Mennyivel drágább fenttartani egy régebbi A4-es Audit (1.9 dízel), mint egy 1. 0 vagy 1.3 2003-as Swiftet?
Az Audira drágább a biztosítás, többe kerülnek az alkatrészek hozzá és mivel régi vasról van szó, így nagy valószínűséggel ezernyi baja van/lesz amit ki kell javítani, míg mondjuk egy 4-5 éves Suzukit jó esetben csak tankolni kell (meg a kopó alkatrészeket kell cserélni + olaj, szűrők cseréje stb. de ez minden kocsinál alap)
Ami a fogyasztást illeti, nekem 5,5 liter alá még nem ment Suzukival (2006-os évjárat, 92LE, 1.3-as benzines), de ezt is csak hosszú távon 100-as tempónál. Pályán 140-el simán felment 7 liter fölé, városban meg van hogy a 10 litert közelíti nyáron klímával (nem Bp, de nagyváros).
Azért az Audi egy 1.9-es dízel motorral sokkal gazdaságosabban elmegy (nagyon nehéz 6 liter fölé vinni a fogyasztását). Arról nem is beszélve, hogy nem kell agyon pörgetned, hogy gyorsuljon már. :D
Amiket leírtam, azok személyes tapasztalatok. Lehet hogy jön valaki és megcáfol, hogy ő bizony 4,5 literrel eljár a Suzukijával. Nem tudom, nekem sosem sikerült még.
Mondjuk az is hozzátartozik, hogy nem szeretek nagypapásan közlekedni (1-2 percig küzdeni amíg piros után indítva elérem az 50-et, meg városon kívül 70-el cammogni, de akkor is soknak tartom a fogyasztást egy ekkora motortól).
Remélem tudtam segíteni :)
4-5-nek!
Ismeritek ti az ablaktekerőt??? A klíma nagyságrendileg 1Literes fogyasztási többletet jelent 100-on! Amúgy meg 140-nél a Suzuki is benzintemető te észlény! Mérsékeljétek egy cseppet a vezetési stílusotokat és rögtön észre fogja venni a pénztárcátok (is). ;)
Kérdezőnek
Ahogyan előttem is leírták, a Suzuki a gazdaságosabb!
6.
Az 1.0 Suzka lehet, hogy kevesebbet fogyaszt, de pályán egyenesen veszélyes.
A klima csak azoknál növeli drasztikusan a fogyasztás, amelyik GYENGE. A 180LE Sprinter nél semmit nem változtat, hogy klima megy e vagy sem.
A 1.9 Dízel nagyon jó konstrukció, biztositás és átiratás kicsit drágább mint a suzuki, de cserébe egy sokkal jobb autót kapsz.
Kár, hogy az 1.3-as Suzuki nem 180 lóerős, hanem csak kb. a fele. Úgy, hogy ezeket a motorokat eléggé megterheli a klíma, ami ahogyan már írtam kb. 1Liter pluszt jelent.
Szerintem a pályán egy 1.0ás Suzival simán lehet tartani egy 100km/h körüli tempót. Az még nem is egy csoszogó tempó, és a kocsi is bírja. :)
Te észlény! Igen, ismerem az ablaktekerőt, de 40 fokban épp eszű ember nem megy klíma nélkül. Igen, tudom, hogy jelent egy liter mínuszt fogyasztásban, de nem érdekel. Nekem bőven megéri, hogy ne dögöljek meg a melegben :)
ÉS továbbra is fenntartom, hogy egy 1.3-as motortól a városi 8-10 közötti fogyasztás nagyon-nagyon sok (vegyünk le 1 litert mindkettőből akkor lesz 7-9 közötti klíma nélkül, ez sem kevés)!
A régi Swift tényleg sokkal jobban fogyaszt, viszont az Audi is simán elmegy 5-6 liter között az 1.9-es TDI-vel. Mivel régi autó így sajnos nagyon benne van, hogy valami meghibásodik, ezzel szemben a régi Suzukiknál kevesebb a hiba lehetőség.
Ha választanom kéne én is SOKKAL inkább Audival járnék, mert ha rendbe van tartva, akkor elenyésző amivel többe kerül fenntartani.
OFF:
Tipikusan magyar mentalitás, hogy ötszáz Forintért sokan még a legjobb haverjukat is átvágnák, szerintem szánalmas hozzáállás. Ugyanígy az is, aki pályán megy 100-al, meg városon kívül 70-el, hogy spóroljon pár száz Forintot. Én azt mondom, ha ennyire nem lesz pénzem, akkor nem fogok kocsiba ülni, ha meg van, akkor nem 1 liter spórolással váltom meg a világot. (Lehet nyugodtan lehúzni, abszolút nem izgat! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!