Attol egy powerszelepes motor erősebb lenne ha a power állandóan nyitva lenne?
Nem, valószínűleg be sem indulna. A powerszelep működéséről sok tévhit kering. Nem úgy működik, hogy "jól rányit, öcsém, oszt' attul megy, minél jobban meg hamarabb kinyit, annál gyorsabb a motor". A powerszelep a kipufogónyílás geometriáját változtatja úgy, hogy a motor szélesebb fordulatszám-tartományban tudjon működni. Ha folyamatosan nyitva van, akkor magas fordulaton ugyanúgy működik, mint korábban, mert ott szükség van a nagy keresztmetszetre. Alacsony fordulaton viszont döglött a motor, fulladozik, nem hajlandó menni. Akár az is megtörténhet, hogy nem lehet beindítani, mert képtelenség önindítóval, berúgókarral vagy tolással annyira felpörgetni, hogy stabilan működjön.
Hidd el, a motorgyárakban nem hülyék dolgoznak és nem véletlenszerűen tervezik meg a motorokat. Jól van az a powerszelep úgy, ahogy kitalálták, nem kell kitámasztani, átvariálni a nyitási fordulatot vagy működési tartományt azért, mert a szomszéd gyerek tud egy tuti beállítást, amivel az 50-es DT-je vitte a 130-at két személlyel. Alacsony fordulaton szűk kipufogórés kell a motornak, hogy jó legyen az átöblítés, ne húzzon ki a keverék dolgavégezetlenül a kipufogón, magas fordulaton meg hamarabb nyitó nyílás kell, hogy a rendelkezésre álló rövid idő alatt is el tudjon tűnni minden kipufogógáz. A kettő között vált a powerszelep és ha rendeltetésszerűen működik, akkor a lehető legjobban csinálja, annál jobbat te, otthon nem tudsz kitalálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!