Mitől szökik a kiegyenlítő tartályból a hűtővíz? OPEL Astra G 1.4 16V (1999)
Ha hosszas ideig nem használom az autót (akkut is lekötöm ilyenkor), majd újra használatba veszem pl 1 hónap után, akkor azt veszem észre, hogy a kiegyenlítő tartály "hideg" szintje nincs a korábban feltöltött vonalnál. Leesik a szint, s ilyenkor mindig kinyitom a tartály fedelét, ami egy sziszegés után kissé visszafolyik a tartályba, de akkor is alacsonyabb a szint!
Ha megyek egy kört az autóval, üzem meleg motort leállítom, akkor a hideg szintig visszamegy a folyadék!
Ma délután elindítottam a kocsit, és azt vettem észre, hogy a hűtőből kijövő VASTAG GUMI cső nedves, és beindítás után elkezdett a motortérben füstölni 30 mp-ig, majd elillant onnan a folyadék. Valószínűsítem, hogy szökik a hűtőfolyadék, mert az autó alatt is valami nyomot láttam...
Lehet, hogy a termosztátból nem engedtem ki a buborékokat (igazából azt sem tudom hogyan kell), s nyitás után megtelik hűtőfolyadékkal, ezért megy lejjebb a szintje?
Illetve az érdekelne, hogy a meleg VASTAG CSŐ rugalmas lesz-e annyira, hogy újra tömítsen megfelelően, s sűrűbben kéne használni az autót? Köszi a válaszokat!
Ha víz van az autó alatt,(ahogy írtad) akkor vmelyik cső elélvezett.
Az már sohasem fog "újra tömíteni",kénytelen leszel kicserélni...
A gyári rugós bilincsnél jobb nincs szerintem,de nemvagyunk egyformák.
Nagymeló lenne megállapítanod a szivárgás helyét,úgyérzed?
Sokszor igen nehéz megállapítani a szivárgást,mert az sokszor csak terheléskor(üzemi nyomás) ereszt egy kicsit,azaz amikor forró a víz, ráadásul ekkor pillanatok alatt el is párolog.
Ez lehet laza bilincs, kirepedt tömlő, mikró-lyuk a hűtőn egy kavicstól,illetve kissé megkopott vízpumpatömítés,de lehet hogy az utastérben lévő fűtőtestnél van mikró szivárgás.
Szóval sokszor nehéz megtalálni a kis vízveszteségű elfolyást. Keress szürkés barnás száradt foltot.
Köszönöm az információt, megnézem mégegyszer!
Egy másik ismerősöm azt tanácsolta, hogy eresszel le a hűtővizet, majd vegyem le a vastag csövet, és tisztítsam meg rendesen, majd fújjam be szilikon spray-val eltömíteni az apró hajszálrepedéseket. Kicsit félek ettől a művelettől, de ha szükséges megteszem.
Az az érdekes, hogy melegen nincs szivárgás, csak hidegen, ha tovább áll az autó egy helyben!
Most jöttem a garázsból, és az a helyzet, hogy a hűtő cső (vastag) mindkét végénél, a bilincseknél ereszt! Gyors megoldásként tettem mindegyik végére gyors kötözőt, jól meghúztam, befújtam kívülről szilikon spray-vel és még egy csinos kis zöld bálamadzaggal is megfeszítettem a végeket. Bízom abban, hogy ezt a nyarat kihúzza, mert úgyis aug-szept. környékén hűtővíz csere + olajcsere, s akkor egybe minden ki lesz cserélve!
Nem nagy mértékű a folyás, így ha annyira folyna, akkor utánatöltök, ha rosszabbra fordul a helyzet, akkor csere!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!