ETZ 150 végsebesség?
Az a helyzet hogy végre csak 105 km/h-t megy az ETZ-m (150-es).
Rájöttem hogy ez parasztos átalakítás volt, ugyanis csak annyit csináltak hogy a 125-ös ETZ-re ráb*sztak egy 150-es hengert+dugót bele és kész...
Ezen a 125-ös 22mm-es karburátora van, ellenben a 150-es 24mm-es karburátorával, egy ETZ- srác azt mondta csoda hogy megy.
Mondta hogyha a főfúvókát kicserélem 120-asra az alapjárati fúvókát pedig 40-esre és a levegőcsavart kettővel kicsavarom akkor akasztania kell a 120-130 km/h-t, az övé is ennyivel megy.
Rákérdeztem a karbira is, azt mondta hogy nem kell a nagyobb mert az a 2mm nem számít, csak rakjak bele nagyobb fúvókákat.
Igaz lehet ez a 120 km/h??
MZ ETZ 150
Gyártási év: 1984 - 1990
Hengerûrtartalom: 143 cm3
Teljesítmény: 12.5 LE 6000-as fordulaton
Max. sebebesség: 105 km/h
Súly: 108 kg
Gyártott darabszám: 198.016
Szóval gyári cuccokkal nem fogod elméletileg karcolni vele a 120-at.
Ha teszel rá sport kipufogót akkor már megy annyit állítólag.
Én egyet tudok hogy az mz-ket nem arra tervezték hogy 120-szal karcolj vele és ezt majd te is észreveszed hogy miért ha eljutsz odáig.
A főfúvókát is tényleg kicserélheted nagyobbra de akkor a fogyasztásod is sokkal több lessz.
Minden jót!
Hát aki azt mondta neked hogy a plusz 2 mm karburátortorok átmérő nem számít, ne is haragudj de az egyáltalán nem ért a motorhoz. Számold csak ki hogy 22-es torokátmérőnél 379,94 négyzetmilliméter a keresztmetszet felülete. 24-esnél 452,16 négyzetmilliméter. A kettő között majdnem 20% a különbség, vagyis óriásit számít a plusz 2 mm. Egyébként is a gyári fúvókája is 120-as. Inkább kisebb fúvókát kell alkalmazni mint 120, mert megint csak logika kell: ha a 125-öshöz való 22-es porlasztóval működteted a 150-es motort mi is történik? A 150-es henger ugyanazon a fordulatszámon több levegőt szív be ugyanazon a keresztmetszeten. Ez csak úgy lehetséges hogy a levegő gyorsabban áramlik a porlasztóban agyanolyan fordulatszám mellett. És a gyorsabban áramló levegő több üzemanyagot visz magával így aztán a keverék túl dús lesz. Na ezért gyártották a 150-est 24-es karbival :)
Amúgy azt tudtad hogy 2-féle 150-es MZ volt? Volt egy 12,5 LE-s (ennek a vezérlése megegyezik a 125-ösével, vagyis olyan mintha felfúratnád a 125-ös hengeredet 150-esre)és volt egy 14,6 LE-s, ami módosított vezérléssel készült. A kettőt úgy tudod megkülönböztetni hogy a szívócsonkhoz bele van ütve egy .2 jelzés az erősebbik verzión. Nekem is ilyen van. Amúgy a végsebesség nekem is kb. 105. Van 251-esem is, az megy végre olyan 125-130-at.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!