Érdemes régi luxus autót venni?
Gondolok itt 2000körüli évjáratu a6-os audira, volvo s60,s80, + mercedesek tömege.
Olyan jó árban vannak 1,2-1,8 millióért annyira tetszenek. csak félek hogy ha bajvan a gatyám is rámegy
ha fenn tudod tartani érdemes. ha nem akkor nem érdemes.
de ha már most attól félsz hogy mi lesz ha költeni kell rá akkor lehet hogy nem kéne megvenni. Murphy törvénye szerint ami elromolhat az el is romlik. Nincs olyan autó amire ne kéne néha pénzt költeni csak míg egy swiftnél ezt relatíve kis összegből megúszod egy ilyen autónál ez lehet hogy 2-3x annyiba kerül. de cserébe sokkal többet is kapsz mint egy kisautónál.
azt csak te tudod hogy hogy állsz anyagilag. alkatrészárakat találsz a neten kötelező bizt. kalkulátort szintén. nézd meg és ha úgy látod hogy bírod fizetni akkor vedd meg.
egy biztos én is szívesebben ülnék egy 10 éves volvoban mint egy új Clioban, Fabiaban, Swiftben stb..
Kedves utolsó te valami 20 éves kocsira gondolsz a kérdező meg
10-12 év amiben már nem kevés elektronika van és meghibásodási lehetőség .
Nem érdemes. Ezek a felső és prémium kategóriás autók azért hajtva voltak, mármint szaladt beléjük kilométer rendesen. Ehhez hozzáadod, a magyar úthálózat minőségét és a müanyagok öregedési idejét akkor elöjön, hogy előbb utóbb minden elkezd majd zörögni, a futóműre kell költeni bőségesen ( és ugye egy A6-ban kompletten kell cserélni a lengőkart, ami 60 000/db-egyik munkatársam már kétszer cserélt első garnitúrát).
Ugye aki ezeket megvettem 15+ millióért anno, az 95%-ban nem azért vette, hogy otthon álljon. Számolhatod ezeket átlagban min 30000km/év futással. Jobb esetben MINIMUM 360 000 km-van egy ilyenben. Ez önmagában nem vészes, csak számolni kell arra, hogy ennyi üzemóra alatt aminek el kell halálozni, az el is fog. Minimum vezérlés csere, víz és olajpumpával. Ha turbós akkor hamarosan turbófelújítás ( műhelyben 100-140 000/db ) ha otthon csinálod, akkor mondjuk olcsóbb jóval. Motortartóbak, szelepszár szimmeringek, kartertömítés, féltengelycsuklók, fékkek, ha benzines akkor gyertye-gyújtótrafó csere.
Eddig semmi extrát nem írtam, csak azt amit ilyen korban előbb-utóbb biztosan cserélni kell. Tehát ha van elég kereseted, hogy ebbe beleszaladj, akkor hajrá. Ha nincs inkább nézz kisebbet. A tankolással is jobban jössz ki.
Nekem egy '99-es S80-am van, megvettem 10 évesen, öröm bódottá, első évben tankoltam 900 000-ért. Ugyanez egy 1.9tdi Golfnál megállt volna max 500-ban ( és az esetek 80%-ban egyedül használtam ).
És ami nekem eddig előjött: 4 lambda szonda csere, darabja 41 000 ( Bosch planár), kisebb futóműfelújítás, szilentek, stabrudak ez nem volt vészes. Komplett fék csere ~70 000. Most fel kellene újíttatnom az egyik turbót... És nekem szerencsére az automatának semmi baja.
Egyik munkatárs vett egy A6 2.5tdi-t, 1,5 év mulva lehalt az adagoló Szlovéniában, hazahozatallal szereléssel 340 000-ben állt meg.
Én azt mondom, ha van két millád és elég jól keresel éésss szeretnél ilyen autót, akkor hitelezel egyet valamelyik márkakereskedés ajánlatából pl: BMW Premium Selection, Volvo Selekt vagy ilyesmi. Ezek átvizsgált vezetett szervízkönyves autók általában 1 év garival. Ezekkel nem lehet akkorát bukni, mint ha veszel valamit a piacról.
Ha nincs szükséged ekkora autóra ( mint ahogy az év 48 hetében nekem sincs), akkor inkább vegyél valami kisebb fiatalabb megbízható modellt, pár év alatt elég sokat takarítasz meg vele, aztán később másodiknak be lehet vállalni valami komolyabbat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!