Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség az,5w30és az...

Mi a különbség az,5w30és az 5w40 es motorolaj között?

Figyelt kérdés
2012. máj. 14. 08:41
 1/6 anonim ***** válasza:
Az 5W30 hígabb, normál hőmérsékleten jobb kenést biztosít, de nem olyan széles az a hőmérséklet-tartomány, ahol jól működik.
2012. máj. 14. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

A 40-es olaj magas hőmérsékleten se veszti el a kenőképességét.

Magyarországon jobb a 40-es olaj mivel a 30-as, 34C fok külső hőmérséklet felett kevés.


A W előtti szám a hideg-oldali viszkozitást jelöli. Vagyis amíg hideg a motor addig ezt kell figyelembe venni. A téli hidegindítások miatt 10w-nél nem nagyon lehet magasabb ez a szám. Az 5w pont ideális.

2012. máj. 14. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Egy kis okosítás.


[link]

2012. máj. 15. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Ha 5W40-et használsz, akkor vastagabb lesz az olajfilm (ami nem mindig jó).
2012. máj. 21. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim válasza:

Ettől féltem :D Amennyi autó annyi tapasztalat 5w-40 5w-30

kifejezetten arra lennék kíváncsi, hogy melyik, milyen olaj lenne a legmegfelelőbb télre,nyárra és úgy, hogy havi 1-2000km hajtok az autóba tehát itt gondolok megfelelő kenésre illetve, hogy azért a motor ne menjen tönkre..

2013. jún. 10. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 Buwi válasza:
100%

Sziasztok!

Az, hogy a külső hőmérséklet hány fok nyáron (30 vagy 40 fok) baromira nem befolyásolja azt, hogy 5W30-as vagy 5W40-es olajat rakjunk az autóba. Az autónknak van ugyanis saját hűtése, melyet az adott autóra optimalizáltak. Ha a gyártó 5W30-at ajánl, főleg új CRD(i) dízel motoroknál, akkor azt használjuk. A motor és vele együtt az olak hűtését pontosan kiszámolták a mérnökök. 10 fok ide vagy oda nem oszt, nem szoroz. Annyi téveszme van az olajok között és annyi az okos ember... hihetetlen. Én egy Kia Sorento-val (2500 cm3 CRDi) 580.000 km-t mentem el és kizárólag ENEOS 5W30-as olajat raktam bele. Igen voltam vele 44 fokban Görögországban és télen Észak-Dániában is -22 fokban.

Ami fontos volt számomra, hogy nem 15.000 kilóméterenként, hanem 10.000 után cseréltem olajat mindig, mert városban is sokat használtam az autót.

Ezen most biztosan sokan sokat vitatkoznak majd, de ez van és ez tény. Az 5W a téli hidegindításra vonatkozik (hadd ne menjek bele a viszkozitásba, stb, csak egyszerűen szeretném megfogalmazni), tehát az 5W -vel kezdődő olakok hígabbak, könnyebben indul vele a motor télen akár -30 fokikig, továbbá hamarabb "bejárja" a motor kenendő alkatrészeit. Pl. míg egy 10W-s olajnak 4-5 mp kell, az 5W-s 2-3 mp alatt megteszi ezt hidegben. A második érték, pld. 30, vagy 40 az olaj melegtűrését jelenti. DE: nem a külső hőmérsékletét (természetesen egy kicsit azt is, de mint írtam a motor hűtőrendszerrel van ellátva!!), szóval egy 30-as végű olaj szinte ugyanolyan jó, mint egy 40-es, akár 40 fok celziuszban is (ha csak nem egy léghűtéses járműről beszélünk). Ráadásul az 5W-30-as olaj zöme DPF (diesel particle szűrővel) van ellátva, amitől nem kormol a motor, nem teszi tönkre a "dizel katalizátort".

Összegezve: ami fontos, hogy ha hideg van, akkor az eleje legyen 5W. (0W-t max akkor rakjatok bele, ha szibériába mentek driftelni). A 30-40 második érték pedig MOTOR (nem a külső hőmérséklet) hőfokának megfelelően jelzi a kenési tulajdonságokat. Egy dízel motorban általában 100-110 fokos a motorolaj üzem közben. Erre tökéletes az 5W30 (a többi egyéb előnyével szemben). Ha a motorolaj hőmérséklete üzem közben eléri a 150 fokot (Cels.), akkor érdemesebb viszon 5w40-est rakni bele... és felkeresni egy autószerelőt, hogy melyik csapágy állt be :D

Na ez már csak vicc volt, de remélem értettétek amit írtam.

2015. júl. 31. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!