Mit eredményez az, ha szétesik a kormánymű?
A szerelőnk szerint olyan holtjátéka van a kormányműnek valahol (tökre nem értek hozzá), hogy rendkívül balesetveszélyes közlekedni vele, kormányműveshez kell vinni. A legközelebbi ezzel foglalkozó szerelő 100 km-re van. Odáig vagy saját felelősségre elvezetem az autót, vagy elhúzatom egy autómentővel. Erre olyan csillagászati összegeket kaptam ajánlatban, hogy nem lenne pénzem rá, pláne ha a komplett kormányművet kicseréltetik majd velem.
A szerelő nem mondott konkrétan semmit erről annyit mondott, hogyha szétesik útközben, az rendkívül balesetveszélye, irányíthatatlanná válik az autó, nem ajánlja, hogy elinduljak vele, ha még is, akkor csak is saját felelősségre, max 20-30-cal döcögjek el.
A kérdésem, hogy pontosan miben is mutatkozik meg, ha a kormánymű szétesik útközben? Ti mit javasoltok?
Remélhetőleg nem sikerülne senkibe belemennem max egy fára feltekeredni és akkor csak egy halott lenne... :)) Mellém nem ülne be ilyen szituban senki, az is biztos.
Amúgy a problémám csak az, hogy tényleg nincs erre most pénzem. A szerelő meg sem tudta mondani, hogy konkrétan mennyibe fog ez nekem fájni, azt tudom, hogy egy új kormánymű, olyan 250-300-ért már módi (az egész autó nem ér annyit, de újra sincs pénzem), most ha nekem már csak 50-100-at kéne ráköltenem, hogy megjavítsák (annyit még adnék szegényért), akkor sincs pénzem egy "autómentőre", aki elviszi odáig, pár helyről kértem ajánlatot, a legjobb is 1000-1500 forint volt egy km-re. Na most ha nekem 100 km-re kell vinnem az autót az gyors fejszámolással is kiszámolható, hogy lehet jobban járok, ha leadom csórit a bontóban. Fogalmam sincs mit csináljak. Nyilván az életemet nem éri meg kockáztatni érte ez tény, másét meg mégannyira sem, de annyira sajnálnám eladni, vagy hagyni tönkremenni szegényt.
Én simán bevállalnám. Persze 30-nál többel még véletlenül se. Az még kb az a határ aminél meg lehet állni azelőtt mielőtt kárt tennél valamiben.
Ha meg szétmegy a kormánymű a kerekek szerintem beállnak egyenesbe(bár ha épp kanyarodsz akkor ez kellemetlen lehet.)
Bírom az ilyen jó válaszokat, ne mond! :)
Igazából arra lennék kíváncsi, hogy abszolút teljesen beáll a kormány és nem is mozgatható. Avagy mozog, csak a kerekek nem reagálnak (ez kicsit ijesztőbb számomra), esetleg irányítható marad valamilyen szinten, csak mondjuk a kormány "holtjátéka" egy fél fordulat, vagy mit tudom én. Csak kíváncsi vagyok ilyen esetben még is mire kell készülni lelkileg, ha elindulnék és gáz lenne.
Ha számítasz arra hogy a kocsi egyszer csak nem arra megy amerre kormányzod akkor az szerintem elég.
Meg persze finom kormánymozdulatok, hogy kevésbé legyen terhelve. Aztán úgy jó eséllyel kibírja az utat.
Anno fater járt úgy ladával hogy kitört az egyik első kerék. Jó 60-as tempónál.
Annyi történt hogy kicsit lement az útpadkára, de szépen megállt.
(aztán meg fadarab az első kerék helyére és hazement vele még kb 4km-t :D)
Maga a kormány holtjátéka nem változott, szerintem teljesen normális. Valami olyasmit magyarázott a szerelő, hogy ahol a tengelyhez csatlakozik a kormánymű, ott nagy a holtjáték, valamennyinek lennie kell, de az durva ami ennél van. Úgy 5-6 éve volt teljes kormánymű felújításon, tehát volt már vele probléma, bár más jellegű (akkor még nem én használtam). Nem tudom, abszolút nem értek hozzá sajnos, szerencsétlen szerelő így is úgy magyaráz mindig, mint valami gyépésnek. Gondolkodom rajta, hogy mostmár a család valamelyik férfi emberére bízom a témát, de huszon évesen már "fel kéne nőnöm" egy ilyen feladathoz. Lényeg hogy totálisan hülyének érzem magam a témához.
Egy 20 éves Toyota Carina e, kicsit túloztam oké, a szerelőt meg sem kérdeztem mennyi egy új kormánymű (amúgy márkaszervízben dolgozik, civilben bütyköli az én autómat, szóval ért a totojákhoz, maximálisan bízom benne).
Útközben akadt az autómmal gondom, távol itthonról, durva zajokat adott, így beparkoltam egy toyota szervizbe sos-sel. Ott mondták, hogy egy ÚJ darab 350 körül van, rendelésre jövőhéten megkapom, ha szeretném, majd aláírattak velem egy papírt, hogy saját felelősségemre vezethetek innen el. Na akkor elmentem egy kormányműveshez rögtön (ott voltam a szomszédban), ő azt mondta nem ezzel van a gond nyugodtan mehetek vele. Itthon a szerelő kicserélte azokat az alkatrészeket, amikkel a probléma volt és végülis most hónapokkal később, hogy visszavittem megnézetni miért ad már megint fura hangot közölte velem a szerelő, hogy most ő is úgy látja, hogy ez már gázos. Bontva nem tudom mennyi lehet, nem is jártam utána, bízom benne, hogy nem is kell majd. A lényeg, hogy kicsit felfújtabbnak látom a problémát, mint amilyen valójában, de mivel nem értek hozzá, tanácstalan is vagyok. Amikor először közölték velem, hogy ez a kormánymű, azóta szerintem több mint 1000 km-t futott az autó hegyen-völgyön át és nem lett semmi gond, most erre a 100 km-re beijesztettek rendesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!