Hogyan nyomjátok a kuplungot, a sarkatok lenn van a földön?
Köszönöm a további válaszokat is. 7. hozzászólónak üzenem:a gázadással nincs probléma, adok gázt és közben emelem fel a bal lábam a kuplungról, de nem tudom szabályozni a nyomást, mert csak pár milit kellene felengedni, 1 centi már sok az oktatóm szerint. De saroktámasztás nélkül nem megy. Most azon gondolkodom, hogy veszek egy 38-39-es cipőt, és kitömöm a sarát szivaccsal, és akkor feljebb kerül a talpam begye valamivel, és akkor nem a lábujjaimmal érem el a kuplungot. Meg kell támasztanom a lábam.
Ha előrébb húznám az ülést, akkor a térdemet verném be, és a kormány túl közel lenne.
Már bocs, de ez a cipős dolog hülyeség.
Gyakorolj és menni fog.
Én sosem teszem le a sarkam, nagyon könnyű így is.
(Meg mondjuk így tanítják, hogy teljes lábbal kell kuplungolni és nem bokából.)
Keresgéltem és találtam hasonló kérdéseket, tehát nem én vagyok egyedül a pedálkezelési dologgal :-)
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztonsa..
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__181..
itt a 11. válaszoló magyarázza le miért nem érzékelem a kuplung szabályozását, azaz " Könnyebb is érezni, ugyanis a lábad mozgatásánál a sarok mozgásából is kap visszajelzést az agyad a lábad elmozdulásának mértékéből, van viszonyítási alap, míg ha csak a levegőben van a láb, akkor ilyenről nem beszélhetünk."
Próbáld csak ki, akár ott, a számítógép előtt: tedd le a sarkad, és mozgasd a lábfejedet. Akár milliméteres, pontos mozdulatokat tudsz könnyedén végezni, a lábfejed stabil, nem mozog, ha nem akarod. Most csináld meg ugyanezt úgy, hogy kissé megemeled az egész lábad. A mozdulataid pontatlanabbá válnak, nehezebb ugyanabban a pozícióban tartani, különösen aha hozzáképzeled, hogy közben más testrészeid is mozognak, kormány tekered, tolatásnál hátrafordulsz, belehajtasz egy kátyúba, amitől az egész autó megmozdul, stb.
Én nem tudom, manapság hogy tanítják, de alátámasztás nélkül nem lehet, vagy sokkal több odafigyelést igényelnek a pontos mozdulatok.
Lehet még egy megoldás, beszéld meg az oktatóddal. Ha te vezetsz, tegyél be 1-2 vastagabb gumiszőnyeget a lábad alá, csak úgy, hogy a pedálok mozgását ne akadályozza. Ez talán pont elég is lehet, a nagyobb cipőnél mindenképp jobb megoldás.
nem teszem le a sarkam, és egyáltalán nem nehezebb, hanem számomra könnyebb.
amit az utolsó írt: tolatáskor hátrafordul, meg gödörbe belemegy:rutinos sofőr nem fordul hátra, 2 tükör pont elég, a gödörbe meg miért kell kuplungolni?
én a kuplungot elinguláskor, váltáskor, megálláskor használom, meg parkolásnál
elindulásnál az 3 másodperc még emeled a lábad, azért sarkat letenni felesleges, váltáskor lábad a padlón van, felemeled kuplungra ráteszed, kirugod a kocsi elejét, váltasz majd felemeled a lábad, szintén nincs több 5 másodpercnél.
fékezésnél kuplungolsz amikor alacson afordulat, kilököd a váltót üresbe ha biztos megállsz, és kész.
parkolásnál meg a lábad rajt a pedálon, forgolódni nem forgolódsz, mert a tükör pont elég, fejedet forgatod, ha nem teszed le a lábad, az rajt a pedálon,teljesen jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!