Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igaz-e a robogóknál? (lent)

Igaz-e a robogóknál? (lent)

Figyelt kérdés
Én magam is motorozom. Barátaim azt hajtogatják hogy a robogómat csináljam meg vizes 70-esre mert úgy jól fog menni. Ha azt mondom nekik hogy veszek simán egy 70-es hengert az én levegős motoromra csak mondják a magukét hogy vizes sokkal jobban megy. Én csak nevetek rajtuk de vajon neked mi a véleményed? A vízhűtéses motor valójában jobban megy mint a levegős? Válaszotokhoz indokot is írjatok kérlek! 16/f

2012. aug. 13. 16:00
 1/3 anonim ***** válasza:
54%
semmi összefüggés sincs a gyorsan menés,meg a hűtés között,
2012. aug. 13. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
De, van. Mivel a vízhűtéses könnyebben biztosít egy állandó hőmérsékletet, nem úgy, mint a léghűtéses társainál(Ott nem mindegy, hogy milyen gyorsan mész, hány fok van kint, mennyire fúj a szél, mennyire húzod). Mivel a vízhűtéses stabil hőfokot tud produkálni, így nem változik annyira a henger és a dugattyú mérete, így kisebb lehet az illesztési hézag, ami nagyobb kompressziót produkál.
2012. aug. 13. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Vízhűtéses helyett FOLYADÉKHŰTÉS :) De valóban jobb az egyenletes hő miatt, plusz jobban szigeteli a hangot. Viszont 50es robogóra (bármilyen 50es blokkra) nem elegendő egy 70es henger! Ehhez megfelelő kipufogó is kell, és nagyobb karburátor. Ezek nélkül nem sokat ér. Plusz megnő a főtengely terhelése, nem biztos ,hogy az 50eshez méretezett csapágyak bírják. Robogónál plusz az is gond, hogy teljesen át kell hangolni a komplett hajtást, a variátor görgőket, kuplungrugúkat, kontrasztrugót. Ekkor jön a képbe, h gyári kuplung nem bírja a több erőt, hopp kell komplett új kuplung. Rájössz , hogy gyári variátor nem bírja, megcsúszik a szíj rajta plusz más a formája ezért tuning blokkhoz alkalmatlan, vehetsz bele tuning variátort jó pénzért aminek más a görgőpályája. Aztán eltépi az ékszíjadad, vehetsz hozzá kevlárosat jópénzért. Közbe a megnövelt kompresszió miatt sokszor önindítóval be se indul már. Olajozást vagy behangolód több olajhoz, vagy kikötöd és tankba öntöd mint egy simsonnál :( Majd mikor ráköltöttél már 100ezret legalább , kideürl h nagyobb végsebességért végáttételt kell cserélni. Utána kiszámolod, h egy nagyobb robogót olcsóbban vettél volna, ami jobban megy és üzembiztosabb. Ne csináld meg 70esre, értelmetlen. Gyári 50es blokkból is sokat ki lehet hozni, úgy hogy közbe bírja is.
2012. aug. 13. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!