Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha van közvetlen befecskendezé...

Ha van közvetlen befecskendezés, akkor a nem közvetlen először hova küldi az üzemanyagot, ha nem az égéstérbe?

Figyelt kérdés
autó, motor, befecskendezés, közvetlen

2012. júl. 24. 08:12
 1/9 A kérdező kommentje:
Igen a kulcsszavakat benéztem
2012. júl. 24. 08:13
 2/9 anonim ***** válasza:

A központi befecskendezéses rendszereknél a karburátort váltották ki egy befecskendező rendszerrel, és ugyanúgy a szívótorokba küldi az anyagot, mint a karburátor!

(pl. K-jetronic)

2012. júl. 24. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Hat ha benzines akkor a szivocsonkba, ha diesel akkor meg pl az elokamraba, de a diesel eseteben meg van egy ket variacio..
2012. júl. 24. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Ha jol tudom pl 2-es golf 1.8 motorral, K-jetronik es hengerenkenti, vagyis nem csak kozponti.
2012. júl. 24. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
És mi az előny-hátrány? Egyik jobb mint a másik?
2012. júl. 24. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Megint tanultam, en azt hittem a k-jetronik csak egyfele kivitelben letezett es a hengerenkenti, de tevedtem..majd maskor..
2012. júl. 24. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

A közvetlen befecskendezésnél a motor levegőt szív (igen, a benzinmotor is), az üzemanyagot az égéstérbe kapja a sűrítési ütemben.

Benzinmotorok esetén a másik lehetőség a szívócső-befecskendezés, itt az üzemanyagot a szívócsőbe porlasztják, a szívószelep és a fojtószelep közé, onnan szívja be a motor. A dízelek esetén az előkamra a közvetlen befecskendezés alternatívája: itt van egy "lyuk" a hengerfejben, ott keveredik a gázolaj a levegővel, onnan lép ki az égéstérbe, szépen, homogénen elkeveredve.

A közvetlen befecskendezés előnye az, hogy az égéstérben nagyon pontosan szabályozható a keverék összetétele: nem jelenik meg zavaró hatásként a lecsapódás a szívócsövön, a párolgás és az egyéb apróságok. Sőt, akár az égéstéren belül változhat is a tüzelőanyag és a levegő keverési aránya. Így nagyon alacsony fogyasztást lehet elérni, mert tényleg csak annyi benzin kell, ami hajtja a motort.

A szívócső-befecskendezés előnye benzinmotor esetén a homogénebb keverék: a szívócsőben rettenetes sebességgel mozgó levegőben kezdi a keveredést, majd a szívószelepen átszáguld, az égéstérben pedig örvénylik a keverék, az üzemanyag nagyon jól tud eloszlani benne. Ez pedig azért jó, mert az üzemanyag csap a felületén tud égni, ezért minél kisebbek a cseppek, annál több munkát végez ugyanannyi üzemanyag. Sportkocsikon ezért szeretik: a homogén keverékkel lehet növelni a motor teljesítményét. Sőt, az is jó hatással van a sportmotorok esetén, hogy az égéstérben csak a szelepek csücsülnek a gyertya mellett, egyszerűbb a forma, a gyertya középre kerülhet.

Ezen kívül még van egy nagy előnye a szívócső-befecskendezésnek: az, hogy olcsó. A befecskendezőfejnek kis nyomáson, alacsony hőmérsékleten kell dolgoznia, van hely finom szabályzóegységet kialakítani. Közvetlen befecskendezés esetén a fejnek nagy nyomású levegőbe kell belelőnie az üzemanyagot, túl kell élnie a munkaütemeket (van ott hő és nyomás rendesen) és sokkal jobban össze kell zsúfolni a szabályzóegységet, hogy elférjen a hengerfejben.

2012. júl. 24. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Kis érdekesség: Japán sportmotoroknál már régóta 2 injektort használnak hengerenként, egy a hengerbe, egy a szívócsőbe fecskendez.
2012. júl. 24. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Nem csak ők ismerik ezt a trükköt: például a McLaren F1-be szerelt, BMW S70/2 névre hallgató motorban is ilyen befecskendező dolgozott már jó húsz éve (bizony, ilyen öreg az F1, oszt' még mindig jó). Két sor befecskendező volt, de mindkettő a szívócsőben: az egyik "lenn", a szívószelephez közel, a másik "fenn", a szívószeleptől távolabb. Alacsony fordulaton az alsók működtek, magason meg a felsők, így lehetett biztosítani, hogy mindig optimális volt a keveredés. Alacsony fordulaton, kis légsebességnél elég volt az alsó sor is, nem kezdett itt-ott kicsapódni a benzin, nagy fordulaton meg annyira gyors volt a légáramlás, hogy csak így maradt ideje kellően elkeveredni a benzinnek.
2012. júl. 24. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!