Ha több motorolaj van az autóban, jobb a kenés?
Figyelt kérdés
Szerelőtől hallottam egykor, hogy mindig a maximum közelében tartja a nívópálcán az olajat mert akkor jobb a kenés. Igaz ez? Egy öreg Passat-ot hozott fel példaként amivel rendszeresen 200-at ment. Amúgy gépészmérnöki diplomája is volt az embernek. Elvileg tudta mit beszél.
Vagy a minimum közeli olajmennyiségből is elő tudja a motor állítani a kellő olajnyomást, amivel megfelelően tud kenni? Egyszóval amíg nem ég az olajnyomás jelző lámpa addig nem lehet gond?
Hogy van ez?
2012. jún. 6. 23:16
11/13 anonim válasza:
Hoppá nem ide. :D
Viszont nem oszt nem szoroz, amíg normál szinten van az olaj addig ugyanannyi kerül mindenhova függetlenül hogy minimum vagy maximum (sőt, alatta is egy darabig, de pl kanyarodásnál-ahogy egy kollega írta is- lehetnek gondok).
12/13 A kérdező kommentje:
Köszi mindenkinek!
2012. jún. 7. 09:33
13/13 anonim válasza:
Ezt erdekes temanak tartom: Uzem kozben a Kartetrban(olajtekno) olyan nyomas viszonyok uralkodnak, orvenyekkel megaldva, hogy a tekno aljara a leereszto csavarhoz egy csepp olaj sem tud lejutni, es ott kifolyni! Tapasztaltam! Inenn mar csak egy lepes hogy mekkora az a minimum olajmennyiseg ami ezt a korforgast fent tudja tartani. Ezert tettem fel a Nyomasviszonyokra vonatkozo kerdesemet hiszen a legkorinel kisebb nyomas uralkodik a forgattyushazban, ezert nem jon ki az olaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!