Hogy kell szépen váltani? Van valami trükk erre?
Friss jogsis vagyok, idáig többnyire a városban vezettem. Sajnos a váltással szokott lenni problémám, ugyanis én bal kezes vagyok, azzal a kezemmel csinálok mindent és jobb kézzel egyszerűen iszonyat béna vagyok. Na mármost mondjuk ötödikbe berakni nekem a váltót kész kínszenvedés, mert a Skodánkba nagyon ki kell tolni oldalra, szinte már kitöröm a csuklómat. Néha sikerül az esetek többségében azonban alaposan szenvedek mire sikerül beraknom, és az sem segít hogy közben az apám üvöltözik velem, hogy milyen béna vagyok... :(
Szóval van erre esetleg valami trükk? Hogy tudnék szépen váltani, úgyhogy nehogy eltörjem a váltót, mert apám mindig ezt mondogatja...
1,nem fogod eltörni a váltót
2,minél többet vezetsz,annál jobban belejössz a váltásba is,
vegyél jobbkormányos autót :DDDD najó, ez csak poén :)
amúgy én meg végletesen jobb kezes vagyok, ha kitennének, Angliába vezetni, tuti, h kb ugyanaz lenne a bajom, mint most neked :)
a gyakorlás meghozza gyümölcsét, apudat meg nyugtasd meg, vagy vegyél saját autót :D
nekem is sokszor gond volt az elején h 5helyett 3ba raktam vissza sokszor, majd megszokod
nem lesz baja a váltónak, se a motornak
apád egy kis bu*i ha folyton baszogat meg olyan hülyeséget mond h eltörik, akkor inkább áramot vezessen, mint autót
nyugi majd belejösz, lányoknak nehezebben megy
Ugyan a váltást, mint olyat, nem fogod tudni elhagyni (ha csak nem veszel automata váltós kocsit -> "gombhoz a kabátot" tipikus esete), ellenben a váltást megkönnyítheted magadnak.
Először is: az már régen rossz, ha erőlködni kell a váltóval. A nehéz járású, akadó váltó hibás. Hibája eredhet egyszerűen rossz összeszerelésből, kopottságből, vagy rossz viszkozitású/sűrűségű hajtóműolajból.
Abban az esetben, ha a váltó jó, az üléspozíció lehet még ludas. Igyekezz úgy beállítani magad, hogy maximum a válladból megmozdulva elérd mind az 5 (6?) pozíciót. Itt jegyezném meg, hogy a nehézkesen kezelhető váltók megszelídítésére két módszer is létezik. Ez egyik, hogy váltás közben finoman lefelé (a váltókarral párhuzamos irányban) nyomsz. A másik (mely kopott váltóknál igen hasznos), hogy amikor a kiválasztott fokozat "rublikája" már megvan, finom rázással rakod be (kvázi "feszegeted", "türkéled") a helyére, és veszed onnan ki. Egyik módszert sem szabad erőből csinálni... akkor ugyanis több kár származik belőle mint haszon.
Talán triviális, de a váltó bizonyos fokozatai csak bizonyos sebességfokozatokhoz valóak. Minden ettől eltérő párosítás megvalósítható, de az roppant erőfeszítéssel jár. Tapasztald ki, hogy egy adott fokozatban mely sebesség az, ahol a legkönnyebben tudsz váltani.
Érdemes megvizsgáltatni a kuplungot, ha minden kötél szakad. Előfordulhat, hogy nem emel ki, és emiatt nehézkes a váltás.
Fontos tudni még azt, hogy bár nem egészen üzemanyag kímélő módszer, és az elsajátítása is hosszú folyamat, de LEHET kuplung nélkül is váltani. A módszer lényege, hogy a kerekekről betáplált mindenkori fordulatszámhoz, a célzott kapcsolási fok arányaiból visszavezetve tartozik egy olyan motorfordulatszám, ahol a váltó gyakorlatilag semmilyen irányban nem közvetít erőt. Ebben a pozícióban könnyen kezelhető váltó mellett a váltás kuplung nélkül kivitelezhető.
Adott esetben kuplunggal megtámogatva ez a módszer az adott váltón elérhető legkönnyebb váltás lehetőségét jelenti.
Remélem tudtam segíteni.. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!