Na még egy utolsó kérdés az RX8-cal kapcsolatban, Lehetséges az alábbi? (info lenn)
Szóval a wankelmotor szemét... Meg lehet-e csinálni, hogy egy dugattyús (otto) motort teszek bele, mondjuk 1.8-cast, vagy 2.0?
Mivel ezen az oldalon az RX8-cal kapcsban az utolsó kérdésem, ezért szeretnék A KÉRDÉSRE VÁLASZT kapni, nem pedig offot.
Köszönöm!
Biztosan meg lehet csinálni, csak nagyon nehéz és semmi értelme. Az RX-8 Wankel-motorjának óriási előnye, hogy a hasonló teljesítményű Otto-motorokhoz képest kicsi és könnyű. Éppen ezért ha kicseréled a motort, szinte kizárt, hogy be fog férni az eredeti helyre, ha pedig sikerül, azzal minden bizonnyal helyrehozhatatlanul felborítod a súlyelosztást.
Ha mindenáron szeretnél tönkretenni egy egyébként jól megalkotott autót, akkor nyugodtan megteheted. Egyébként meg fogadd el, hogy az RX-8 nem fog neked több százezer kilométert elmenni nagyjavítás nélkül és ne akarj minden este azzal korzózni a főúton, illetve lámpától lámpáig gyorsulva "oktatni".
Ezen már én is gondolkodtam különben.a wankel motor 1.3 as-an tud kb egy 2000 ccm-es otto motornak megfelelő teljesítményt.persze teszi ezt a fogyasztás és az élettartalom kárára.magyarul: eszik 18 litert 100on és alig megy el 40 000 km-t gond nélkül mivel sportmotorokat megszégyenítő fordulata van.viszont a gép tulajdonságait nem magához a motor milyenségéhez méretezik hanem a teljesítményéhez.tehát mondjuk van egy 320as turbós-benzines kocsi aminek a kasznija 12szer pördült meg a tengelye körül mire rapityára tört és a motorikus részeit meg tudod venni mondjuk 600 000 ért,akkor érdemes átépíteni.a papírjaival nem vagyok teljesen tisztában,de a sógorom csöves ford escortjában is 2000 es audi motor ketyeg már vagy 10 éve és nem volt gondja vele.jó pár helyen kapsz úgy műszakit hogy csak a rendszámot meg a forgalmit kell hogy bevidd :) a rendőr meg nem fog a kocsi motorterében turkálni.gond talán csak akkor lehet ha karambolozol vele.
szóval igen az RX-8 egy nagyon gyönyörű autó,de nem valami strapabíró és pénztárcakímélő.az átépítése jó ötlet(főleg mert egy sok kilóméteres rx-et megkapsz 1 milláért)
Szia!
Azért gondoldd át!
az 1.3 as wankelmotor helyére, hogy a teljesitményed ne csökkenjen, kell egy 2000-2200 köbcentis turbós sor 4 es, vagy egy 2600 köbcentis V6os (ne csak a csúcsteljesitényt nézd, a wankel teljesitménygörbéje szinte lineárisan emelkedik, nem csak a csúcsfordulatszám előtt felugrik kicsit)
Sőt lehet nagyobb kell, mert az autó súlya motorcsere után kb 150-200kg al több lesz!!!!!
Ha bármiféle csoda folytán le tudod papirozni, akkor azonos környezetvédelmi kategóriás motort tehetsz bele, tehát zöldmatricásat, és utólagos beépitésnél kizárólag új motor jöhet szóba!
Egy ilyen komplett motor, főleg ha úgy kezdjük hogy a mazda eredeti hűtőjét dobhatod ki, és kell bele új hűtőrendszer, mert nem fog tőle elférni a dugattyús motor (a hűtő átlósan van bent az autó első 1m ében) valamint a kipufogórendszert is cserélned kell, mert a wankelhez speciális rendszer van, akkor ez a móka 2-2.5 milla... plusz a szerelőnek nem kevés a több hét szopásért!
Ebből háromszor felújíttathatod azt ami benne van... arról nem beszélve hogy papírozni szinte lehetetlen!
Nézzük tovább, a mazda alatt iszonyatos futómű és egy agyonmerevitett kaszni van, ha a (60kg os) wankelt kidobod belőle, akkor van egy 1400kg os üres autód, ha beteszel egy normál motort, akkor azt jelenti, hogy 1600-1700kg os autód van, aminek az 50-50% os súlyeloszlását el is rontottad, 60-40% ra, épp a hihetetlen irányithatóságot, kanyarstabilitást veszíted el!
PLUSZ! a váltót is cserélheted, mert a váltó arra van tervezve, hogy 10 000-es fordulatszámig használod a motort, ha csak 6000 ig tudod pörgetni, akkor pld 200km/h helyett 120km/h nál kell négyesből ötösbe váltanod...
A fogyasztás:
szerinted mennyivel fog kevesebbet fogyasztani egy 2600ccm V6 os motor, egy 1700kg os autóban????
ugyanúgy megissza a 12-15l /100km, maximum 1-2 litert és a wankel természetes motorolajfogyasztását spórolod meg!
(na persze kimélve én az eredeti wankellel is itattam 10 l/100km alatt)
Azért még mindig nem ilyen egyszerű, hisz egy normál otto motornál is vannak javitani való dolgok, amik a wankelnél nincsenek! Tehát a motor ára 3wankel felújitást fedez, az a 3 wankel elmegy 300-400e km ert (azért 100-150e et elmennek, csak a nagyon gyilkoltak állnak meg 60-80e km után!!) de ezalatt egy otto motornál is kell szelepsor, hidrotőke, vezérmű, turbó, vezérműcsapágy, főtengelycsapágy, hajtókar, mengerfej, kisgenerál, nagygenerál... és ez mennyibe is kerül? szerintem ennek az árából megint kér wankel felújitás kijön!
Szóval az rx8 wankel nélkül nem hozza azt amiért annyira fantasztikus, viszont wankel nélkül sem lesz spórolósabb, hisz összegezve a wankelnél nincs kis hiba, nincsenek szokásos apró javitások, ő elmegy hiba és költség nélkül 100-150e km ert, majd felújitás, és újabb 100-150e km kötség nélkül...
Inkább szerezz egy jó állapotú rx-8 at és egy szervizesembert aki nem húz le!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!