Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan nyomjátok a kuplungot,...

Hogyan nyomjátok a kuplungot, a sarkatok lenn van a földön?

Figyelt kérdés
Tanulok vezetni és nem tudom jól csúsztatni a kuplungot, mert az egész talpam a levegőben van, a sarkamat nem tehetem le a földre, mert akkor csak a lábujjaimmal nyomnám a kuplungot. 37-es lábam van,tehát nem olyan kicsi, de nem tudom csúsztatni, ezért az autó állandóan lefullad. Pedig lassan emelem fel a lábam keresve a súrlódási pontot, és a pont meg is van, de nem tudom megtartani talán azért, mert a lábam a levegőben van, és a sarkamat nem tudom megtámasztani, és nehezen tudom szabályozni így a kuplung nyomását. A kuplungot lehet lejjebb tetetni, ha majd lesz saját autóm, és szintén magasan lesz a talpamhoz képest a kuplung? Másik autóban a sarkam lenn volt a földön és simán elértem a talpam begyével a kuplungot, azaz nem kellett a levegőben tartanom az egész talpam. Lányok, ti hogyan csináljátok? A fiúknak könnyű mert min. 40-es lábuk van és a sarkuk lenn van, így tudják szabályozni a nyomást.
2012. júl. 6. 22:49
1 2 3
 21/30 anonim ***** válasza:

Majd beszéld meg a oktatóval, meg a vizsgabiztossal, hogy a rutinos sofőr hogy csinálja. Ő még tanul, tehát nem rutinos.

Arról meg fölösleges vitázni, hogy saroktámasztással vagy anélkül könnyebb a pedálkezelés, nem véletlen, hogy a kérdezőnek akkor fullad le, ha nem tud támasztani.


Egy egyszerű példa: próbáltál már megköszörülni egy csavarhúzót úgy, hogy csak a kezeddel tartottad a levegőben? És úgy, hogy a tárgytartóra támasztottad közben? Hogy könnyebb? Hogy biztonságosabb?

2012. júl. 7. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 anonim ***** válasza:

tök feleslegez ezen vitatkozni.

már az LGT is megénekelte , Mindenki másképp csinálja

2012. júl. 7. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:

20-as válaszoló vagyok

én is voltam kezdő, de én megmondtam az oktatónak hogy nem tudom letámasztani a sarkam, és nem is fogom, nagynehezen de elfogadta, és az egész oktatás alatt csak 1-szer fulladtam le, akkor is azért mert 3-ból nem ment az elindulás.

ami meg a tükröt illeti, hátranézve nem tudok tolatni egy métert sem, ezt látta az oktatóm is, és nem is csesztetett, annyit mondott nézzek hátra, majd előra és tükörből tegyem be(már oktatás elött ment tükörből).

a kérdezőnek meg akár lehet az első útja olyan autóval amibe nem tud hátrafordulni, és szerintem rossz a rendszer mert hátrafele bohóckodásra tanítják az embert, nem pedig tükörből, ami minden autón van, és nem nehezebb, csak hogy nem látja az ember hogy mi van a holttérbe, csak te 5 km6h val tolatsz, és ha valakinek neki is mész, nem okozol sérülést, mert nagyon lassú...

de az a lényeg a parír megvan, onnantól kezdve meg úgy csinálja az ember ahogy akarja

2012. júl. 7. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:

@túrórudi:

Épp gépnél ülök, a lábamnál itt vannak a Logitech G25 pedáljai. Rájöttem, azért nem támasztom le a sarkam még itt sem, mert nem szeretem, ha a pedál csúszik a lábam alatt (így mezítláb meg kivitelezhetetlen is, túlságosan tapad). Utoljára a kétütemű Wartburg gázpedálját éreztem erre alkalmasnak. :)

2012. júl. 7. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 anonim ***** válasza:
Az a lényeg, hogy a Kérdezőnek mi a kényelmesebb. Én pl el sem tudom képzelni, hogy lent legyen a sarkam kuplungolásnál.
2012. júl. 7. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, mentek a zöld kezek. Különösen köszönöm túrórudi válaszait, mert tényleg könnyebb úgy mozgatni a lábfejem, hogy a sarkam lenn van, de mihelyst felemelem a sarkam a földről, nem tudom koordinálni a lábfejem mozgatását, instabil lesz, még úgyis hogy itthon próbálom, nem pedig a forgalomban. Lábtámasztás nélkül nekem nem mennek a finom mozgások. A másik autóban nem volt ilyen gondom, mert a kuplung lejjebb volt, és a sarkamat megtámaszthattam. A gumiszőnyeg jó ötlet, hogy magasabban legyen a talpam, de elég sok gumiszőnyeg kellene 5 centiméter emeléséhez. Másik ötlet?
2012. júl. 7. 16:47
 27/30 anonim ***** válasza:

Sarkantyús csizma. :))

Ha lábujjheggyel eléred a pedált, akkor talán 2 centi is sokat számíthat, az meg csak 2 gumiszőnyeg. Egy próbát talán megér, ha az oktatódnak nincs ellene kifogása.

2012. júl. 7. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 anonim ***** válasza:
100%

Na, ma kipróbáltam: leteszem a sarkam kuplungnál, meg sem merném próbálni anélkül, biztos lefulladnék... vagy legalábbis megfájdulna a combom fél óra vezetés után.


Tolatásnál meg azért jó hátranézni, egy kisgyereket a kocsi hátuljánál nem valószínű, hogy kiszúrsz tükörből. Volt oktatóm szavaival élve: "Nézzünk már hátra, lássuk mit ütünk el!" :D

2012. júl. 7. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/30 A kérdező kommentje:
köszi az utolsó hozzászólónak. Mi lenne ha egy-két centis lapos sarkú cipőben próbálnék vezetni, a mostani teljesen lapos helyett? Nem lenne hosszabb a lábam,tudom, de esetleg más pozícióba kerülne és elérném a kuplungot úgy hogy a sarkam lenn van?
2012. júl. 7. 21:34
 30/30 anonim ***** válasza:

Szokás kérdése az egész. Tanulóként nagyon rá voltam feszülve erre én is. :D

Most kezdőként nem is figyelem, hogy van a lábam, de szerintem ugyanúgy nem teszem le.

45-ös a lábam, ha leraknám a pedál tetején túl lógna a lábam :D

Valaki írta, hogy elfárad a lába, ha nem támassza le. Nem tapasztaltam ilyet.

Lehet egyébként nem szabályos, ahogy csinálom, de nekem az oktató hiába mondta még az elején, hogy támasszam le. Nem állt rá a lábam, nem tudom olyan finoman mozgatni, ami érdekes.

2017. márc. 18. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!