Mit eredményez az, ha szétesik a kormánymű?
A szerelőnk szerint olyan holtjátéka van a kormányműnek valahol (tökre nem értek hozzá), hogy rendkívül balesetveszélyes közlekedni vele, kormányműveshez kell vinni. A legközelebbi ezzel foglalkozó szerelő 100 km-re van. Odáig vagy saját felelősségre elvezetem az autót, vagy elhúzatom egy autómentővel. Erre olyan csillagászati összegeket kaptam ajánlatban, hogy nem lenne pénzem rá, pláne ha a komplett kormányművet kicseréltetik majd velem.
A szerelő nem mondott konkrétan semmit erről annyit mondott, hogyha szétesik útközben, az rendkívül balesetveszélye, irányíthatatlanná válik az autó, nem ajánlja, hogy elinduljak vele, ha még is, akkor csak is saját felelősségre, max 20-30-cal döcögjek el.
A kérdésem, hogy pontosan miben is mutatkozik meg, ha a kormánymű szétesik útközben? Ti mit javasoltok?
Nézd meg te hogy mennyire lötyög... ha hangja van még azzal is elehet menni. Egyébként ezek az alkatrészek nem úgy esnek szét hogy csak piff és kész. Hangja van hidd el.
50-es tempóval lazán el mehetsz. De ha nagyon rossz a helyzet akkor ne indulj el. Ilyen kotyogó hangja van
a kormánynak akkor nagyon az utolsókat rúgja.
Kotyog NAGYON. Ezért álltam meg anno hónapokkal ezelőtt egy hosszabb úton egy szervizben. Ott ültem órákat, mire végre rámondta az áment valaki, hogy a kormány és ezzel ne menjek sehova.
Nagy telefonálások árán kerítettem egy kormányművest a környéken, eltötyögtem odáig, ott közölte a fószer, hogy a kormánynak semmi baja, valahol a kerekek fölött vannak ilyen kis csuklók, könyökök, szerelő nyelven "kutyacsontnak" nevezte folyton, mindegy. A hátsó kettő azelőtt egy héttel lett kicserélve (szintén kotyogó hang volt), azt mondta az elsőket is kellene, az ad ilyen durva hangot, de ez nem akkora probléma, mehetek vele. (Akkor indultunk "nyaralni", az út volt csak 450 km oda, meg 450 vissza, plusz azóta is jártam vele)
Egy darabig nem volt semmi, most hasonló, csak sokkal zajosabb hangokkal, enyhe nyekergéssel (mintha az egész műszerfalban mozogna és dörgölőzne valami gumi felülethez) megspékelve vittem vissza és már nagyon nem vagyok boldog. Ezekből a pálcikákból is az olcsóbbat kértem, valami utángyártott darabok, 6500 forint volt darabja és mind a négy ki lett cserélve, erre most még gázabb hangot ad, mint előtte. Teszem hozzá, rázós, egyenetlen úton durvul csak be, jó utakon, autópályán nagyon csöndben van, kanyarodásnál sem kotyog.
Amit eddig értettem már azt sem értem, kicsit mintha mindenki sötétben tapogatózna. Csak azt remélem, hogy ez az oda-vissza dobálás, ahány szerelő annyi tézis, nem azzal fog végződni, hogy egyszer tényleg felcsavarodok egy fára.
Azért mondom hogy nézd meg te.
1. Felemeled a kocsinak az elejét. Emelő+téglával...
2. megfogod a kereket (nem a kormányt) és mozgatod egy kicsit...
3 Aztán fordítsd kifelé a kereket így látni fogod a kormány összekötő rudakat stb stb ott nézd meg mi a bibi mert lehet hogy csak egy alátét vagy egy gömbcsukó legrosszabb esetben fogasléc. De én már semmikép nem indulnák el vele max ha van annyi türelmed 30-35 mész...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!