Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Optimalizálás 95-ös benzinhez?

Optimalizálás 95-ös benzinhez?

Figyelt kérdés

T5- ös Pannóniák ugye 72-es oktánszámú benzinnel is mentek. És a 7,5:1-es kompresszióviszonya gondolom ehhez van méretezve.

De ugye ma a Magyar kutakon kapható leggyengébb benzin is 95-ös(vagy legalábbis ez a leggyakoribb)

Szóval ha valahogy a gyári égéstérfogatot csökkentem egy kicsit(alapból 38ccm) akkor a kompresszióviszonynak is nőnie kellene ugye?

És így elméletileg jó pár lóerőt kellene nyerni.

Ugye T9 típus minimum 92-es oktánú benzinnel megy, kompresszióviszonya 10:1 és kb 4 lóval több van benne. Viszont ennek az égéstérfogatát nem tudom hogy hány ccm.


Szóval ha csökkentem az égéstérfogatot (és persze az előgyújtást hozzáállítom) akkor azzal elméletben lehetne nyerni pár lóerőt?


2012. aug. 16. 23:00
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:

Hátra nem is biztos, hogy kell az a nagy fékdob. Ha mégis, akkor cseredarab híján le kell műteni a kisfékdobos fékkitámasztó szerkezetét és fel kell hegeszteni egy stiftet, ami megtartja a másik fajta fékkitámasztót. Azt hiszem, a villaszárak közti távolság egyforma, tehát a fékkitámasztó elfér a kerék mellett. De ha emlékeim nem csalnak, még a fékfedélen található kitámasztó stiftek átmérője is gyanúsan egyforma a kis- és nagyfékdobosok esetén, tehát akár...

(nem, ne hozzuk össze a nagyfékdobos hátsó fékfedelét a kisfékdobos kitámasztójával, mert csúnya lesz)

2012. aug. 17. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 A kérdező kommentje:

Hátsó fékk szerintem tökéletesen megfelel. Az szépen működik és a fékhatás is jó.


Előre akkor nagy fékdobosat érdemes tenni?

Mert van valahol egy nagy fékdobos nekem. Tengellyel együtt. És be is megy szépen a kis fékdobos helyére. Csak 1 pofa hiányzik hozzá meg a felni szerintem az első kátyúban összeroppanna :D

2012. aug. 17. 22:34
 13/27 A kérdező kommentje:

Van egy eléggé szétgyepált T5-ös hengerfejem. Ezt gondoltam majd kicsit kisebbre szabni.

[link]

Bár nem tudom hogy ez előző tulaj mit csinált vele hogy ilyen állapotba került, de legalább annyira nem sajnálom szétfaragni :)

2012. aug. 20. 13:10
 14/27 anonim ***** válasza:

Az a nagy böszme igazság hogy már azzal is erőt nyertél hogy nem 72es hanem 95 ös benzinnel használod.

önts jó olajakat bele és jobban bírja. ennyi. Hová akarod tuningolni?! Így is több erőt ad le mint 30 éve.

2012. aug. 20. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 A kérdező kommentje:

Csak szeretnék kihozni belőle 18-20 lovat úgy hogy külsőre alig változzon a gép :)

Persze most még csak tervezgetem hogy mit, hogy és kb mennyiből lehetne kihozni. Aztán majd szépen sorban.

2012. aug. 20. 20:17
 16/27 anonim ***** válasza:

Szia! Az a motor belélegzett egy fémdarabot, és az verődött bele a hengerfejbe. Ezt kijavítani csak lemunkálással lehetne szerintem, de akkor változna az égéstér térfogata is - 2500-ért kapsz tökéletes HF-et, nem éri meg a gyötrődést.

(Persze kidobni nem kell, lehet még olyan időszak, hogy szükség lesz rá, pl. annyira felmegy a relatíve ép hengerfejek ára, hogy érdemes lesz kínlódni vele.)


Még mindig azt tudnám javasolni, hogy olvass utána a kétüteműek tuningjának és abból tervezz meg előre valamit mielőtt fúrni-fargni kezdesz - vagy keress egy bevált módszert és aszerint alakítsd át a gépet.


Mondjuk pár lóerő nem ártana, de az elmúlt 3 napban lenyomtam egy 480 km-es túrát szériaálapotú T5H-val az országon belül. Két problémám lett csak, először (100 km után) elkezdett kiforrni az akkusav, 300 km után pedig megadta magát a váltókar egy dimbes-dombos szakaszon, szerencsémre egy lakott területen belül.

2012. aug. 21. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 A kérdező kommentje:

Ezt a hengerfejet egy hengerrel együtt vettem. Ajándékba volt hozzá :D

És ugye pont a sérülések miatt ezt nem sajnálnám lefaragni kisebbre.

Tuningolással meg majd ha oda jutok hogy van rá pénz meg idő akkor elkezdek foglalkozni :D

Nekem zselés aksi van benne,(olyan volt itthon, 2db kis 4Ah-s 6v-os aksi :)) az remélhetőleg nem fog kifolyni.


Váltókar az letört?



Jobb fékhatást amúgy kis vagy nagy fékdobossal lehet elérni?

Mert most kis fékdobos van rajta, friss pofákkal. Krétával néztem, egész felületén hozzáér a dobhoz, szóval ezzel ennél jobb vizsgáig már nem lesz. Remélem nem ezen fog bukni a műszaki :S

2012. aug. 21. 19:46
 18/27 anonim ***** válasza:

A váltókar ricnizése is, meg a váltótengelyé is engedett egy keveset, így végül megforgott.. De a kar ép maradt és sikerült megoldani a továbbjutást, ma ilyen váltókarral nyomtam le az utolsó 120 km-t hazáig. Ha direkt strapálni való motort fogok valmikor csinálni, akkor biztosan ricnizés nélküli megoldás lesz, pl. hatszög..


Azért mondtam a tuningos szakirodalom olvasását, mert később - ha mondjuk eljutsz odáig, hogy alakítanál a felömlőkön + csinálsz rá egy jól működő rezót, akkor elérheted azt is, hogy végül a lemunkált hengerfej miatt túl kicsi lesz az égéstered. Attól függ mennyire akarsz belemerülni.


Állítólag a nagy fékdobbal lehet jobb hatást elérni gyári állapotban. Persze könnyen lehet, hogy egy kétkulcsosra alakított kisfékdob lekörözi a nagyfékdobost hatékonyságban.

2012. aug. 21. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 A kérdező kommentje:

2 fékkulcsoshoz viszont a pofákat nem lehet átalakítani se ugye?

Mert a deknibe ahogy nézegettem bele lehetne faragni a mostani stabil csap(vagy mi a fene az ami a fékpofák másik végét tartja) helyére egy másik fékulcsot, a fékkulcs mellé meg egy csapot. De ehhez valamivel rövidebb pofák kellenének. Vagy az eredetit át lehet annyira szabni?

2012. aug. 21. 22:43
 20/27 anonim ***** válasza:

Egy ismerősöm ötletét tudom vázolni, bár megigértem hogy a hadititkait nem adom ki...


A lényeg: az egyik betétet megfordítod, így az eltérő végeik lesznek együtt, ehhez kell két új kulcsot csinálni, olyanokat amik az egyik oldalukon olyan mint a gyári, a másikon meg olyan mint a gyári csap. Aztán ki kell találni, hogy hogyan lehet ezeket megfelelő kulcsokkal felszerelni, a kulcsokat összekötni és végül megoldani a mozgatást.


Keress képeket veterán versenymocik fékeiről, lehet ihletet meríteni. :)

2012. aug. 21. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!