Milyen az a quattro váltó?
Az Audi annak idején, 1980-ban piacra dobta a quattro coupé nevű sportkocsiját. Ennek az volt az érdekessége, hogy állandó összkerékhajtása volt, zárható központi differenciálművel, de aszfaltutakra szánták. Ezért más megoldásokat kellett használni, mint a korábbi terepre épített állandó összkerekes járműveknél.
A legnehezebb feladat a központi differenciálmű elhelyezése volt. Ahhoz, hogy egy sikerüljön, az öthengeres turbómotort teljes egészében az első tengely elé tolták (a hűtő mellette volt), mögé pedig egy hosszában álló váltót csavaroztak fel, amiben a központi differenciálmű is benne csücsült. Na, ez lehet az a "quattro váltó", amiről hallottál. Az Audi azóta is alkalmazza az építőszekrény-elvet a típusok felépítésénél, ezért a legtöbb hagyományos, hosszában beépített orrmotoros típusukhoz létezik "kétkerekes", illetve "quattro" váltó, attól függően, milyen hajtással építették az autót. A "kétkerekes" váltóból csak az első tengelyhez jön ki hajtás, a quattroból meg a hátsóhoz is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!