Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Repülő autó, lehetséges?

Repülő autó, lehetséges?

Figyelt kérdés
Arra gondoltam, hogy egy szelep-nélküli pulzáló sugárhajtóművet egy járgány aljára erősítve, fel tudna szállni helyből, elindulni, megállni a levegőben, ha a kiáramló gáz iránya változtatható volna. Elméletben helyes de meg is lehetne csinálni?

2012. jún. 11. 15:16
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

Már megoldották:

[link]

2012. jún. 11. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:

Ha sugárhajtóművel erőlködsz, akkor ne teljesítménnyel, hanem tolóerővel számolj. Sokkal célszerűbb úgy. Az üres autó megemeléséhez 8,2 kN szükséges, ám ekkor még nem nagyon gyorsul felfelé és ugye a hajtóműveknek, üzemanyagtartályoknak, vezérlőrendszernek is van tömege. Ja, meg ülnének is benne páran. Szóval ennél nagyobb tolóerő kell.

Hogy milyen legyen a hajtómű? Nos, a szelepelt pulsejet jónak tűnik, az ATR-t meg felejtsd el. Nem való az ilyen felhasználásra. Viszont még a pulsejet sem az igazi: repülő autóknál a nagy és okos mérnökök csőlégcsavarokat szoktak használni. Ezek tolóerővektora jól szabályozható, mellette viszont kellően biztonságosak. Hideg levegő lép ki belőlük, tehát nem égetnek meg semmit, a burkolat miatt nehéz beléjük nyúlni és ami igen fontos: akár az erőforrástól függetlenül is elhelyezhetőek. Ez pedig azért jó, mert így az erőforrást olyan helyre lehet tenni, ami jó kiegyensúlyozottságot garantál, a légcsavarok pedig nagyon jól billenthetőek minden irányba, mert könnyebbek, mint egy teljes hajtómű és nincs gond abból, milyen szögben állnak (egy függőleges használatra tervezett pulsejet lehet, hogy nem fog tökéletesen működni, ha 45°-ban megdöntve használod, pedig mindkét állásra szükséged lehet).

Szóval én inkább ezt ajánlanám neked. Sőt, ezzel megvan az az előnyöd is, hogy akár az autó saját motorjáról is hajthatod a légcsavarokat, így könnyebb lesz az egész szerkezet, nem kell külön hajtóműveket cipelni. Csak ugye a 120-as motorja nem az a kifejezett erőgép, lehet, hogy kevés lesz a teljesítménye a röptetéshez. Valami erősebb motor kell, de ahhoz meg a karosszériát kell átszabni...

Végül is ugyanaz a vége minden próbálkozásnak: teljesen új járművet kell alkotnod. Az egyszerű utcai autók - hogy, hogy nem - nem a repülés igényei szerint lettek megtervezve. Ahhoz, hogy biztonsággal fel tudd őket szerelni függőleges hajtóművekkel és egyebekkel, egészen új konstrukciót kell létrehoznod.

2012. jún. 12. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
szerintem majdnem jól mondod, de csak majdnem, mivel az emelkedési sebességed*tolóerő, az a hasznos teljesítményed, az összes teljesítmény, az a közeg kiáramlási sebessége a hajtóműnél, szorozva a tolóerővel, gondolj csak bele, ha felemelkedsz, és utána csak lebegsz, akkor nulla a sebességed, a hajtómű teljesítménye mégsem lesz nulla, a levegőben tartáshoz is igen nagy teljesítménnyel dolgozik... sztem...
2012. jún. 12. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
Én sem gondoltam, hogy lebegésnél 0 lenne a hajtómű teljesítménye. Lebegés esetén a tolóerő pontosan megegyezik a járműre ható nehézségi erővel, a sugárhajtómű meg már csak olyasfajta jószág, hogy ha tolóerőt fejt ki, akkor teljesítménye is van.
2012. jún. 12. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
hát igen, de akkor meg nyilván nem igaz az, hogy 15 kw kell a megemelkedéshez....
2012. jún. 12. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
a teljes teljesítmény, a hajtóműből kiáramló gáz sebessége*tolóerő, ami figyelembe véve, hogy igen gyorsan jön ki a cucc egy ilyen hajtóműből, sztem egy kb 1500 kg-os tömeg lebegtetésénél több szát lóerőnek megfelelő teljesítmény
2012. jún. 12. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 A kérdező kommentje:

Tehát akkor P=F*v*(hajtóműhatásfok) ahol

P a teljesítmény

F a szükséges tolóerő

v a kiáramló levegő

a hajtóműhatásfok meg 0,8 körüli érték (légcsavarnál)


Tehát ha légcsavart használok akkor a szükséges tartóerőt szorzom a légcsavarból (impeller) kiáramló levegő sebességével, majd a hatásfokkal? Hogy kell kiszámolni a kiáramló levegőt?

2012. jún. 14. 10:59
 18/20 anonim ***** válasza:
amúgy lehet rosszul irtam, mert az össz teljesítmény az (V1+v2)/2*tolóerő (ahol v1 a test emelkedési sebessége, v2 pedig a hajtóműből kiáramló gáz sebessége), tehát ez esetben mivel v1=0, ezért v2/2-vel kell megszorozni a tolóerőt, de igazából ebben a képletben sem vagyok biztos, egyébként a sebesség az nem adott ezen adatokból, az függ kiáramlási keresztmetszettől, a tolóerő csak egy adat, a teljesítményre még nem lehet egyértelműen következtetni belőle, azt a tolóerőt ki lehet fejteni nagyobb felületen, kisebb kiáramlási sebességgel, vagy kisebb felületen, nagyobb kiáramlási sebességgel. Konkrétan ha jól emléxem, a tolóerő(R) szerintem jelen esetben kiáramló [levegő sűrűsége*kiáramló gáz sebessége a négyzeten*kiáramlási felület], tehát R = ró*Vki^2*A
2012. jún. 14. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
szerintem a hatásfok abba a képletbe már nem kell, van egy tolóerőd(R, vagy hivjuk F-nek ahogy irtad), és van egy kiáramlási sebességed, meg van egy emelkedési sebessséged, a V sebesség pedig ennek a kettő sebességnek az átlaga, így a teljesítmény P = F*V , legalábbis ezen adatokból, és van olyan hogy propulziós hatásfok, ami a Phasznos/Pössz, vagyis F*V1/F*[(v1+v2)/2], de ez itt nemtudom helytálló-e, de ha nemis pontosan jól emléxem akkoris valami hasonlóról lesz szó sztem
2012. jún. 14. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
Sikerült elkészíteni a repülő autót?
2019. márc. 8. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!