Az káros az autónak ha csak másfél évente cserélem le az olajat ritkán van használva kb 4000 km évente?
én nem is konkrétan arra értettem, hanem az elvre.
pl....úgy is eladom, akkor meg nem mindegy........
Úgy is eladtam volna hogy nem szólok ha az a része érdekel. Ugyan ki mondja el ha nem időben cserél motorolajat? Mert nem én vagyok az egyetlen aki így használja ez biztos. Most nem új vagy pár éves autókra gondolok.
Vagy ki mondja el hogy
-figyelj már egyszer elfolyt a hűtővíz és k@rvára megfőztem a gépet, nem tudom lett e tőle baja , még nem érezni.
Senki.
A hibákat mindenki elhallgatja ha nem szúrja a szemet.
Vagy ha nem olyan jellegű amitől 100 kilométer után is megállhat a gép.
"Úgy is eladtam volna hogy nem szólok ha az a része érdekel."
Erre vannak a szakemberek. De lehet, hogy egyszer te is beszopod, azzal, hogy egy kokszolt gyűrűs gépet veszel, ami majd csak akkor fog kiderülni, mikor már beleraktál kb100.000-et.
És pont a szarevőség, meg az alkalmatlanság miatt, van ennyi tragacs a piacon.
Itt most nem a néhány százezer ft-os kocsikról beszélek.
("Nem esik szét olyan könnyen egy motor" ez pedig olyan mint ha azt akarnád sugallni a hozzá nem értőknek, mint ha ennek annyi jelentősége lenne, mint az ablakmosó folyadéknak.)
De ha kifogsz majd egyet hasonló szervizek után, ne csodálkozz.
Felesleges vészmadárkodni.Szerinted érdekelne ha kifognék egy ilyet? Mi lenne? Motort cserélnék benne kompletten. Ha 100,000 kilometert elmegy gond nélkül egy olyan autó amit 600ezerért megveszek az teljesen jó.
Ezt a szakember dolgot hagyjuk már. Mit csinál a szakember? Széthúzza a motort vásárlás előtt? Vagy kompressziót mér? Egy 500,000 kilometert futott lelakott autóról beszélünk ami ér körülbelül 100,000-ret. Ha valaki nekiállna kompressziót mérni rajta elhajtanám mint a legyet. Épeszű ember nem vesz ilyet mindennapi használatra. 12 éves autotól pedig egyébként se várjon senki csodákat (kishaszon), hacsak nem egy vak állatorvosé volt.
Azért van annyi szar tragacs a piacon mert behozzák a lehasznált gépeket , amiben természetesen 8 évesen is 130ezer kilometer van, aztán csodálkoznak hogy jönnek elő a hibák.
Az olajjal kapcsolatban csak megnyugtatásképpen elmondom hogy nincs olyan auto ami ne enne meg legalább fél liter olajat két csere között (sőt vannak egész elképesztő normák megadva), egy 12 éves autó ennek jóval többszörösét elnyaldossa így folyamatosan kellett utána tölteni. Tehát lehet mondhatni hogy némileg frissült. Ha lecseréltem volna időben akkor is megette volna ugyanúgy mint a használtat mielőtt még ez a próbálkozás jönne.
A teljes mondat pedig így néz ki.
"Ezt persze senki ne vegye útmutatásnak, egyszerűen csak mint érdekességet írtam le. Nem esik szét olyan könnyen egy motor".
Sikerült kiemelned azt a részt ami önmagában azt sugalná hogy így kell csinálni.
Akkor elmondom érthetően.
nem a fostalicskádról beszélek, hanem a szervizhez való hozzáállásról.
"Olyan autó nem létezik ami nem eszik olajat."
Szerintem nagy általánosságban elmondható, hogy minden csak a használattól, és a karbantartástól függ.
Esetleg a közvetlen befecskendezéses pl.euro2-es feletti motoroknál, vagy ecotec-nél van olaj fogyás.
Ha hiszed ha nem, nekem nem eszi az olajat. (2000-es VW)
"A megengedett olajfogyasztás mértékét a gyártók a kezelési útmutatóikban -általában- megadják. Ez gyakran meglepően magas érték, pl. egy kétliteres motornál 0,8 liter/1000 km. (Természetesen, az ilyen magasan megadott határértéknek a feladata elsősorban a vásárlói reklamációk elcsendesítése. Az ilyen olajfogyasztású motor már botrányos kékes-szürkés füstöt ereget. Véleményünk szerint ennek az értéknek legfeljebb a fele lenne elfogadható.)
Mint ahogy másutt is leírtuk: az egy jelentős melléfogás, ha valaki úgy gondolja, hogy az Ő autóját hajtó motor nem fogyaszt olajat. Ezt a motort máig nem találták fel, vagy nem tudunk róla. A városi legenda elterjedésében szerepet játszik az a -normál esetben kis mennyiségű- üzemanyag is, ami a dugattyúgyűrűk mellett az olajteknőbe lejut. A legjobb motor is fogyaszt -meglehet, csekély mértékű- olajat. "
De nem kell itt különböző cikkeket olvasgatni hogy rájöjjünk miért van mindig minimális olajfogyasztás. Egyszerűen ha belegondol az ember hogy az olajlehúzó gyűrűk nem tudják fémtisztára lehúzni a henger falát, ott nagyon vékony olajfilm mindig marad. Ellenkező esetben a kompressziógyűrűk is hamar feladnák a harcot. Ez a réteg aztán szépen elég, elpárolog .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!