Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autó klíma mindig a motorró...

Az autó klíma mindig a motorról kapja a meghajtást, vagy van elektromos is?

Figyelt kérdés
2012. júl. 9. 06:42
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
Egy olyan akku van benne, ami egy 2 tonnás autót meg tud hajtani tisztán elektromosan, nem gondolom, hogy egy légkondi tenné taccsra.
2012. júl. 9. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:

"BMW active hibrid 7-es start stoppos és az akkuról megy benne a klíma ha áll a motor akkor is, sőt, be is lehet programozni, hogy indulás előtt 10 perccel már kapcsoljon."


Tehát hibrid. Ott meg a nagyfeszültségű akkukról kapja a táplálást. De ezt írtam is.


Egy normál, sima benzinmotoros start-stopos gépnél nem megy akkuról a klíma álló motornál, ez biztos.

2012. júl. 9. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 Kopasz555 ***** válasza:

Igen az autó klíma mindig a főtengelyről kapja a meghajtást.

Kivétel a elektromos vagy hibrid autóknál itt nagy feszültségű elektromos motor hajtja meg a kompresszort.

2012. júl. 9. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
A Lancia Thesis-ben megfelelő felszereltségi szint mellett volt egy napelemes panel a tetőben, ami parkoló autónál is működtette a klímát, így ha kint is hagytad a napon, hűs beltérbe ülhettél vissza :)
2012. júl. 12. 03:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 A kérdező kommentje:

Hát ezt azért nem merem elhinni.

Inkább azt tudom elképzelni, hogy a szellőző ventilátort működtette.

2012. júl. 12. 07:09
 16/21 anonim ***** válasza:

[link]


"Ami pedig a kegyelemdöfést illeti, a napfénytető egyben egy szép nagy napelem-blokk, amely nyáron, a tűző nap alatt parkolva működteti a klímát, és kellemes 20-25 fok között tartja a hőmérsékletet. Természetesen álló motornál."

2012. júl. 12. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 A kérdező kommentje:

Érveid alatt megrogytam:-)

Most már elhiszem...

2012. júl. 12. 13:11
 18/21 anonim ***** válasza:
Hát amúgy elég durva, ja :) Elfogadnék egy Thesist :)
2012. júl. 12. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

Na az olaszok. :D


Azért halkan megjegyzem hogy érdekelne a rendszer üzembiztossága. :)

2012. júl. 12. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim válasza:

A jármű típusától és a megrendelő igényeitől függ.


Általában a prémium kategóriás személygépjárművekben és a tehergépjárművekben alkalmaznak elektromos kompresszor meghajtást.

A személygépjárművek zömében a kompresszor meghajtása mechanikusan történik a főtengelyről.


Buszok, nagy távolságú tehergépjárművek esetében egyedi aggregátoros megoldást is szokták választani, ekkor ugyanis a vontató motor állapotától függetlenül működtethető a teljes szellőztető rendszer.


A mezőgazdasági járműveknél, erőgépeknél általában külön, ú.n. nagy sebességű segédhajtás szolgál a kompresszor meghajtására.

2016. júl. 23. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!