Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan nyomjátok a kuplungot,...

Hogyan nyomjátok a kuplungot, a sarkatok lenn van a földön?

Figyelt kérdés
Tanulok vezetni és nem tudom jól csúsztatni a kuplungot, mert az egész talpam a levegőben van, a sarkamat nem tehetem le a földre, mert akkor csak a lábujjaimmal nyomnám a kuplungot. 37-es lábam van,tehát nem olyan kicsi, de nem tudom csúsztatni, ezért az autó állandóan lefullad. Pedig lassan emelem fel a lábam keresve a súrlódási pontot, és a pont meg is van, de nem tudom megtartani talán azért, mert a lábam a levegőben van, és a sarkamat nem tudom megtámasztani, és nehezen tudom szabályozni így a kuplung nyomását. A kuplungot lehet lejjebb tetetni, ha majd lesz saját autóm, és szintén magasan lesz a talpamhoz képest a kuplung? Másik autóban a sarkam lenn volt a földön és simán elértem a talpam begyével a kuplungot, azaz nem kellett a levegőben tartanom az egész talpam. Lányok, ti hogyan csináljátok? A fiúknak könnyű mert min. 40-es lábuk van és a sarkuk lenn van, így tudják szabályozni a nyomást.
2012. júl. 6. 22:49
1 2 3
 11/30 A kérdező kommentje:

Köszönöm a további válaszokat is. 7. hozzászólónak üzenem:a gázadással nincs probléma, adok gázt és közben emelem fel a bal lábam a kuplungról, de nem tudom szabályozni a nyomást, mert csak pár milit kellene felengedni, 1 centi már sok az oktatóm szerint. De saroktámasztás nélkül nem megy. Most azon gondolkodom, hogy veszek egy 38-39-es cipőt, és kitömöm a sarát szivaccsal, és akkor feljebb kerül a talpam begye valamivel, és akkor nem a lábujjaimmal érem el a kuplungot. Meg kell támasztanom a lábam.

Ha előrébb húznám az ülést, akkor a térdemet verném be, és a kormány túl közel lenne.

2012. júl. 7. 00:01
 12/30 A kérdező kommentje:
sarát helyett sarkát :-)
2012. júl. 7. 00:02
 13/30 anonim ***** válasza:

Már bocs, de ez a cipős dolog hülyeség.

Gyakorolj és menni fog.


Én sosem teszem le a sarkam, nagyon könnyű így is.

(Meg mondjuk így tanítják, hogy teljes lábbal kell kuplungolni és nem bokából.)

2012. júl. 7. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 A kérdező kommentje:
Már mindenre gondolok, csak hogy tudjam kezelni azt az átkozott kuplungot. A másik autóval nem volt ilyen gondom, azzal tudtam csúsztatni a kuplungot, mert a sarkam a földön volt. Szépen tudtam parkolni, elindulni és nem görcsölt be a combom az óra végére. De már annyi órát gyakoroltam, és nem megy. Ha a vizsgán lefulladok, az bukta? Mert akkor sose lesz jogsim.
2012. júl. 7. 00:17
 15/30 anonim ***** válasza:
dehogy bukta.
2012. júl. 7. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/30 A kérdező kommentje:

Keresgéltem és találtam hasonló kérdéseket, tehát nem én vagyok egyedül a pedálkezelési dologgal :-)

http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztonsa..



http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__181..


itt a 11. válaszoló magyarázza le miért nem érzékelem a kuplung szabályozását, azaz " Könnyebb is érezni, ugyanis a lábad mozgatásánál a sarok mozgásából is kap visszajelzést az agyad a lábad elmozdulásának mértékéből, van viszonyítási alap, míg ha csak a levegőben van a láb, akkor ilyenről nem beszélhetünk."

2012. júl. 7. 00:35
 17/30 anonim ***** válasza:
nekem azt próbálták tanítani hogy a sarkam tegyem le mert könnyebb úgy, meg úgy kell. 43-mas lábam van, nem kicsi, de ha leteszem a sarkam nekem kényelmetlen. Egyszer nem tettem le a sarkam, mindenhova odaértem, a kuplung se ment szét.
2012. júl. 7. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/30 anonim ***** válasza:
49%

Próbáld csak ki, akár ott, a számítógép előtt: tedd le a sarkad, és mozgasd a lábfejedet. Akár milliméteres, pontos mozdulatokat tudsz könnyedén végezni, a lábfejed stabil, nem mozog, ha nem akarod. Most csináld meg ugyanezt úgy, hogy kissé megemeled az egész lábad. A mozdulataid pontatlanabbá válnak, nehezebb ugyanabban a pozícióban tartani, különösen aha hozzáképzeled, hogy közben más testrészeid is mozognak, kormány tekered, tolatásnál hátrafordulsz, belehajtasz egy kátyúba, amitől az egész autó megmozdul, stb.

Én nem tudom, manapság hogy tanítják, de alátámasztás nélkül nem lehet, vagy sokkal több odafigyelést igényelnek a pontos mozdulatok.


Lehet még egy megoldás, beszéld meg az oktatóddal. Ha te vezetsz, tegyél be 1-2 vastagabb gumiszőnyeget a lábad alá, csak úgy, hogy a pedálok mozgását ne akadályozza. Ez talán pont elég is lehet, a nagyobb cipőnél mindenképp jobb megoldás.

2012. júl. 7. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/30 anonim ***** válasza:
Ez mind szép és jó, de a pedálnak is van valamennyi ellenállása, amivel már a teljes láb mozgatásával is lehet akár milliméterezni.
2012. júl. 7. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/30 anonim ***** válasza:

nem teszem le a sarkam, és egyáltalán nem nehezebb, hanem számomra könnyebb.

amit az utolsó írt: tolatáskor hátrafordul, meg gödörbe belemegy:rutinos sofőr nem fordul hátra, 2 tükör pont elég, a gödörbe meg miért kell kuplungolni?

én a kuplungot elinguláskor, váltáskor, megálláskor használom, meg parkolásnál

elindulásnál az 3 másodperc még emeled a lábad, azért sarkat letenni felesleges, váltáskor lábad a padlón van, felemeled kuplungra ráteszed, kirugod a kocsi elejét, váltasz majd felemeled a lábad, szintén nincs több 5 másodpercnél.

fékezésnél kuplungolsz amikor alacson afordulat, kilököd a váltót üresbe ha biztos megállsz, és kész.

parkolásnál meg a lábad rajt a pedálon, forgolódni nem forgolódsz, mert a tükör pont elég, fejedet forgatod, ha nem teszed le a lábad, az rajt a pedálon,teljesen jó.

2012. júl. 7. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!