Ha van közvetlen befecskendezés, akkor a nem közvetlen először hova küldi az üzemanyagot, ha nem az égéstérbe?
A központi befecskendezéses rendszereknél a karburátort váltották ki egy befecskendező rendszerrel, és ugyanúgy a szívótorokba küldi az anyagot, mint a karburátor!
(pl. K-jetronic)
A közvetlen befecskendezésnél a motor levegőt szív (igen, a benzinmotor is), az üzemanyagot az égéstérbe kapja a sűrítési ütemben.
Benzinmotorok esetén a másik lehetőség a szívócső-befecskendezés, itt az üzemanyagot a szívócsőbe porlasztják, a szívószelep és a fojtószelep közé, onnan szívja be a motor. A dízelek esetén az előkamra a közvetlen befecskendezés alternatívája: itt van egy "lyuk" a hengerfejben, ott keveredik a gázolaj a levegővel, onnan lép ki az égéstérbe, szépen, homogénen elkeveredve.
A közvetlen befecskendezés előnye az, hogy az égéstérben nagyon pontosan szabályozható a keverék összetétele: nem jelenik meg zavaró hatásként a lecsapódás a szívócsövön, a párolgás és az egyéb apróságok. Sőt, akár az égéstéren belül változhat is a tüzelőanyag és a levegő keverési aránya. Így nagyon alacsony fogyasztást lehet elérni, mert tényleg csak annyi benzin kell, ami hajtja a motort.
A szívócső-befecskendezés előnye benzinmotor esetén a homogénebb keverék: a szívócsőben rettenetes sebességgel mozgó levegőben kezdi a keveredést, majd a szívószelepen átszáguld, az égéstérben pedig örvénylik a keverék, az üzemanyag nagyon jól tud eloszlani benne. Ez pedig azért jó, mert az üzemanyag csap a felületén tud égni, ezért minél kisebbek a cseppek, annál több munkát végez ugyanannyi üzemanyag. Sportkocsikon ezért szeretik: a homogén keverékkel lehet növelni a motor teljesítményét. Sőt, az is jó hatással van a sportmotorok esetén, hogy az égéstérben csak a szelepek csücsülnek a gyertya mellett, egyszerűbb a forma, a gyertya középre kerülhet.
Ezen kívül még van egy nagy előnye a szívócső-befecskendezésnek: az, hogy olcsó. A befecskendezőfejnek kis nyomáson, alacsony hőmérsékleten kell dolgoznia, van hely finom szabályzóegységet kialakítani. Közvetlen befecskendezés esetén a fejnek nagy nyomású levegőbe kell belelőnie az üzemanyagot, túl kell élnie a munkaütemeket (van ott hő és nyomás rendesen) és sokkal jobban össze kell zsúfolni a szabályzóegységet, hogy elférjen a hengerfejben.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!