Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simsonosok! Ha a blokkban...

Simsonosok! Ha a blokkban kicserélem a csapágyakat újakra, akkor beszerelés előtt ki kell a gyári zsírzását mosni a csapágynak?

Figyelt kérdés
Mert ugye azt majd a hajtómű olaj keni amit öntök bele.Vagy hagyjam úgy?Ja és főleg a főtengely csapágyra lennék kíváncsi,mert ugye az csak az olajos benzin párlatot kapja.És ha valaki lenne olyan jóindulatú elmondaná,hogy kell a főtengelyt kihézagolni,már hogy milyen hézagolókat kell a csapágy alá rakni,és mennyire kell állítani?

2012. máj. 31. 13:05
1 2
 11/18 morpheus86 válasza:
azt azért nem mondanám hogy új csapágyakkal simán, kézzel összetolod a két blokk felet, kell azért neki némi erőszak is, a főtengely csapágyat meg úgy melegísd meg hogy fogsz 1 16-os átmérőjű betonvasat, azt felmelegíted rezsón vagy perzselővel és beledugod a csapágyba, ha átmelegedett akkor tolod bele a főtengelyt, ez valamelyest megkönnyíti a dolgod, a szimeringhez pedig fölösleges FBS-t kenni, ha jó a szimering és jól van berakva nem szabad engednie a szakanyagot
2012. jún. 1. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:

morpheus86

köszönöm szépen a válaszodat!

2012. jún. 1. 14:04
 13/18 anonim ***** válasza:

10-ből 9 simsonosnak az a gondja,hogy megforog a csapágy a főtengelyen,főleg a lendkerék felőli..

Mivel nem írtad,hogy zsír új lesz a főtengely is,feltételezem hogy simán bármiféle melegítés nélkül össze kell tudnod tolni a blokkot.

2012. jún. 1. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

Teljesen mindegy hogy zárt csapágyat veszel-e, a porvédőt (legyen az műanyag vagy fém) úgy is ki kell venni. A zsír maradhat, úgy is kimossa az olaj és a bl keverék, de ha akarod kimoshatod. A lényeg, hogy mindenképpen vedd ki a porvédőket a csapágyból, mindkét oldalról.


A főtengelyt hűtsd le, a főci csapágy belső gyűrűjét (de csak a belsőt!) pedig melegítsd. Hézagolót lehet kapni a motorosboltban, úgy kell kihézagolni, hogy ha összetetted a blokkot és benézel a főcihez, az középütt legyen.

2012. jún. 1. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 A kérdező kommentje:
sziasztok,köszönöm szépen a segítségeteket,igen új főtengelyt is szeretnék belerakni,ezért biztosan szorosabban fog összemenni,remélem a hézagolás is menni fog,bár gondolom ilyen régi technikánál nem kell tized pontossággal eltalálni.Ja és igen,kérdés a kérdésben,ha esetleg valaki tudná,ha veszek 70-es kuplungot,akkor a sima 51-es lamellái mindenestől passzolnak bele,vagy ahhoz is már más méretű kell?azért kérdem mert olyat nem találtam hogy 70-es lamella.Magyarán az lenne a kérdésem,hogy ebbe a 70-es kuplungtányérba belemegy az 51-es komplett lamellásház?ja és köszi mindenkitől az eddigi segítő szándékot
2012. jún. 1. 21:27
 16/18 anonim ***** válasza:
Olyan, hogy 70-es lamella, nincsen. 70-se kuplung van, de az is csak a fogszámában különbözik, más az áttétele, "megnyújtja" a fokozatokat.
2012. jún. 3. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 A kérdező kommentje:
hálásan köszönöm a segítséget!így mostmár nem parázom a felújítás miatt!üdv!
2012. jún. 3. 13:19
 18/18 fankadeli válasza:

Szia!

Blokkba sehova ne tegyél zárt csapágyat! csak a kerekekbe.

Zárt csapággyal az a gond h az hamar megszorul és szétbassza a blokkot. vagyis a zsír ami benne van az fos :D a simsonba mindent a váltóólaj ken kivéve a főtengelycsapágyat. s51-esbe. s50-be meg a főtengelycsapágyat is váltóolaj keni.

2013. okt. 16. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!