Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha régi autóba (pl: Lada)...

Ha régi autóba (pl: Lada) prémium benzint tankolok és hozzá állítom a gyújtást stb. akkor elméletileg csökkenhet a fogyasztás?

Figyelt kérdés
2012. júl. 11. 09:26
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Elméletileg igen, a gyakorlatban viszont nem nagyon fog annyit csökkenni, amennyi mellett megérné a prémiumbenzin felára. Az ilyen régi autók keverékképzése eléggé tökéletlen, a Ladáknál sem a mechanikus, sem a vákuumos karburátorok nem tudják megfelelően lekövetni a terhelés változását, ezért a lambdájuk folyamatosan ingadozik, ezért a keverék szinte mindig dús, hogy ne "fogyjon el" az üzemanyag. A porlasztás minősége is gyatra: nem tudja eléggé kicsire szétszedni az üzemanyagcseppeket, tehát egy részük dolgavégezetlenül jut ki a kipufogón, pörgetve a gázelemző HC-számlálóját.

Egy ilyen motorba hiába töltesz prémiumbenzint, akkor is ugyanezekkel a problémákkal szembesülsz: össze-vissza változik a lambda, túl nagyok a cseppek, a mai autókhoz képest magas a HC-érték. Akkor meg minek égetnél el benne drágább, agyonadalékolt, 100-as oktánszámú benzint?

Arról nem beszélve, hogy a hiper-szuper, magas oktánszámú benzinek előnyös hatását a sűrítés növelésével lehetne igazán kihasználni, ekkor lenne rá mód, hogy alacsonyabb fordulaton is meglegyen a kellő nyomaték, csökkenjen a fogyasztás. A gyújtás tekergetésével is el lehet érni valamicske javulást, de ez közel sem akkora, mint amire képes a csudabenzin. Ladánál viszont a sűrítés növelése nem egy laza ujjgyakorlat. Nem annyi, mint a Simsonnál, hogy "leszedek a hengerfejbül, azt' jó", hanem kell új hengerfejtömítés (ha már kiszereled), nem ártanak új tőcsavarok (mivel az okosok azt mondják, egynél többször nem illik használni), síkolni hell a hengerfejet, beállítani a szelephézagokat (ez a "ha már szétszedted" jeligére, illetve az alacsonyabb hengerfej miatt különösen pontos vezérlés kell), nem árt egy fokolókerék a vezérműtengelyre (ugyanis onnantól kezdve elmászik a vezérlés fokolása), de akkor már jó lenne új vezérműlánc és -lánckerék is (az új fokolókerékre nem tesszük fel a régi láncot).

Egyszerű fogyasztáscsökkentés miatt nem éri meg ennyit költeni rá, a prémiumbenzin viszont önmagában, csak a gyújtást tekergetve nem fog csodát tenni, a gyári karburátor ugyanis nem eléggé precíz ehhez.

2012. júl. 11. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

Természetesen ezt csak egy elméleti kérdésnek szántam.


Köszönöm az infót. Zöld kéz.

2012. júl. 11. 11:38

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!