Renault Megane-t sem szabad megvenni? Első autó.
Pagan igazad van, rosszul fogalmaztam meg, nincs tökéletes autó ez tény. Viszont kb havi 150-200km-t fogok vezetni előreláthatólag, persze ez a min km, több természetesen lehet. Szóval nem fogom pályán nyüstölni, ilyesmi, városi rohangálásra szeretném, oda egy benzines bőven elég.
A kérdésem arra irányult, hogy normál használat mellett, az autó összeszerelése, anyagminősége szempontjából várható-e hamarabb egy Megane meghibásodása. Van a családban egy 2008-os Clio Grandtour, ahogy lejárt a garancia, a kormányszervó behalt, szervízben 400k-t mondtak a javítására, ott azért még én is elsírtam magam majdnem. Természetesen 70ezerből megoldottuk egy Opel szervízben, csak azért aggasztó, hogy egy 3 éves autónál ilyen előfordulhat, s ilyenkor jutott eszembe az a sok ember, aki azt mondja, francia autót soha.... Persze előfordulhat ilyen típusú hiba másik autónál is, viszont nem biztos hogy ilyen aranyáron mérik az alkatrészeket pl. egy Opelnál.
Ha valakinek van az alkatrészek árairól némi tapasztalata, azt is szívesen fogadom.
Én egy 1,5 dCi Mégane II Grandtour-t hajtottam elég sokat. Elég visszagondolnom rá és görcsbe rándul a gyomrom... Hidd el, akkora tróger trágya hányás autót nem hordott még hátán a föld. Aztán vezettem egy másik ugyanilyen -megkímélt- autót közel a 300.000 km-hez, ami pedig teljesen patent volt. Egyébként az összes többi Renault-val ezt a két végletet tapasztaltam meg azonos típusok esetén.
Astrából volt már alattam minden lehetséges variáció F-től J-ig. A G Astra előnye a rezsóval szemben, hogy sokkal kevésbé érzékeny a használat módjára, tehát nehezebb legyilkolni (ez egyrészt az igénytelenségéből fakad). Alkatrészek ára lényegesen barátibb és annyi van mint az állat. A Mégane pedig sokkal finomabb, kényelmesebb (és kényesebb) autó a baltával faragott G-nél.
Persze mindenki tudja a "mindenbőllehetsz@rtkifogni" örök igazságot, én általános tapasztalataimról beszélek. Hozzáteszem, Astrából annyira problémással még nem volt dolgom, de biztos van erre is példa. Azt mondom, újként valószínűleg meg merném venni a Mégane-t, de így, közel tízévesen nagyobb a rizikó- és szopófaktor, mint a gipszjóska Astra esetében.
Te döntöd el, a kényelem, vagy a nyugodtság a fontosabb.
Azért a Ford annyira nem rossz autó, hogy kerülni kellene. Az új 2-es Fókák elég faszák, igaz első autónak nem akarok milla feletti összeget kiadni, inkább olyan 800-900 körül, 900 a plafon.
Az biztos, hogy a Megane Euro Ncap pontja igencsak jónak számított 10 éve, manapság pedig elfogadott, sőt szinte alap a 30 pont feletti eredmény. Persze nem úgy akarok venni autót, hogy mit bír törésteszten,remélem sohasem adódik alkalom kipróbálni, de jobb érzés egy biztonságos autóval közlekedni.
Amúgy a kényelem annyira nem lenne számomra fontos, inkább az, hogy ne rohadjon ki alólam. Természetesen állapotfelméréssel veszek autót, franciáktól félek, de mondom, ennyi ember nem lehet hülye, mint TC-n és a másik oldalon, hogy annyi pontot kapjon az autó. Rezsós fórumokban is írnak hideget meleget, mind2 autóra, de valahogy mindig az Opel-t érzem győztesnek szervizelés terén. Nem akarom beszopni, évente nem szeretnék több százezret költeni kocsira, főleg úgy, hogy 10.000km-nél nem fogok többet vezetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!