kérdés
2012. jún. 5. 18:42
 1/4 anonim ***** válasza:
kiszakadnak a kerekek
2012. jún. 5. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
De kipukkad, vagy pedig kiszakad a helyéről a kerék?
2012. jún. 5. 18:57
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Többféle meghibásodás van, ami ide vezet. Lehet olyan, hogy a lemezfelni közepe nem bírja az igénybevételt és elszakad: ekkor a kerékcsavarok rajta tartják az agyon a kéttenyérnyi maradékot, a többi meg önálló életbe kezd. Ehhez mondjuk eléggé meredek igénybevétel kell, nem is sok ilyet láttam eddig.

Aztán lehet, hogy a kerékcsavarok hagyják el magukat. Mondjuk a lemezfelni csavarjaival sikerült feltenni az alufelnit, fog vagy 3 mm-nyi menet, a nehéz kerék meg csavargatja az agyat, aztán szépen, lassan megadják magukat a csavarok, a kerék meg leesik.

Van olyan is, hogy a tengelycsonk törik, ilyenkor csonkkal, féktárcsával, csapággyal együtt indul el a kerék. Ez sem túl gyakori.

Lehetséges, hogy a kerékcsapágyak peregnek szét teljesen, ilyenkor a kerék támolyog a tengelycsonkon, néha el is repülhet, de mondjuk ennek eléggé komoly előjelei vannak (darálás és hasonlóak), nehéz eljutni idáig, mert hamarabb veszi észre az egyszeri sofőr.

Aztán van az az egyszerű eset, hogy a gólyaláb rohad el és eltörik az alsó részen (nemrég volt visszahívása a Suzukinak ilyen miatt), esetleg az alsó gömbcsukló fordul ki a fészkéből (ez meg jellegzetes Lada-betegség). Ilyenkor nem repül el a kerék, csak furcsa szögben kifordul az autó alól.

A kormányösszekötő törésekor a kerék a helyén marad, csak jobbra-balra csapkod, mert semmi sem gátolja meg, hogy elforduljon a függőleges tengelye körül. Ez is a "kiszakadás" egyik fajtája.

Lehetnek még ennél extrémebbek is: a teljesen átrohadó torony nem támaszt, a gólyaláb felfelé utat tör magának, esetleg a bölcső rohad szét, ekkor az alsó lengőkar szabadul el és biztos van más is, ami most nem jut eszembe.

(már ha van gólyaláb, kettős keresztlengőkarnál kirohadt toronnyal csak "leül" az autó)

A hátsó futóműnél is nagyjából ezek szoktak előfordulni, csak ott a torony kirohadásától nem szabadul el a kerék, csak a futómű kezd kóvályogni és szépen leül az autó hátulja. De a kerékcsavarok ott is megadhatják magukat és a csapágyak is néha elhasználódnak.

2012. jún. 5. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Az alsó trapézgömbfej teljes kikopása esetén fordulhat ki a kerék.

De ekkor az illető már legalább fél éve hallja egyre durvábban a kopogást a futóműből, mialatt egyre fokozódva "kóvályog" az autó az úton egyre jobban,és szarik rá továbbiakban is. Meg is érdemli az ilyen,hogy kiszakad a kereke.

2012. jún. 5. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!