A régebbi Ikarus BKV-buszoknak mért mind BPO vagy BPI a rendszáma?
Azért, mert a régi, két betű-négy számos rendszámok világában a BKV-buszok a BP betűjelzést hordozták, utána pedig 0-val vagy 1-essel kezdődött a rendszámuk. Vagyis voltak BP-0x-xx és BP 1x-xx rendszámos Ikarusok. Cégen belül a négy számmal voltak nyilvántartva, ez fel is volt festve az első ajtó fölé.
Mikor jöttek az új, három betű-három számos rendszámok, akkor - a nyilvántartás egyszerűsítése végett - megkérték a BPO és BPI rendszámokat. Itt a BPO helyettesítette a régi BP-0 kezdetű rendszámokat, a BPI pedig a BP-1 kezdetűeket. Minden busz a régi rendszámát kapta megfelelően átalakítva: az első 0-ból O betű lett, utána jött a maradék három szám, az első 1-esből meg I, mögötte szintén három számmal. A pályaszám meg maradt a régi, négyjegyű.
"És a BPV?"
Azok biztos a Volvo-k!
"a BKV-buszok a BP betűjelzést hordozták"
Buszoknak a BU-BZ tartományból osztottak rendszámot, következésképpen BP sosem lehetett. A BKV-nál BU, BX és BY fordult elő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!